شرایط زندگی در آمریکا بعد از برنده شدن در لاتاری چگونه است؟

شرایط زندگی در آمریکا بعد از برنده شدن در لاتاری چگونه است؟ این سوالی است که خیلی از کاربران ایرانیان لاتاری درباره ثبت نام لاتاری و برنده شدن در آن از مشاورین ما می پرسند، که در این مقاله قصد داریم بصورت مفصل به آن بپردازیم.

شرایط زندگی در آمریکا بعد از برنده شدن در لاتاری چگونه است؟ این سوالی است که خیلی از کاربران ایرانیان لاتاری درباره ثبت نام لاتاری و برنده شدن در آن از مشاورین ما می پرسند، که در این مقاله قصد داریم بصورت مفصل به آن بپردازیم.

پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

آیا می دانید شرایط زندگی در آمریکا از طریق لاتاری تنوع نژادی چگونه است؟

شما با داشتن گرین کارت آمریکا اجازه اقامت دائم در این کشور را دارید و می توانید از خدمات تحصیلی، درمانی، شغلی و سرمایه گذاری این کشور استفاده کنید.

 

مهاجرت

چرا کشور آمریکا مقصد بسیاری از مهاجران از سرتاسر دنیاست؟

آمریکا از جمله کشورهاییست که به دلیل پیشرفت بالا در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و درمانی همواره مورد توجه بسیاری از متقاضیان از نقاط مختلف دنیا بوده و ایرانیان نیز از این امر مستثنی نیستند.

آمریکا با 9،8 میلیون کیلومتر مربع وسعت، چهارمین کشور پهناور دنیا و با بیش از 332 میلیون نفر جمعیت، سومین کشور پرجمعیت دنیا محسوب می شود.

ایالات متحده آمریکا از لحاظ اقتصاد پایداری که بر پایه تولید ناخالص داخلی استوار است، توانسته زمینه شغلی و کاری مناسبی برای افراد فراهم آورد.

همچنین نرخ پایین بیکاری ایالات متحده، که در سال های اخیر تقریبا 4 درصد بوده، نشان دهنده وضعیت مناسب اقتصادی آمریکا است.

شرایط زندگی در آمریکا و میانگین هزینه های زندگی

شما با داشتن گرین کارت آمریکا اجازه اقامت دائم در این کشور را دارید و می توانید از خدمات تحصیلی، درمانی، شغلی و سرمایه گذاری این کشور استفاده کنید.

از جمله مواردی که باید به آن توجه نمود شرایط زندگی در آمریکا و هزینه های زندگی در این کشور است.

به همین دلیل باید قبل از مهاجرت به آمریکا، آن را دقیق بررسی نمود و مورد توجه قرار داد.

سایت numbeo.com، میانگین هزینه های زندگی در آمریکا را، بدون احتساب اجاره مسکن، برای یک نفر 974 دلار و برای یک خانواده چهار نفره حدود 3467 دلار در ماه گزارش می کند.

به گزارش سایت glassdoor.com، میانگین حقوق دریافتی در آمریکا نیز در حدود 5177 دلار است.

لازم است بدانید که میزان حقوق دریافتی می تواند از مقدار ذکر شده، بالاتر و یا پایین تر باشد؛

زیرا عواملی مثل مهارت شغلی، تحصیلات و سابقه کاری مرتبط از جمله فاکتورهای مهم در نرخ حقوق و دستمزدها هستند.

همچنین طبق گزارش Realtor.com، متوسط اجاره ملی در سال 2022 و در ماه آوریل، 1827 دلار در ماه بود که 16.7 درصد نسبت به سال گذشته (یعنی 2021) افزایش داشته است.

البته میزان اجاره در ایالت های مختلف آمریکا می تواند بیشتر و یا کمتر از عدد ذکر شده باشد. علاوه بر این، منازلی که در مرکز شهر قرار دارند عموما میزان اجاره بهای بیشتری نسبت به نرخ اجاره مسکن در حومه شهرها دارند.

ثبت-نام-لاتاری

چطور در لاتاری آمریکا شرکت کنیم؟

مدت زمان محدودی وجود دارد که در طی آن می توانید در هر سال برای برنامه ویزای لاتاری تنوع نژادی (DV) ثبت نام کنید.

این پروسه معمولا از اوایل ماه اکتبر (مهر ماه) آغاز می شود و تا اوایل نوامبر (آبان ماه) به پایان می رسد.

وزارت امور خارجه آمریکا هر سال دستورالعمل های دقیقی را برای ثبت نام در برنامه لاتاری تنوع نژادی یا لاتاری گرین کارت (DV LOTTERY) منتشر می کند.

این دستورالعمل ها شامل بازه ثبت نام، اطلاعات مورد نیاز و کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری هستند.

کلیه اطلاعات باید طی دوره ثبت نام مشخص شده ، در وب سایت الکترونیکی لاتاری تنوع نژادی (E-DV) ارسال شوند. هیچ ثبت نام خارج از تاریخ مشخص شده یا ثبت نام کاغذی پذیرفته نمی شود.

طبق قانون لاتاری تنوع نژادی آمریکا، در هر دوره، ثبت نام فقط یک بار برای هر شخص امکان پذیر است. وزارت امور خارجه آمریکا برای شناسایی ثبت نام های تکراری و چندباره، از فناوری پیشرفته استفاده می کند.

توجه داشته باشید که اگر بیش از یک بار در سایت اصلی E-DV ثبت نام کنید، قطعا رد صلاحیت می شوید. این وب سایت تا تاریخ و زمان مشخص شده در صفحه در دستورالعمل DV، فعال نمی شود.

پس از ارسال اطلاعات کامل، صفحه تأیید حاوی نام و نام خانوادگی ثبت نام کننده اصلی، تاریخ تولد و یک شماره تأیید منحصر به فرد یا کانفرمیشن نامبر (CONFIRMATION NUMBER) را مشاهده خواهید کرد.

این صفحه تأیید را باید ذخیره و چاپ نمایید تا برای دسترسی به نتایج لاتاری تنوع نژادی آمریکا، از آن استفاده کنید.

کارهای اولیه برندگان لاتاری در آمریکا

اولین کار برنده لاتاری بعد از ورود به خاک آمریکا، پیدا کردن محلی برای سکونت است. اگر آشنایانی در آمریکا دارید و می‌ توانید برای مدتی در خانه آن‌ ها بمانید، توصیه می‌ کنیم که از کمک آن‌ ها استفاده کنید. استفاده از کمک دوستان و آشنایان ساکن آمریکا، باعث می‌ شود که سریع‌ تر با محیط زندگی جدید خود سازگار شوید. اما توجه کنید که نباید به هر شخصی در این زمینه اعتماد کنید. فقط به کسانی اعتماد کنید که آن‌ ها را به صورت کامل می‌ شناسید.

سفر-آمریکا

اگر دوست یا آشنای قابل اطمینانی در آمریکا ندارید، هیچ جای نگرانی نیست. اولین محل اقامت خود در آمریکا را به صورت کوتاه مدت انتخاب کنید. به این منظور می‌ توانید در هتل اقامت داشته باشید یا اینکه به وسیله نرم افزارهایی همچون Airbnb خانه ای را به مدت کوتاه اجاره کنید.

برای رزرو هتل یا اجاره کوتاه مدت خانه در آمریکا، نیازی نیست که حتما این کارها را قبل از ورود به کشور انجام دهید، بلکه چندین روز قبل از پرواز به آمریکا می‌ توانید محل سکونت خود را رزرو کنید و بعد از رسیدن به فرودگاه، مستقیما به محل اقامت خود بروید.

در طول مدتی که در محل اقامت موقت خود هستید، توصیه می‌ کنیم که کارهای اولیه زیر را انجام دهید. انجام این کارهای اولیه برای تمام برندگان لاتاری ضروری است.

جمع بندی

برندگان لاتاری از لحظه ورود به آمریکا، مقیم دائم این کشور به شمار می‌ روند و گرین کارت دریافت می‌ کنند. این افراد می‌ توانند بعد از گذشت 5 سال برای دریافت حق شهروندی و گرفتن پاسپورت آمریکا اقدام کنند. توجه کنید که برندگان لاتاری برای گرفتن شهروندی آمریکا باید در فرآیندی به نام نچرالیزیشن شرکت کنند.

یکی از شروط گرفتن پاسپورت آمریکا برای برندگان لاتاری این است که در طی مدت اقامت خود در آمریکا قانون مند باشید و کارهای مالیاتی خود را بدون نقص انجام داده باشید. توجه کنید که نظام مالیاتی آمریکا بسیار دقیق است و به طور کامل با نظام مالیاتی ایران تفاوت دارد.

حتی اگر میزان مالیات شما صفر هم باشد، باید اظهارنامه مالیاتی خود را در زمان مناسب به اداره مالیات تحویل دهید. یکی از مشکلاتی که برندگان لاتاری ایرانی با آن مواجه می‌ شوند، جریمه هایی است که به دلیل تکمیل نکردن اظهارنامه های مالیاتی با آن مواجه می‌ شوند.

در نتیجه توصیه می‌کنیم که بعد از ورود به آمریکا اطلاعات کافی درباره نحوه تکمیل اظهارنامه مالیاتی در آمریکا داشته باشید تا بعدا برای دریافت پاسپورت آمریکا با مشکل مواجه نشوید.

برای مشاوره رایگان در این زمینه می توانید به سایت موسسه ایرانیان لاتاری مراجعه کرده و با مشاورین ما در تماس باشید.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها