کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۳۱

کفگیر این دولت به ته دیگ خورد / آینده ای روشن برای خودروهای برقی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

کفگیر این دولت به ته دیگ خورد / آینده ای روشن برای خودروهای برقی

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • چین خوشبین به بهبود اقتصاد

آخرین نظرسنجی بانک مرکزی ژاپن نشان داد که شرکت‌های بزرگ ژاپنی نسبت به بهبود وضعیت تجارت خود امیدوار هستند. این سومین نظرسنجی متوالی است که این بهبود را نشان می‌دهد، علیرغم سایر داده‌ها که نشان می‌دهد کل اقتصاد در حال کوچک شدن است. پس از روزهای سخت همه‌گیری کرونا، بازگشت گردشگران خارجی، رونق دوباره مشاغل و افزایش سفرهای مسافرتی، به فروشگاه‌های خرده‌فروشی و فعالیت‌های تفریحی کمک کرده‌اند تا دوباره روی کار آمده و پیشرفت کنند.

  • حمایت از فروش خودروهای برقی

قانون‌گذاران محیط‌زیست Maine به زودی تصمیم خواهند گرفت که آیا ایالت باید از کالیفرنیا در اعمال قوانین سختگیرانه برای کاهش فروش خودروهای جدید گازسوز پیروی کند یا خیر. حامیان این پیشنهاد می‌گویند که این فقط به خودروهای برقی کمک می‌کند تا سریعتر محبوب شوند. اگر این قوانین پذیرفته شوند، برای خودروهای ساخته شده در سال ۲۰۲۷ استفاده خواهند شد. در نهایت، تا زمان ساخت خودروهای ۲۰۳۲، حدود ۸۲ درصد از خودروهای جدید فروخته شده باید آلایندگی صفر داشته باشند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • تصمیم فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره

فدرال رزرو احتمالا برای سومین بار متوالی نرخ بهره را ثابت نگه می‌دارد. همچنین، ممکن است اعلام کند صاحبان کسب و کار نباید انتظار کاهش نرخ بهره در ماه مارس را داشته باشند. کمیته بازار آزاد فدرال احتمالاً در نشست خود که روز چهارشنبه پایان می‌یابد، نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد حفظ خواهد کرد. این بالاترین سطح در ۲۲ سال گذشته است که برای نخستین بار در ژوئیه تنظیم شد. تصمیم گیری در مورد نرخ‌ها و بیانیه ساعت ۱۴ اعلام می‌شود، سپس رئیس جروم پاول ۳۰ دقیقه بعد کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد.

  • کفگیر این دولت به ته دیگ خورد

لوئیس کاپوتو، رئیس اقتصاد آرژانتین گفت که اقتصاد آرژانتین در وضعیت بدی قرار دارد زیرا این کشور پول زیادی وام گرفته است و تنها راه برای اصلاح آن ایجاد تغییرات بزرگ و سریع است. کاپوتو در ویدئویی که سه‌شنبه شب منتشر شد، مدام می‌گفت: «دیگر پولی وجود ندارد» و آنچه رئیس‌جمهور خاویر مایلی در نخستین سخنرانی خود در روز یکشنبه گفت را تکرار می‌کرد. دولت قصد دارد هزینه‌های خود را ۲.۹ درصد از کل تولید اقتصادی کشور کاهش دهد. آنها می‌خواهند بدون در نظر گرفتن سود پرداختی، سال آینده به طور کامل از کسری بودجه خلاص شوند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • طاقت رانندگان قطارها تاق شد

اتحادیه رانندگان قطار GDL آلمان قصد دارد برای چند روز پس از کریسمس به دلیل اختلاف نظر با شرکت راه آهن Deutsche Bahn بر سر دستمزد دست به اعتصاب بزند. به نقل از روزنامه Augsburger Allgemeine روز چهارشنبه، کلاوس وسلسکی، رئیس GDL، گفت: «از ۸ ژانویه، باید منتظر اختلافات کاری بیشتری باشید.» این اتحادیه هفته گذشته به مدت ۲۴ ساعت دست به اعتصاب زدند که آخرین اعتصاب آنها در سال بود. GDL خواستار کاهش ساعات کار از ۳۸ به ۳۵ ساعت در هفته برای کارگران شیفتی و همچنین افزایش ۵۵۵ یورویی در ماه و پاداش تورمی یکباره ۳۰۰۰ یورویی است.

  • این شرکت قیمت سهام خود را افزایش داد

SpaceX ایلان ماسک پیشنهاد می‌کند برخی از سهام خود را به قیمت ۹۷ دلار به فروش برساند. این افزایش قیمت سهم به این معنی است که ارزش شرکتی که در زمینه فناوری فضا و ماهواره فعالیت می‌کند، اکنون به ۱۸۰ میلیارد دلار نزدیک شده است. دومین استارتاپ با ارزش خصوصی در مورد پیشنهاد ویژه‌ای صحبت می‌کرد که در آن ممکن است سهام سرمایه‌گذاران خود را بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ میلیون دلار خریداری کنند. قیمت هر سهم ابتدا ۹۵ دلار بود، اما اکنون به ۹۷ دلار رسیده است. ارزش فعلی این شرکت موشکی در حدود ۱۵۰ میلیارد دلار، آن را به یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های خصوصی در جهان تبدیل کرده است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر