برگ برنده غول خودروسازی رو شد / رونمایی از پرقدرت ترین خودروی بازار

مرسدس ای‌ام‌جی سرانجام از قدرتمند‌ترین محصول تولیدی خود تا به امروز پرده برداشت.

برگ برنده غول خودروسازی رو شد / رونمایی از پرقدرت ترین خودروی بازار

مرسدس بنز یکی از برترین و معروف‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جهان است. این شرکت آلمانی با بیش از یک قرن تجربه در تولید خودروهای لوکس و با کیفیت به شهرت جهانی دست یافته است.

مرسدس ای‌ام‌جی GT۶۳ S E Perfomance در شتاب اولیه حتی ابرخودرو AMG ONE را نیز پشت سر‌ می‌گذارد.

مرسدس ای‌ام‌جی سرانجام از قدرتمند‌ترین محصول تولیدی خود تا به امروز پرده برداشت: کوپه‌ی دو درِ GT۶۳ S E Perfomance. این هیولای پلاگین هیبریدی با ترکیب یک موتور ۴٫۰ لیتری V۸ توربوی دوقلو با موتور برقی، خروجی‌ دیوانه‌وار ۸۰۵ اسب‌بخار و ۱٬۴۲۰ نیوتون‌متر گشتاور را به‌ارمغان می‌آورد.

به‌لطف پیشرانه‌ی هیبریدی یاد‌شده، GT۶۳ S E Performance تنها در ۲٫۷ ثانیه، از حالت سکون به سرعت ۹۷ کیلومتر‌برساعت می‌رسد تا با پیشی گرفتن از ابرخودرو AMG ONE با شتاب ۲٫۹ ثانیه‌ای، جایگاه سریع‌ترین خودروی تولیدی ای‌ام‌جی در شتاب اولیه را از آن خود کند.

با‌این‌همه، GT۶۳ S E Performance، تخت‌گاز با حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر‌برساعتی‌اش، از شکستن رکورد ۳۵۲ کیلومتر‌برساعتی AMG One ناکام می‌ماند.

به‌ گزارش Autoweek، پیشرانه‌ی بنزینی GT۶۳ S E Performance به‌تنهایی قدرتی معادل ۶۰۳ اسب‌بخار تولید می‌کند؛ موتور برقی نصب‌شده روی محور عقب، ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتون‌متر گشتاور را به‌صورت لحظه‌ای در اختیار راننده می‌گذارد.

موتور الکتریکی GT۶۳ S E Performance را یک باتری ۶٫۱ کیلووات‌ساعتی تغذیه می‌کند؛ تمرکز باتری بر افزایش عملکرد GT۶۳ است و مرسدس برای استخراج بیشترین نیرو در زمان نیاز، دمای آن را به‌شدت کنترل می‌کند.

وظیفه‌ی انتقال نیرو در خودرو تازه‌ی آلمانی‌ها برعهده‌ی جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی دوکلاچه و سیستم تمام‌چرخ متحرکِ +۴Matic ای‌ام‌جی است. موتور الکتریکی به‌طور معمول تنها چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد؛ اما می‌تواند در صورت تشخیص سرخوردن، گشتاور را به محور جلو نیز ارسال کند.

برای مهار کردن شتاب و سرعت سرسام‌آور GT۶۳ S E Performance، ترمزهای سرامیکی کربنی غول‌پیکر با کالیپرهای ۶ پیستونی و دیسک‌های ۱۶٫۵ اینچی (۴۲ سانتی‌متری) در جلو و دیسک‌های ۱۵ اینچی (۱۵ سانتی‌متری) با کالیپرهای تک پیستونی در عقب در نظر گرفته شده‌اند. چرخ‌ها، ۲۰ اینچی (۵۰٫۸ سانتی‌متری) هستند و امکان انتخاب چرخ‌های ۲۱ اینچی (۵۳٫۳ سانتی‌متری) هم محفوظ است.

از لحاظ ظاهری، تشخیص مدل E Performance از مدل استاندارد GT ۶۳ بدون چشم‌های مسلح کار هرکسی نیست؛ درواقع تنها راه تشخیص این دو، نشان‌‌های روی صندوق عقب خودرو و یک پورت شارژ در کابین پشتی است.‌

همچنین، تغییرات خاصی روی سیستم آیرودینامیک فعال خودرو برای سازگاری آن با پیشرانه‌ی هیبریدی اعمال شده است که از دید پنهان هستند.

منبع: زومیت
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر