کیوسک انلاین تیتر کوتاه / ۱۹۵

دلار گارد گرفت / امتیاز منفی به این خودروها خبرساز شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

دلار گارد گرفت / امتیاز منفی به این خودروها خبرساز شد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۲۴ ( ۲۲ اسفند ۱۴۰۲( در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • ورود غول بازار موبایل به صنعت خودروهای برقی

قیمت سهام شیائومی در یک روز پس از اینکه این شرکت اعلام کرد در نهایت فروش خودروهای برقی خود را در ماه جاری آغاز خواهد کرد، افزایش چشمگیری داشت. این شرکت الکترونیکی از پکن که به خاطر گوشی‌های هوشمند خود مشهور است، سرمایه‌گذاری بزرگی برای ورود به بازار رقابتی خودروهای الکتریکی در چین انجام می‌دهد که درحال‌حاضر تحت سلطه شرکت تسلا و شرکت BYD است.

  • امتیاز منفی به این خودروها خبرساز شد

ویژگی‌های Autopilot و Full Self-Driving تسلا به همراه ۹ سیستم رانندگی پیشرفته دیگر از شرکت‌های بزرگ خودروسازی، رتبه‌بندی ضعیفی از موسسه بیمه ایالات متحده برای ایمنی بزرگراه‌ها دریافت کردند. IIHS، یک گروه تحقیقاتی ایمنی برای شرکت‌های بیمه، اظهارکرد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه Autopilot یا سیستم‌های کمک رانندگی مشابه واقعاً رانندگی را در شرایط واقعی با توجه به داده‌های تصادف ایمن‌تر می‌کنند، وجود ندارد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • اپل دست بر نمی‌دارد

اپل در حال آماده شدن برای افتتاح هشتمین فروشگاه خود در شانگهای در این ماه است و پس از ایالات متحده، آن را در چین بزرگتر می‌کند. این در حالی است که فروش آیفون در چین کاهش یافته است. Apple Jingan یک فروشگاه جدید در وسط شهر است که به بسیاری دیگر از فروشگاه‌های اپل در چین می‌پیوندد. این فروشگاه در ۲۱ مارس افتتاح می‌شود و یکی از ۴۷ فروشگاه اپل در کشور است. فروش آیفون اپل در چین از زمان عرضه آخرین نسخه خود در ماه سپتامبر کاهش یافته است. این کشور هنوز هم کاربران گوشی‌های هوشمند و ظرفیت زیادی برای فروش بیشتر اپل واچ و سایر لوازم جانبی دارد.

  • آخرین وضعیت قیمت نفت

قیمت نفت اندکی افزایش یافت که البته همچنان در انتظار گزارش‌ها و داده‌های مهمی از تورم امریکا است. این اطلاعات می‌تواند به تصمیم گیری در مورد اینکه قیمت نفت به کدام سمت حرکت می‌کند کمک کند زیرا اخیراً در محدوده کوچکی قرار داشته است. معاملات آتی برنت پس از افزایش ۰.۲ درصدی در روز دوشنبه، بالای ۸۲ دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به ۷۸ دلار بود.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • سرمایه‌گذاری کلان دبی برای تمرکز بر هوش مصنوعی

ابوظبی در حال راه‌اندازی شرکتی برای سرمایه‌گذاری در فناوری با تمرکز بر هوش مصنوعی و نیمه هادی‌ها است. هدف آنها مدیریت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی در چند سال آینده است. این شرکت که MGX نام دارد، صندوق سرمایه‌گذاری مستقل Mubadala Investment Co. و شرکت هوش مصنوعی G۴۲ را به عنوان شرکای موسس حساب خواهد کرد. بر اساس بیانیه ای، احمد یحیی الادریسی، مدیر اجرایی پلتفرم سرمایه‌گذاری مستقیم Mubadala، به عنوان مدیرعامل این نهاد جدید خدمت خواهد کرد.

  • دلار گارد گرفت

دلار در روز سه‌شنبه قبل از انتشار اعداد مهم تورم در ایالات متحده در اواخر روز تقریباً ثابت ماند. ین قوی تر شد و به بالاترین حد خود در یک ماه نزدیک شد، زیرا بسیاری از مردم فکر می‌کنند بانک ژاپن ممکن است از هفته آینده استفاده از نرخ‌های بهره منفی را متوقف کند. قیمت بیت کوین در آستانه شکستن رکورد قبلی خود بود و بالای ۷۲۰۰۰ دلار رسید. یورو از بالاترین سطح خود در هفته گذشته کاهش یافت و اکنون در برابر دلار ۱.۰۹۳۱ دلار ارزش دارد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر