کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۷۳

اعلام جزییات فروش خودروهای ایتالیایی / شرکت ۵۰ میلیارد دلاری نفت و گاز در آستانه راه‌اندازی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

اعلام جزییات فروش خودروهای ایتالیایی / شرکت ۵۰ میلیارد دلاری نفت و گاز در آستانه راه‌اندازی

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۲۴ ( ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار یر پرداخت:

  • سرمایه‌گذاری کلان گوگل برای آموزش هوش مصنوعی

گوگل قول داده است ۲۵ میلیون یورو (معادل ۲۶.۹۸ میلیون دلار) برای کمک به افراد اروپایی در استفاده از هوش مصنوعی (AI) کمک کند. این غول فناوری روز دوشنبه با اعلام این بودجه گفت که برنامه‌هایی را برای شرکت‌های اجتماعی و سازمان‌های غیرانتفاعی باز کرده است که می‌تواند به کسانی که احتمالاً از آموزش بهره می‌برند کمک کند. این شرکت همچنین مجموعه‌ای از «آکادمی‌های رشد» را برای حمایت از شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا شرکت‌های خود را توسعه دهند، راه‌اندازی خواهد کرد و دوره‌های آموزشی آنلاین رایگان هوش مصنوعی خود را به ۱۸ زبان گسترش داده است.

  • پیش‌بینی آینده اقتصاد امریکا

تنها ۲۵ درصد از اقتصاددانان و تحلیلگران تجاری فکر می‌کنند که ایالات متحده در امسال دچار رکود خواهد شد. اگر رکودی وجود داشته باشد، احتمالاً به دلیل چیزی خارج از کشور است، مانند درگیری با چین، نه اتفاقاتی که در داخل ایالات متحده رخ می‌دهد، مانند افزایش نرخ بهره. افرادی که در نظرسنجی انجمن ملی اقتصاد کسب و کار شرکت کردند فکر می‌کنند که قیمت‌ها تا سال ۲۰۲۴ سریعتر از هدف تعیین شده توسط فدرال رزرو افزایش می‌یابد. این بدان معنی است که آنها انتظار دارند تورم سالانه بالاتر از ۲.۵٪ باقی بماند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • راه‌اندازی شرکت ۵۰ میلیارد دلاری نفت و گاز

Diamondback Energy ( شرکت نفت و گاز امریکایی) و Endeavor Energy Resources در آستانه تکمیل قراردادی به ارزش ۲۵ میلیارد دلار هستند. این قرارداد دو شرکت را با هم ترکیب می‌کند و یک شرکت نفت و گاز جدید به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد دلار ایجاد می‌کند. این شرکت ترکیبی سومین تولیدکننده بزرگ نفت و گاز در پرمین، بزرگترین میدان نفتی ایالات متحده است که در غرب تگزاس و نیومکزیکو قرار دارد.

  • جزییات فروش خودروهای ایتالیایی در جهان

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا و کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس، اختلاف نظر عمومی داشتند. این نشان می‌دهد که شرکت‌های خودروسازی مستقر در اروپا اکنون شرکت‌های بزرگ بین‌المللی هستند. آنها می‌خواهند از این واقعیت استفاده کنند که کارخانه‌های خودروسازی زیادی در اتحادیه اروپا وجود دارد تا معاملات بهتری را از دولت دریافت کنند. Stellantis که با ترکیب پژو PSA فرانسه، فیات ایتالیا و کرایسلر دیترویت شکل گرفت، اکنون بیشتر خودروها را در ایتالیا تولید می‌کند. تولید فیات کاهش یافته است زیرا فروش در اروپا رشد نکرده است و Stellantis بخشی از تولید خود را به کشورهای دیگر در شبکه بزرگ جهانی خود منتقل کرده است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • توسعه معادن در انتظار تامین منابع مالی

یک تناقض ثابت در بخش معدن استرالیا این است که در حالی که نیاز مبرمی به توسعه معادن جدید برای تهیه مواد خام برای انتقال انرژی وجود دارد، سرمایه برای انجام این کار به سختی یافت می‌شود. بخش نسبتاً آسان، گرفتن مجوز اکتشاف، انجام حفاری اولیه و اثبات یک منبع است. بخش سخت پس از آن تامین مالی برای توسعه معدن از اکتشاف به تولید است. تقاضا برای مواد معدنی مهمی مانند لیتیوم، کبالت و خاک‌های کمیاب بالا است، اما شرکت‌های معدنی کوچک با روش‌های معمول فروش سهام یا استقراض، در شرایط سختی برای کسب درآمدهستند.

  • ادامه چالش‌های خرید توییتر توسط ایلان ماسک

یک قاضی به ایلان ماسک گفته است که باید دوباره با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درباره خرید توییتر توسط شرکتش صحبت کند. آنها یک هفته فرصت دارند تا در مورد زمان و مکان این گفت‌وگو توافق کنند. SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار) در ماه اکتبر علیه ایلان ماسک اقدام قانونی کرد تا او را وادار کند در مورد خرید توییتر خود در سال ۲۰۲۲ شهادت دهد که بعداً به X تغییر نام داد. این آژانس در حال بررسی است که آیا ماسک هنگام ثبت اسناد مورد نیاز در مورد خرید سهام توییتر از قانون پیروی کرده است یا خیر و آیا اظهارات وی در رابطه با معامله گمراه‌کننده بوده است؟

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر