کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۸۷

تصمیم نهایی دولت درخصوص افزایش دستمزدها / خانه‌های لوکس، ناجی بی‌خانمان‌ها می‌شوند

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

تصمیم نهایی دولت درخصوص افزایش دستمزدها / خانه‌های لوکس، ناجی بی‌خانمان‌ها می‌شوند

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۳ مارچ ۲۰۲۴ ( ۱۳ اسفند ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • قوانین سفت و سخت برای غول رسانه‌های اجتماعی

کمیسیون اروپا گفت که پلتفرم رسانه اجتماعی جدید ایلان ماسک، مالک TikTok، ByteDance، و Booking.com ممکن است مجبور باشند از قوانین سختگیرانه فناوری در اتحادیه اروپا پیروی کنند زیرا آنها بازیگران مهمی در دنیای دیجیتال به حساب می‌آیند. قانون بازارهای دیجیتال (DMA) می‌گوید که شرکت‌های بزرگ با بیش از ۴۵ میلیون کاربر ماهانه و ارزش بازار بیش از ۷۵ میلیارد یورو، دروازه بان هایی هستند که خدمات آنلاین مهمی را برای کاربران تجاری ارائه می‌دهند.

  • هوش مصنوعی در یک قدمی ذهن انسان

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا می‌گوید که ربات‌های هوشمند همه جانبه پیشرفته می‌توانند تنها تا پنج سال دیگر به اینجا بیایند. هوانگ، که مسئول برترین شرکت سازنده تراشه‌های هوش مصنوعی برای سیستم‌هایی مانند ChatGPT است، در یک انجمن اقتصادی دانشگاه استنفورد از او پرسیده شد که چقدر زود می‌توانیم رایانه‌هایی داشته باشیم که مانند انسان فکر می‌کنند. هوانگ اساساً گفت که اینکه آیا ما به زودی به هوش عمومی مصنوعی (AGI) دست می‌یابیم یا نه، بیشتر به نحوه تعریف هدف بستگی دارد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • خانه‌های لوکس، ناجی بی‌خانمان‌ها می‌شوند

یک مشکل حقوقی عجیب می‌تواند نتیجه رای گیری در شیکاگو در مورد افزایش مالیات بر خانه های لوکس برای کمک به افراد بی‌خانمان را تغییر دهد. شهرهای بزرگی مانند شیکاگو معمولاً در سطح شهر در مورد مالیات‌های جدید رأی ندارند، اما برخی از شهرهای دیگر مانند لس آنجلس قبلاً موافقت کرده‌اند که مالیاتی به طور خاص برای خانه‌های گران قیمت داشته باشند که اغلب به آن «مالیات عمارت» می‌گویند.

  • تصمیم نهایی دولت درخصوص افزایش دستمزدها

دولت ژاپن در حال مذاکره برای اعلام رسمی این موضوع است که اقتصاد این کشور بر کاهش تورم غلبه کرده است. دولت با بررسی مذاکرات دستمزد امسال بررسی خواهد کرد که آیا دستمزدها به اندازه کافی مطابق با قیمت‌ها افزایش می‌یابد یا خیر. آنها قصد دارند در جلسات، کنفرانس‌های مطبوعاتی و گزارش‌های اقتصادی ماهانه به رهبری نخست‌وزیر فومیو کیشیدا و سایر اعضای کابینه اعلام کنند که کشور دیگر در شرایط کاهش قیمت نیست. بانک ژاپن برای نخستین بار از سال ۲۰۰۷ به افزایش نرخ بهره فکر می‌کند، اما آنها هنوز مطمئن نیستند که چه زمانی این کار را انجام دهند. استاندار خاطرنشان کرد: منتظرند تا قبل از تصمیم گیری، ببینند دستمزدها و قیمت‌ها با هم افزایش می‌یابد یا خیر.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • احتمال افزایش همکاری تجاری شیلی و امریکا

ماریو مارسل وزیر دارایی کشور شیلی روز شنبه گفت که این کشور می‌خواهد تا سال ۲۰۲۶ سه یا چهار پروژه جدید لیتیوم را عملیاتی کند. این کشور امریکای جنوبی - بزرگترین تولید‌کننده مس در جهان و دومین تولید‌کننده بزرگ لیتیوم - سال گذشته سیاستی را برای افزایش کنترل دولتی بر فلز استراتژیک مورد نیاز در باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی آغاز کرد. مارسل پس از دیدار با جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، که به این کشور سفر کرده است، صحبت کرد.

  • تاثیر تنش‌های جهانی بر قیمت نفت خام

نفت خام (BZ=F، CL=F) برای نخستین بار از نوامبر به ۸۰ دلار در هر بشکه رسید و فوریه دومین ماه متوالی افزایش قیمت نفت است. افزایش قیمت‌ها در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهد اوپک ممکن است کاهش تولید را تمدید کند. مدیر شرکت پیمکو ( شرکت خدمات مالی امریکایی) می‌افزاید: «نگرانی‌های داخلی مانند انتخاب دونالد ترامپ ممکن است بر بازار گسترده تر نفت نیز تأثیر بگذارد: "من فکر می‌کنم تأثیر کمتری بر بازارهای ایالات متحده دارد و بیشتر ملاحظات ژئوپلیتیکی دارد. اگر ترامپ انتخاب شود، پس از حمایت از اوکراین کناره گیری کنید... در طول چند ماه گذشته، اوکراین با موفقیت به چندین دارایی انرژی روسیه حمله کرده است."

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر