کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۰۵

بساط بازی و ورزش این جوانان فراهم شد / سرمایه گذاری بی سابقه مردم در صندوق های سهام

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست‌ مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

بساط بازی و ورزش این جوانان فراهم شد / سرمایه گذاری بی سابقه مردم در صندوق های سهام

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز ( The New York Times ) در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۲۴ (۱۶ فروردین ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • اقتصاد جهان در انتظار تصمیمی بزرگ

معامله گران و سرمایه گذاران کاهش نرخ بهره جهانی و انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را زیر نظر دارند تا بازارهای ارز جهان را که در حال حاضر کمترین فعالیت خود را در نزدیک به چهار سال گذشته تجربه می کنند، متزلزل کنند. بانک های مرکزی شروع به ایجاد تغییرات کرده اند. در ماه مارس، بانااک ملی سوئیس اولین بانک بزرگی بود که نرخ بهره را در این چرخه اقتصادی کاهش داد. انتظار می رود که فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان نیز همین کار را در اواخر سال جاری انجام دهند.

  • قیمت نفت اوج گرفت

پس از تصمیم اوپک پلاس برای ادامه کاهش تولید تا پایان ژوئن، قیمت نفت به بالاترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسید. نفت خام برنت پس از افزایش بیش از 2 درصدی در دو جلسه قبل، به 90 دلار در هر بشکه نزدیک شد، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به 86 دلار بود. سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در نشست روز چهارشنبه هیچ تغییری در سیاست‌ها توصیه نکردند که به حفظ بازارهای جهانی در چند ماه آینده کمک می‌کند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال ( The Wall Street Journal ) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • آغاز خرید گاز طبیعی برای فصل گرما 

مصر خرید گاز طبیعی مایع را برای جلوگیری از کمبود در تابستان آغاز کرد. شرکت هلدینگ گاز طبیعی مصر یک محموله گاز طبیعی را خریداری کرده است و به احتمال زیاد به دلیل نگرانی در مورد کمبود بالقوه تامین انرژی در طول فصل گرم آینده، به دنبال خرید بیشتری است. این کمبود می تواند بر عرضه برق و تولید کارخانه تأثیر بگذارد.

  • عربستان، قطب صنعت در جهان آینده

در یک عمارت سفید درخشان در سواحل غربی عربستان سعودی در سال گذشته، نخبگان تجاری و سیاسی این پادشاهی گرد هم آمدند تا یکی از خطرناک‌ترین شرط‌بندی‌های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را تحسین کنند. اولین خودروهای برقی مونتاژ شده در عربستان سعودی با شرکت Lucid Group در زیر نورافکن کارخانه ها چشمک زدند تا به جهان نشان دهند که چگونه یک پادشاهی بر پایه نفت می تواند سرمایه های خارجی را جذب کند تا به قطبی جهانی برای صنایع آینده تبدیل شود.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times )همچنین در بخش اقتصادی نسخه امروز به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • بساط بازی و ورزش این جوانان فراهم شد

سانترال کورت کپیتال،یک شرکت سرمایه گذاری که توسط غول فولاد ساجان جیندال حمایت می شود، در حال جمع آوری حدود 3.5 میلیارد روپیه (42 میلیون دلار) برای اولین صندوق سرمایه گذاری خود در فن آوری های ورزشی هندی و استارت آپ های بازی های ویدیویی است. بازی و ورزش در کشوری با بیشترین جمعیت رواج بیشتری پیدا می کند. با تعداد زیادی از جوانان و پول بیشتر برای خرج کردن.این صنعت به تازگی در هند شروع به کار کرده است. ذائقه مردم در حال تغییر است و فرصت های جدیدی برای رشد ایجاد می کند.

  • سرمایه گذاری بی سابقه مردم در صندوق های سهام

سرمایه گذاران بریتانیایی در 3 ماهه اول سال مبلغ هنگفتی به مبلغ 6.97 میلیارد پوند (8.82 میلیارد دلار) در صندوق های سهام سرمایه گذاری کردند. طبق گفته Calastone، یک شبکه صندوق، اکثر این سرمایه گذاری در سهام آمریکای شمالی انجام شد. کالاستون در بیانیه ای اعلام کرد که صندوق های سرمایه گذاری آمریکای شمالی شاهد ورود بی سابقه 5.72 میلیارد پوندی در طول سه ماهه بوده اند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر