کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۴۱

خدمات درمانی رایگان دولت برای این افراد / کارخانه‌های بزرگترین تولید‌کننده گوشت تعطیل شدند

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

خدمات درمانی رایگان دولت برای این افراد / کارخانه‌های بزرگترین تولید‌کننده گوشت تعطیل شدند

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal ) در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۹ دی ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • خدمات درمانی رایگان دولت برای مهاجران

بیش از ۷۰۰۰۰۰ مهاجر غیرقانونی در کالیفرنیا از دوشنبه آینده می‌توانند از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شوند. این یکی از بزرگترین توسعه‌های ایالتی در زمینه پوشش سلامت در ده سال گذشته است. این امر در نهایت به هزینه‌ای حدود ۳.۱ میلیارد دلار در سال برای ایالت منجر می‌شود و کالیفرنیا را به هدف دموکرات‌ها برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی به همه تقریباً ۳۹ میلیون ساکن آن نزدیک می‌کند. در سال ۲۰۲۲، فرماندار گاوین نیوسام و قانونگذاران در کالیفرنیا تصمیم گرفتند که همه بزرگسالان کم درآمد، بدون توجه به وضعیت مهاجرتشان، می‌توانند از طریق برنامه مدیکید ایالتی به نام Medi-Cal از مراقبت‌های بهداشتی برخوردار شوند.

  • حل و فصل شکایت ۵ میلیارد دلاری از گوگل

گوگل موافقت کرده است که یک دعوای حقوق خصوصی ۵ میلیارد دلاری را حل و فصل کند. در این دادخواست ادعا شده بود که گوگل به طور مخفیانه فعالیت اینترنتی افرادی را که از حالت "ناشناس" در مرورگر کروم خود و از حالت‌های "خصوصی" مشابه در سایر مرورگرها استفاده می‌کردند، ردیابی می‌کند. در سال ۲۰۲۰، شکایتی علیه گوگل صورت گرفت. مردم ادعا کردند که گوگل باعث شده فکر کنند فعالیت اینترنتی آنها هنگام استفاده از حالت ناشناس ردیابی نمی‌شود. با این حال، آنها استدلال کردند که تبلیغات گوگل و روش‌های دیگر همچنان اطلاعاتی را در مورد بازدیدهای وب سایت آنها جمع آوری می‌کند، حتی اگر قرار بود خصوصی باشد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • ایلان ماسک شکست خورد

شرکت ایکس ایلان ماسک پرونده خود را در دادگاه باخت. دادگاه علیه تلاش آنها برای جلوگیری از قانون کالیفرنیا که هدف آن تنظیم پست‌های مضر در رسانه‌های اجتماعی است، رای داد. قانون شرکت‌ها را ملزم می‌کند که قوانین محتوای خود را عمومی کنند. در یک سند کوتاه در روز پنجشنبه، یک قاضی در ساکرامنتو استدلال‌های توییتر مبنی بر اینکه این قانون برخلاف حق آزادی بیان رسانه‌های اجتماعی است را رد کرد. ماسک در ماه نوامبر با حمایت از پست‌های توهین آمیز درباره یهودیان در پلتفرم خود جنجال به پا کرد. مدیرعامل X Corp.، لیندا یاکارینو، پس از اینکه تبلیغ‌کنندگان بزرگی مانند سونی، دیسکاوری، اپل و سی‌بی‌اس تبلیغات خود را در سایت متوقف کردند یا کاهش دادند، تلاش کرد این آسیب را محدود کند.

  • نتیجه پرونده کلاهبردار بزرگ ارزهای دیجیتال

دادستان‌های ایالات متحده گفتند که قصد ندارند دادگاه دومی را علیه سام بنکمن-فرید، که ماه گذشته به دلیل سرقت از مشتریان صرافی ارز دیجیتال FTX خود که اکنون ورشکسته شده بود، انجام دهند.در نامه‌ای که روز جمعه به دادگاه ارسال شد، دادستان‌ها گفتند که حل و فصل سریع پرونده آنها علیه میلیاردر سابق ۳۱ ساله مهم تر از برگزاری دادگاه دیگری است، زیرا این به نفع عموم است. هیات منصفه در ۲ نوامبر بانکمن-فرید را در هر هفت فقره کلاهبرداری و توطئه‌ای که با آن روبه‌رو شده بود محکوم کردند. دادستان‌ها او را به غارت ۸ میلیارد دلار از مشتریان FTX به خاطر طمع محض متهم کرده بودند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • تعطیلی کارخانه‌های بزرگترین تولید‌کننده گوشت امریکا

شرکت Cal-Maine Foods، تولیدکننده تخم‌مرغ، روز جمعه اعلام کرد که با خرید یک کارخانه فرآوری مرغ، جوجه کشی و کارخانه تولید خوراک در Dexter، Missouri از Tyson Foodsموافقت کرده است. تایسون، بزرگترین تولید‌کننده گوشت ایالات متحده از نظر فروش، در ماه آگوست اعلام کرد که چهار کارخانه مرغ خود را در ایالت‌های میسوری تعطیل می‌کند، زیرا به دنبال کاهش هزینه‌ها در بحبوحه کاهش تقاضا برای محصولات خود است.

  • چالش مالی نوکیا در پایان سال

شرکت نوکیا اعلام کرد که به اهداف فروش، سود و جریان نقدی خود در سال دست نخواهد یافت زیرا تمدید مجوزهای واحد فناوری خود را به پایان نرسانده است. شرکت فنلاندی مخابرات در ابتدا فکر می‌کرد که تا پایان امسال توافقات را نهایی خواهد کرد، اما اکنون آنها معتقدند که این معاملات تا سال ۲۰۲۴ تکمیل نخواهد شد. نوکیا گفت که علیرغم مذاکرات و تصمیمات دادگاه به نفع خود، این شرکت به جای عجله برای حل این مشکل در مهلت‌های خاص، بر حفظ ارزش اسناد اختراع خود تمرکز خواهد کرد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر