کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۹۶

ضربه تعطیلات سال نو به بازار این خودروها / کاهش قیمت مسکن، پیمانکاران را به دردسر انداخت

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

ضربه تعطیلات سال نو به بازار این خودروها / کاهش قیمت مسکن، پیمانکاران را به دردسر انداخت

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۴ ( ۲۳ اسفند ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • کاهش قیمت مسکن، پیمانکاران را به دردسر انداخت

برخی از سرمایه‌گذاران در جریان سرمایه‌گذاری در یک صندوق مالی در چین در معرض خطر از دست دادن مقدار زیادی از پول خود هستند، زیرا دولت در حال برنامه‌ریزی برای پس دادن تنها بخش کوچکی از سرمایه‌گذاری آنها است. این وضعیت به این دلیل اتفاق می‌افتد که بازار املاک و مستغلات در چین با مشکل مواجه بوده و اقتصاد کلان کشور ضعیف شده است. اقتصاد چین برای رشد و ایجاد شغل بسیار به ساخت و فروش املاک متکی است. اما اخیراً دولت سطوح بالای استقراض در بخش املاک و مستغلات را سرکوب کرد. این امر منجر به کاهش قیمت مسکن شده است و باعث شده بسیاری از سازندگان املاک نتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.

  • اپلیکیشن محبوب جهانیان ممنوع می‌شود؟

انتظار می‌رود لایحه‌ای که می‌تواند منجر به ممنوعیت اپلیکیشن ویدیویی محبوب TikTok (تیک تاک) در ایالات متحده شود، روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان تصویب شود، زیرا قانون‌گذاران با توجه به نگرانی‌هایی که ساختار مالکیت این شرکت تهدیدی برای امنیت ملی است، عمل می‌کنند. این لایحه شرکت چینی ByteDance را ملزم می‌کند که TikTok و سایر برنامه‌های تحت مالکیت خود را ظرف شش ماه پس از تصویب لایحه واگذار کند، در غیر این صورت این برنامه‌ها ممنوع خواهند شد. قانونگذاران ادعا می‌کنند که ByteDance وابسته به دولت چین است، که می‌تواند هر زمان که بخواهد خواستار دسترسی به داده‌های مصرف‌کنندگان TikTok در ایالات متحده باشد. این نگرانی ناشی از مجموعه‌ای از قوانین امنیت ملی چین است که سازمان‌ها را مجبور می‌کند در جمع آوری اطلاعات کمک کنند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • درخواست مجدد افزایش حقوق برای کارگران غول خودروسازی

شرکت تویوتا موتور موافقت کرد که برای چهارمین سال متوالی به خواسته‌های اتحادیه کارگری خود برای افزایش حقوق و پاداش پاسخ دهد. این نشان می‌دهد که چرخه سالم دستمزدها و قیمت‌ها ممکن است در اقتصاد ژاپن در حال توسعه باشد. این در حالی است که بانک مرکزی در حال فکر کردن به زمان افزایش نرخ بهره است. پس از گزارش‌های اولیه مبنی بر اینکه بزرگترین خودروساز جهان با اتحادیه‌های خود در روز چهارشنبه به توافق رسیده است، ارزش ین افزایش یافت و اوراق قرضه دولتی ژاپن کاهش پیدا کرد. اگرچه اتحادیه ارقام دقیقی را برای افزایش دستمزد و پاداش فاش نمی‌کند، تاکانوری آزوما، مدیر ارشد منابع انسانی تویوتا گفت که ارقام در بالاترین سطح خود قرار دارند.

  • حضور خودروسازی جیلی در بازار تلفن همراه

DreamSmart Group، شرکتی که تمرکز خود را از ساخت گوشی‌های هوشمند به توسعه هوش مصنوعی برای تلفن‌ها تغییر داده است، بانک‌ها را برای آماده شدن برای نخستین فروش سهام خود در هنگ کنگ انتخاب کرده است. ارزش این شرکت می‌تواند بیش از ۲.۱ میلیارد دلار باشد. به گفته مردم، استارت‌آپ پشت برند محبوب گوشی‌های هوشمند Meizu در حال همکاری با China International Capital Corp و Huatai Securities برای فروش بالقوه سهام در امسال است. یکی از این افراد گفت که این شرکت متعلق به شرکت خودروسازی چینی ژجیانگ جیلی هلدینگ، ممکن است بسته به شرایط بازار به دنبال ارزش‌گذاری تا ۲۰ میلیارد یوان باشد.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • سود سهام این شرکت‌ها به اوج رسید

در سال ۲۰۲۳، سود سهام شرکت‌های بزرگ جهانی به رکورد ۱.۶۶ تریلیون دلار رسید که بانک‌ها سهم قابل توجهی در این افزایش داشتند. ۸۶ درصد از شرکت هایی که در بورس‌های سراسر جهان پذیرفته شده‌اند یا افزایش یافته‌اند یا همان میزان سودی را که به سهامداران خود پرداخت می‌کنند حفظ کرده‌اند. شاخص جهانی سود سهام Janus Henderson پیش‌بینی می‌کند که کل پرداخت‌های سود سهام توسط این شرکت‌ها به رکورد جدید ۱.۷۲ تریلیون دلار در امسال خواهد رسید. بزرگترین پرداخت‌کنندگان سود سهام در جهان در سال ۲۰۲۳ مایکروسافت و پس از آن اپل و اکسون موبیل بودند.

  • ضربه تعطیلات سال نو به بازار این خودروها

شرکت تحقیقاتی بازار Rho Motion اعلام کرد که فروش جهانی خودروهای تمام الکتریکی و هیبریدی در ماه فوریه نسبت به سال گذشته تنها ۳ درصد افزایش یافته است. این رشد آهسته بیشتر به دلیل جشن‌های سال نو قمری چین بود. این شرکت گفت فروش جهانی به ۸۰۰۰۰۰ دستگاه رسیده است. فروش در اروپا در مقایسه با فوریه سال گذشته ۱۲ درصد رشد کرد و در ایالات متحده و کانادا ۳۱ درصد افزایش یافت، اما در چین ۱۲ درصد کاهش داشته است. چارلز لستر، مدیر داده در Rho Motion گفت: دلیل رشد کمتر فروش خودروهای برقی در چین این است که چین همچنان بازار غالب خودروهای برقی است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر