کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۰۰

پای سرمایه‌گذاران خصوصی به بانک‌ها باز می‌شود / کسب درآمد از فروش دستگاه‌های استخراج بیت کوین

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

پای سرمایه‌گذاران خصوصی به بانک‌ها باز می‌شود / کسب درآمد از فروش دستگاه‌های استخراج بیت کوین

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست ( The Washington Post) در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۴ ( ۵ فروردین ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • وام بدون بهره امریکا برای این کشورها

دولت ایالات متحده لایحه‌ای را برای اعطای ۱.۲ تریلیون دلار بودجه به تصویب رساند. آنها قصد دارند تا ۲۱ میلیارد دلار به یک صندوق ویژه در خزانه بین‌المللی پول برای کمک به فقیرترین کشورهای جهان وام دهند. وزیر خزانه داری امریکا گفت که این بودجه ایالات متحده را به بزرگترین حامی صندوق بین‌المللی پول برای کاهش فقر و رشد (PRGT) تبدیل می‌کند، که وام هایی با نرخ بهره صفر برای کمک به کشورهای فقیر برای بهبود اقتصاد، رشد و مدیریت بهتر بدهی‌های خود ارائه می‌دهد.

  • تخصیص بودجه ایالات متحده برای کمک نظامی به همسایگان روسیه

کنگره ایالات متحده با اعطای ۲۲۸ میلیون دلار حمایت نظامی به استونی، لتونی و لیتوانی در امسال از طریق ابتکار امنیت موافقت کرد. این کمک‌ها به تقویت توان دفاعی این کشورها کمک خواهد کرد. قانون بودجه دولت ایالات متحده شامل کمک نظامی به سه کشور بالتیک است که همگی اعضای ناتو و همسایه روسیه هستند که روز جمعه توسط قانونگذاران تصویب شد. هانو پوکور، وزیر دفاع استونی در بیانیه‌ای گفت: «حمایت ایالات متحده به طور قابل توجهی به استونی، لتونی و لیتوانی کمک کرده است تا چندین پروژه زیرساختی نظامی و توسعه قابلیت‌ها را دنبال کنند. خبر خوب این است که میزان حمایت نسبت به سال گذشته کمی بیشتر شده است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • اتهام بزرگ به اپل و گوگل

شرکت‌های بزرگ فناوری مانند اپل و گوگل در مشکل بزرگی قرار دارند زیرا قانون‌گذاران آنها را به اقدامات تجاری ناعادلانه متهم می‌کنند. ممکن است لازم باشد آنها به شرکت‌های کوچکتر تقسیم شوند تا رقابت عادلانه تر شود. گوگل گفته است که با اتهامات اتحادیه اروپا مخالف است در حالی که اپل گفته است که شکایت ایالات متحده از نظر حقایق و قانون اشتباه است. Big Tech به زودی با بررسی دقیق‌تر اپل، متا پلتفرم‌ها و Alphabet به دلیل نقض احتمالی قانون بازارهای دیجیتال (DMA) که می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین و حتی دستورات جدایی برای نقض مکرر شود، بررسی می‌شود.

  • پای سرمایه‌گذاران خصوصی به بانک‌ها باز می‌شود

بانک جهانی اطلاعات بیشتری از جمله جزییات مربوط به زمان عدم پرداخت بدهی کشورها را به اشتراک می‌گذارد تا شرکت‌های خصوصی بیشتری را به سرمایه‌گذاری در کشورهای در حال توسعه تشویق کند. بانگا، رئیس بانگ جهانی در مجمع توسعه چین، گفت که گروه بانک جهانی ۴۱ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران خصوصی برای کشورهای در حال توسعه دریافت کرد و سال گذشته ۴۲ میلیارد دلار از طریق اوراق قرضه جذب کرد. آنها قصد دارند امسال از این مقادیر پیشی بگیرند. وی همچنین اعلام کرد که این بانک در حال کار روی بسیاری از موارد است تا به کسب و کارها کمک کند تا در کشورهای در حال توسعه سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی نسخه امروزش به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • فروش دستگاه‌های استخراج بیت کوین اوج گرفت

حدود ۶۰۰۰ دستگاه استخراج بیت کوین قدیمی در ایالات متحده خاموش و به انباری در کلرادو اسپرینگز منتقل خواهند شد. در آنجا، آنها تعمیر و به افرادی در کشورهای دیگر فروخته می‌شوند که می‌خواهند با استخراج در مکان‌هایی که ارزان‌تر است، درآمد کسب کنند. شرکت SunnySide Digital یک مرکز عظیم به مساحت ۳۵۰۰۰ فوت مربع دارد که در آن تجهیزات استخراج قدیمی را از مشتری دریافت می‌کنند. آنها قصد دارند این ماشین‌های قدیمی را به همراه صدها هزار دستگاه دیگر به عنوان بخشی از چرخه بزرگ به روز رسانی فناوری بیت کوین هر چهار سال یکبار بازسازی کنند.

  • شکلات هم قیمتی شد

با نزدیک شدن به عید پاک، به دلیل افزایش قیمت شکلات، مردم مجبورند برای تخم‌مرغ‌های شکلاتی و خرگوش هایشان پول بیشتری بپردازند. اما این تازه شروع کار است. قیمت کاکائو در فروشگاه‌ها بسیار افزایش یافته است زیرا قیمت آن در امسال بیش از دو برابر شده است و آن را به یکی از با ارزش‌ترین کالاهای جهان تبدیل کرده است. قیمت اقلام خانگی از جمله شکلات در بریتانیا در حال افزایش است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر