کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۹۱

چین به این خودروها چوب حراج زد / روزهای سخت برای پیک موتوری ها

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

چین به این خودروها چوب حراج زد / روزهای سخت برای پیک موتوری ها

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۶ مارچ ۲۰۲۴ ( ۱۶ اسفند ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • ضعف دومین اقتصاد بزرگ جهان در صادرات

رشد صادرات چین احتمالا در دو ماه اول سال کاهش یافته است. این نشان می‌دهد که تولیدکنندگان چینی در یافتن خریداران بین‌المللی با چالش‌هایی مواجه هستند و ممکن است به کمک بیشتری از سیاست‌های دولت نیاز داشته باشنداقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که صادرات در دوره ژانویه تا فوریه ۱.۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد. این نرخ رشد کمی کمتر از افزایش ۲.۳ درصدی مشاهده شده در دسامبر است. اطلاعات رسمی روز پنجشنبه منتشر خواهد شد. دومین اقتصاد بزرگ جهان به دلیل مشکلات در بازار مسکن، کاهش توان خرید مردم و شرکت‌های خارجی که از بازار این کشور رفته‌اند و همچنین تولیدکنندگانی که در فروش محصولات با مشکل مواجه هستند، باعث شده است تا دولت‌ بدهی زیادی داشته باشد.

  • چوب حراج چین به خودروها

خودروساز چینی BYD قیمت ارزان‌ترین خودروی برقی خود، Seagull را ۵ درصد کاهش داد و رقابت بیشتری را به جنگ قیمت‌ها در چین اضافه کرد. قیمت این خودرو اکنون از ۶۹۸۰۰ یوان (۹۷۰۰ دلار) شروع می‌شود. اوایل این هفته، BYD قیمت نسخه جدید خودروی پرفروش خود - کراس اوور یوان پلاس - معروف به Atto ۳ در بازارهای خارج از کشور را نزدیک به ۱۲٪ کمتر از مدل قبلی قیمت داد. ماه گذشته، این شرکت قیمت سدان‌های جدید هان و شاسی بلندهای تانگ را کاهش داد. آنها همچنین تخفیف‌های بیشتری را در برخی از مدل‌های دیگر در مقایسه با تخفیف‌های سال ۲۰۲۳ ارائه کردند.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • تکلیف جدید غول‌های فناوری جهان مشخص شد

اروپایی‌ها به زودی گزینه‌های جدیدی برای انتخاب مرورگرهای وب پیش فرض و موتورهای جست‌وجو در دستگاه‌های خود خواهند داشت. آنها همچنین می‌توانند انتخاب کنند که برنامه‌های آیفون از کجا دانلود شوند و کنترل بیشتری بر نحوه استفاده آنلاین از داده‌های شخصی خود داشته باشند. تا نیمه شب چهارشنبه، شش شرکت بزرگ فناوری مانند آمازون، اپل، گوگل، متا، مایکروسافت و بایت دنس باید قوانین جدیدی به نام قانون بازارهای دیجیتال را دنبال کنند. این قوانین توسط اتحادیه اروپا وضع شده است و هدف آن تضمین رقابت عادلانه با جلوگیری از سوء استفاده این شرکت‌ها از قدرت خود به عنوان "دروازه بان" است.

  • روزهای سخت برای پیک موتوری ها

نیویورکی‌ها هر سال بیش از ۱۰۰ میلیون بار غذا سفارش می‌دهند. آنها فقط روی چند دکمه روی یک برنامه ضربه می‌زنند و در حدود ۳۰ دقیقه بعد غذا درست در دستان آنهاست، اما برای کارگران پیک موتوری، به دلیل یک قانون جدید در شهر، همه چیز پیچیده تر می‌شود. این قانون آنها را ملزم می‌کند که حداقل ۱۸ دلار در ساعت درآمد داشته باشند. شرکت‌های بزرگ اپلیکیشن‌ها که با این قانون مخالف بودند، با کاهش ساعات کار کارگران، سخت‌تر کردن انعام دادن برای مشتریان و تغییر نحوه محاسبه دستمزد در هفته، خواسته خود را اعلام کردند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • خواسته جدید ایلان ماسک برای پیشرفت تسلا

سازنده ChatGPT OpenAI روز سه‌شنبه ادعای ایلان ماسک مبنی بر اینکه این استارت‌آپ ماموریت اصلی خود را برای توسعه هوش مصنوعی به نفع بشریت و نه برای سود خود رها کرده است، رد کرد. OpenAI در یک پست وبلاگی اعلام کرد که قصد دارد تمام ادعاهای ماسک را رد کند. ماسک هفته گذشته شکایتی را علیه استارتاپی که یکی از بنیانگذارانش بود به اتهام نقض قرارداد تنظیم کرد و گفت که شرکت تحت حمایت مایکروسافت اکنون روی کسب درآمد متمرکز شده است. ایلان ماسک پیشنهاد کرد که OpenAI باید به تسلا بپیوندد و برای حمایت مالی به آن تکیه کند.

  • دلار امریکا بر سکوی سکون

ارزش دلار امریکا در روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت زیرا معامله گران قبل از رویدادهای مهمی مانند سخنرانی رئیس فدرال رزرو، تصمیم بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ بهره و داده‌های شغلی آینده در ایالات متحده در اواخر این هفته محتاط بودند. در ارزهای رمزپایه، بیت کوین کمی افزایش یافت، اما مانند صعود ناگهانی قبلی، به بالاترین حد خود نرسید. گزارش مشاغل ایالات متحده در ماه فوریه برای پیش‌بینی نرخ بهره مهم خواهد بود. اگر نتایج خوبی را نشان دهد، می‌تواند به طور قابل توجهی بر بازار تأثیر بگذارد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر