پرداخت تسهیلات بانکی برای نوسازی واحدهای مسکونی / بافت فرسوده این مناطق احیا می شود

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از ضرورت ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده برای تحقق برنامه نهضت ملی مسکن در این بخش خبر داد.

پرداخت تسهیلات بانکی برای نوسازی واحدهای مسکونی / بافت فرسوده این مناطق احیا می شود

نوسازی بافت فرسوده اهمیت بسیاری در حفظ زیبایی شهری، افزایش کیفیت زندگی شهروندان، افزایش ارزش املاک، حفظ میراث فرهنگی و تاریخی، و بهبود شرایط محیط زیست دارد. این فعالیت می‌تواند باعث ایجاد فضاهای شهری جذاب، ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی و افزایش تعامل اجتماعی در جوامع شهری شود.

دومین نشست هم‌اندیشی محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با کارکنان شرکت در سال جدید با موضوع بررسی شیوه‌های تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» برگزار شد.

آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: سال ۱۴۰۳، سال پرکاری در حوزه بازآفرینی شهری محسوب می‌شود و با تلاش، همیاری و همدلی کلیه کارکنان شرکت امسال نسبت به سال گذشته توفیقات بیشتری به‌دست خواهیم آورد.

نوسازی واحدهای مسکونی با تقویت نقش مردمی تحقق می‌یابد

آیینی با اشاره به اینکه امسال برای نوسازی مسکن ناپایدار و لرزان مجاهدت بیشتری نیاز است، گفت: در نوسازی بناهای ناپایدار مردم نقش اساسی و جدی دارند و باید بسترهای مناسب در این رابطه را فراهم کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی موضوع ترویج در حوزه بازآفرینی شهری را بسیار مهم خواند، اظهارکرد: چاره‌ای جز ابتکار و خلاقیت در اطلاع‌رسانی در این رابطه نداریم و باید تلاش کنیم در حوزه بازآفرینی نقش مردم و شهرداری‌ها بیش از پیش پررنگ‌تر شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه امسال بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی در هر ماه یک رویداد مسکنی در استان‌ها شاهد خواهیم بود، گفت: در این رابطه حوزه بازآفرینی شهری نیز نقش فعال و حضور جدی در ‌این رویدادها خواهد داشت.

آغاز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی مشارکتی در اراضی شرکت بازآفرینی شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره اینکه در حوزه بازآفرینی شهری از مرحله پایش تا نظارت با حضور و توسط مردم است، گفت: باید امسال عملیات ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در حوزه بازآفرینی شهری امسال کلید زده شود و همچنین حداقل ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن مشارکتی برروی املاک و اراضی شرکت آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص به پایان رساندن عملیات اجرایی ۲۱۷ پروژه بازآفرینی شهری (خدمات زیربنایی و روبنایی) در سراسر کشور گفت: در برنامه داریم با همت و تلاش بیشتر همه همکاران به ویژه بخش اجرایی و دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار تمامی این پروژه‌ها تکمیل و تحویل مردم ساکن این محلات کشور شود. این افتتاح‌ها موجبات رضایتمندی مردم می‌شود و نشاط و امید بین ساکنان محلات را در پی خواهد داشت.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، آیینی در پایان سخنانش از همایش بزرگ حلقه‌های میانی (سر حلقه‌های گروه‌های جهادی) در اردیبهشت ماه امسال خبر داد، گفت: با برگزاری این همایش شبکه بازآفرینی شهری رسما شکل خواهد گرفت و تا پایان مهرماه امسال مانور یا پویش چهره به چهره با عناوین تشریح "بسته‌های تشویقی، تسهیلات بانکی برای نوسازی، نحوه اخذ پروانه نوسازی در بافت‌های فرسوده، نحوه تجمیع با همسایگان و سازندگان و پایش و نظارت" با محوریت دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت برگزار خواهد شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ب م

    سلام دراین برای خانه های با ساخت بالا که نیاز به بازسازی دارد و دریافت فرسوده قرار ندارد نیز رسیدگی تا از امتیازات آن بهر ه مند شوند .

  • ب م

    درمورد پرداخت تسهیلات به خانه هایی که نیاز به با زسا زی دارند امتیازات داده درصدرور پروانه نیز تخفیف دا ده شود

  • ب

    سلام برخی خانه ها درشهرها دارای ساخت بالا بوده ونیاز به باز سازی دارد ولی دریافت فرسوده قرار ندارد ترتیبی بعمل که گونه خانه ها هم از امتیازات و تخفیف پروانه ساخت برخوردار شوند

  • ناشناس

    ۱۵۰ تومن زیاد نیست؟

  • محبوب حسن سلطانی

    سلام محبوب حسن سلطانی هستم از خوی تو زلزله خوی خونه من آسیب دیده ۱۰ ماهه میرم بنیاد مسکن میگم به من هم تخریب بدین با دو بچه دوقلو تو کانکس می‌خوابم یه بار نیومدن نگاه کنن میگم طرح ویژه بدین میگن خارج از محدوده هستین حالا شما میگین تسهیلات می‌دین برای ساخت مسکن اول شما به این موضوع رسیدگی کنین به تسهیلات بدین

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر