قیمت موتورسیکلت | واردات موتورسیکلت

راهکار شورای شهر برای مقابله با آلودگی هوا / واردات ۲۰۰ هزار موتورسیکلت برقی در وضعیت نابسامان ارزی

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هواى شهردارى تهران گفت: هر موتور فرسوده نسبت به موتور به روز ده برابر بیشتر آلودگی داشته است.

راهکار شورای شهر برای مقابله با آلودگی هوا / واردات ۲۰۰ هزار موتورسیکلت برقی در وضعیت نابسامان ارزی

معضل آلودگی هوا به موضوع مهم این روزها تبدیل شده است. هر از چندگاهی متهمی جدید برای مشکل آلودگی هوا معرفی می شود. موتورسیکلت های فرسوده یکی از متهمان داستان آلودگی هوا هستند. جدیدترین مدل‌های موتورسیکلت با استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند موتورهای الکتریکی و استفاده از منابع انرژی پاک، می‌توانند به کاهش آلودگی هوا کمک کنند. ابزارهای مدیریت ترافیک و حمایت از حمل و نقل عمومی نیز می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

میرزایی قمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در نشست خبرى گفت: موتور سیکلت چه برقی و بنزینی درحال‌حاضر جز لاینفک سیستم حمل‌ونقلی شناخته می‌شود. بر اساس مطالعات سهم موتور در جابه‌جایی سیزده درصد است که قبلا پنج درصد بود که نشان می‌دهد حتما موتور سیکلت یکی از وسایل حمل‌ونقلی است که باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم. اگر وضعیت موتور مشخص نشود در آینده با مشکل مواجه خواهیم داشت. باید بابت توسعه و استفاده موتور سیکلت در بخش تولید و استفاده‌کنندگان در سطح کلان و شهر برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وى بیان کرد: بر اساس مطالعات سال ۹۶، موتور سهم ۱۰/۱ در ذرات معلق دارد. درصد عمده موتورهاى شهر تهران و کشور فرسوده هستند. اگر بخواهیم اعداد را به روز رسانی کنیم سهم آلایندگی موتور افزایش یافته است. هر موتور فرسوده نسبت به موتور به روز ده برابر بیشتر آلودگی داشته است و این نشان می‌دهد که در خصوص از رده خارج کردن آنها باید برنامه‌ریزی داشته باشیم. از این رو موضوع برقی‌سازی مبنا قرار گرفت. موتور برقی جایگزین کاربراتوری وفرسوده و قدیمی خواهد شد که در این مسیر مدل اقتصادی را پیش‌بینی کردیم. طرح سوآپ باتری است. سند آسیب شناسی تهیه شده تا بحث تفاوت قیمت موتور سیکلت برقی و عادی و... بررسی شود که در نهایت رسیدیم به سوآپ‌ها تا بستر و زیرساخت ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران افزود: در سفر اخیر شهردار به چین بحث صد هزار موتور برقی در دستور کار قرار گرفت که بر اساس برآورد‌ها در صورت واردات عایدی اقتصادی در طول دوره طرح حدود هفتاد همت خواهد بود. در این نشست آقای چمران رئیس شورای شهر به واردات دویست هزار موتور برقی خارجی اشاره کرده‌اند که این خبر تعجب آور است. با توجه به ظرفیت تولید در داخل بعید است این اتفاق رخ دهد چون واردات و گواهی و خدمات پس از فروش آن مهم است چون تولید موتور سیکلت رقابتی است و صاحبان صنایع ترجیح می‌دهند پاسخگو باشند. از این رو در واردات این مباحث دیده نشده و باید نماینده تولیدکنندگان هم در این جلسات باشند. چرا در این وضعیت ارزی باید موتور وارد شود. پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک با حضور نمایندگان تولیدکنندگان موتور سیکلت را می‌دهیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • Zinat

    هوس مأموریت دلاری به چین دارند که پیشنهاد واردات موتور برقی می‌دهد.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر