کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۰۷

زنگ خطر غول خودروسازی به صدا درآمد / طرح جدید دولت برای جذب گردشگران پولدار

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

زنگ خطر غول خودروسازی به صدا درآمد / طرح جدید دولت برای جذب گردشگران پولدار

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal ) در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۲۴ ( ۱۹ فروردین ۲۰۲۴) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • برنامه جدید دولت برای پرداخت وام با نرخ بهره کمتر از ۲ درصد

بانک مرکزی چین قصد دارد یک برنامه بودجه ۷۰ میلیارد دلاری برای کمک به تقویت صنایع علم و فناوری این کشور ایجاد کند. این برنامه از طریق ۲۱ بانک به شرکت‌های فناوری کوچک و متوسط با نرخ بهره ۱.۷۵ درصد وام می‌دهد. این وام‌های یک ساله را می‌توان دو بار و هر بار تا یک سال دیگر تمدید کرد. سیاست‌گذاران چین به دنبال افزایش نقدینگی و افزایش اعتماد به دومین اقتصاد بزرگ جهان در میان بحران املاک هستند.

  • قوانین ویزای کار این کشور تغییر کرد

دولت نیوزلند به سرعت قوانین مربوط به ویزای کاری را تغییر داد زیرا فکر می‌کنند افراد زیادی برای زندگی به آنجا می‌آیند و ممکن است قوانین بیشتری را در آینده تغییر دهند. طبق بیانیه‌ای که یکشنبه منتشر شد، تغییرات شامل معرفی الزامات زبان انگلیسی و کاهش حداکثر اقامت مداوم برای طیفی از مشاغل با مهارت پایین برای ویزای کارفرمای معتبر است. معیارهای حداقل مهارت و تجربه کاری برای بیشتر مشاغل تحت پوشش این برنامه اعمال می‌شود.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • حساب توییتر این افراد مسدود شد

شرکت X Corp، که قبلا توییتر نام داشت، «با تصمیمات دادگاه» مجبور به مسدود کردن حساب‌های محبوب در برزیل شده است و از ارائه جزییات این سفارش منع شده است. ایلان ماسک، مالک X در پستی در این پلتفرم گفت که این دستور می‌تواند منجر به از دست دادن درآمد و تعطیلی دفاتر در برزیل شود، و قول داد که در صورت امکان از نظر قانونی آن را به چالش بکشد. این شرکت رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که از دلیل صدور دستور مسدود کردن اطلاعی ندارد و از ارائه جزییات حساب‌های آسیب‌دیده منع شده است، و افزود که در صورت عدم رعایت آنها با جریمه روزانه تهدید می‌شود.

  • طرح دولت برای جذب گردشگران پولدار

تایلند در حال کار بر روی طرحی برای ایجاد یک برنامه ویزا مشترک با کشورهایی است که سال گذشته پذیرای حدود ۷۰ میلیون گردشگر بودند. نخست وزیر سرتا تاویسین بر جذب مسافران بیشتر تمرکز کرده است. سرتا که قصد دارد تایلند را به مقصد اصلی گردشگری و مرکز کلیدی حمل‌ونقل هوایی و تدارکات تبدیل کند، در مورد ایجاد یک سیستم ویزا مشابه ویزای شینگن صحبت کرده است. این ویزا امکان سفر آسان بین تایلند، کامبوج، لائوس، مالزی، میانمار و ویتنام را فراهم می‌کند.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • زنگ خطر غول خودروسازی به صدا درآمد

تسلا در این سه ماهه فروش بسیار پایینی داشت. سرمایه‌گذاران اکنون به این فکر می‌کنند که آیا رشد سریع تسلا در حال کند شدن است و این امر باعث می‌شود تا ارزش واقعی سهام این شرکت را زیر سوال ببرند. تسلا روز سختی را سپری کرد که گزارشی حاکی از آن بود که آنها برنامه‌های خودروهای برقی مقرون به صرفه خود را کنار می‌گذارند و همین موضوع باعث کاهش سهام آنها می‌شود. ایلان ماسک به سرعت این موضوع را در پلتفرم رسانه اجتماعی خود تکذیب کرد که به بهبود اندکی سهام کمک کرد. بعداً، ماسک در همان پلتفرم اعلام کرد که تسلا "روباتاکسی" خود را در ۸ آگوست معرفی خواهد کرد که منجر به افزایش قیمت سهام پس از بسته شدن بازار خواهد شد.

  • تغییر چشمگیر قیمت گوشت و روغن

شاخص قیمت مواد غذایی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ماه مارس نسبت به فوریه با ۱.۳ واحد یا ۱.۱ درصد افزایش به ۱۱۸.۳ واحد رسید که برای نخستین بار پس از یک روند نزولی هفت ماهه افزایش یافت. بر اساس بیانیه مطبوعاتی فائو در روز جمعه، افزایش قیمت مواد غذایی عمدتاً ناشی از روغن‌های گیاهی، محصولات لبنی و گوشت بوده است. شاخص روغن نباتی در ماه مارس نسبت به ماه قبل با ۸ درصد افزایش به ۱۳۰.۶ واحد رسید. شاخص قیمت گوشت با ۱.۷ درصد افزایش به ۱۱۳ واحد رسید که دومین افزایش ماهانه متوالی است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر