کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۰۱

قیمت جذاب‌ترین خودروی برقی اعلام شد / نقشه رئیس‌جمهور برای کاهش قیمت مسکن

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

قیمت جذاب‌ترین خودروی برقی اعلام شد / نقشه رئیس‌جمهور برای کاهش قیمت مسکن

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۴ ( ۶ فروردین ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • قیمت جذاب‌ترین خودروی برقی اعلام شد

مدیرعامل شیائومی می‌خواهد نخستین خودروی برقی آنها جذاب‌ترین، کاربرپسندترین و پیشرفته‌ترین وسیله نقلیه با قیمت کمتر از ۶۹۴۲۴ دلار باشد. این شرکت محدوده قیمت رسمی خودروی جدید SU۷ خود را که مخفف Speed Ultra است، عصر پنجشنبه اعلام خواهد کرد. مدیرعامل لی جون این اطلاعات را در حساب کاربری خود در Weibo به اشتراک گذاشت. این نخستین بار است که این شرکت بالاترین قیمت خودرو را تایید کرده و به زودی پذیرش سفارشات را آغاز می‌کند.

  • بدهی ترامپ سر به فلک کشید

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا روز دوشنبه در جریان قرار می‌گیرد که چگونه ایالت نیویورک قصد دارد بیش از ۴۵۷ میلیون دلار را که در پرونده کلاهبرداری تجاری مدنی خود بدهکار است، باید پرداخت کند، حتی با وجود درخواست تجدیدنظر برای حکمی که منجر به این بدهی عظیم شد. این به این معنی است که آخرین مهلت روز دوشنبه است، اما دادستان کل ممکن است تصمیم بگیرد به ترامپ زمان اضافی بدهد. ترامپ نمی‌خواهد کل مبلغ را پرداخت کند، اما دادگاه‌ها تاکنون درخواست او را رد کرده‌ است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • نگرانی ژاپن از قدرت دلار

دلار در روز دوشنبه در سطح اول قرار داشت و ین را نزدیک به پایین‌ترین حد چند دهه اخیر نگه داشت، اگرچه تهدید مداخله ارزی مقامات ژاپنی مانع از قدرت گرفتن بیشتر دلار شد. ین پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح ۱۵۱.۸۶ در هفته گذشته، درحال‌حاضر ۱۵۱.۲۵ در هر دلار ارزش‌گذاری شده است. این نزدیک به پایین‌ترین ارزش خود در ۳۲ سال گذشته است که در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۵۲ ین به ازای هر دلار بود.

  • حمایت مالی اتحادیه اروپا از این کشور سوژه شد

اتحادیه اروپا در نظر دارد طی سه سال آینده حدود ۱۶۴.۵ میلیون یورو (۱۷۷.۷۴ میلیون دلار) به نیروهای امنیتی تونس کمک کند. بروکسل در قراردادی که سال گذشته امضا شد، قول داده بود ۱۰۵ میلیون یورو برای مسائل مربوط به مهاجرت به تونس بدهد. به گفته منابع آگاه، هنوز بخش زیادی از این پول پرداخت نشده است. اتحادیه اروپا قصد دارد در سه سال آینده هزینه‌های مهاجرت را افزایش دهد. بیشتر بودجه ۲۷۸ میلیون یورویی صرف امنیت و مدیریت مرزها خواهد شد.

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • دلالان دارو حذف می‌شوند؟

مدیران منافع داروخانه‌ها در ایالات متحده که بر داروخانه‌ها نظارت دارند (PBM) از تاکتیک‌های جدیدی برای تحت فشار قرار دادن داروخانه‌های کوچک استفاده می‌کنند، در حالی که دولت در تلاش است راه‌هایی برای کاهش نفوذ واسطه‌ها در مراقبت‌های بهداشتی و ترویج رقابت عادلانه در نحوه توزیع دارو بیابد. داروخانه‌های مستقل برای مدت طولانی در خصوص این موضوع چالش داشتند، زیرا برخی از شرکت‌هایی که برنامه‌های داروهای تجویزی را مدیریت می‌کنند، از روش‌های ناعادلانه برای تعطیلی آنها استفاده می‌کردند، مانند پرداخت بسیار کم برای نسخه‌هایی که می‌نویسند و پس گرفتن پولی که قبلا پرداخت کرده‌اند.

  • خرید و فروش مسکن آسان می‌شود

جو بایدن، رئیس‌جمهوری و لری سامرز، وزیر خزانه داری سابق امریکا، از توافقی که می‌تواند هزینه‌های فروش و خرید مسکن را برای مردم کاهش دهد، خوشحال هستند. آنها بر این باورند که ممکن است در برخی موارد تا ۱۰۰۰۰ دلار برای خریداران و فروشندگان خانه صرفه جویی شود و در نهایت با شکستن قوانین "اتحادیه ملکی" ۱۰۰ میلیارد دلار برای خانوارهای امریکایی صرفه جویی شود. با این حال، مزایای دقیق این طرح برای خانه اولی‌ها هنوز نامشخص است. نرخ‌های بالاتر وام مسکن باعث شد فروش خانه به پایین‌ترین حد در ۳۰ سال گذشته برسد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر