فرهنگیان | دانشگاه فرهنگیان | رتبه بندی معلمان | پذیرش دانشجو معلم

فرهنگیان وام ویژه می‌گیرند + جزئیات

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به فرهنگیان گفت: این وام بدون سپرده است و در ۴ استان غیرحضوری ارائه خواهد شد.

فرهنگیان وام ویژه می‌گیرند + جزئیات

بر اساس گزارش های منتشر شده، برخی بازنشستگان دولتی به ویژه معلمان بازنشسته برای دریافت پاداش پایان خدمت بیش از یک سال در نوبت قرار داشتند و نسبت به این مساله گلایه می‌کردند.

سید سعید مقدم‌زاده؛ مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره اعطای وام به فرهنگیان گفت: وزارت آموزش و پرورش در طول این سال‌ها تفاهم‌نامه‌های مختلف با بانک ملی داشت که آخرین مورد آن مربوط به سال ۱۳۹۹ است، در قالب این تفاهم، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اعطای وام فرهنگیان اختصاص یافت که این تفاهم‌نامه تا سال ۱۴۰۱ برقرار بود.

وی افزود: با استقرار دولت سیزدهم و رویکرد جدید دولت و وزارت آموزش و پرورش در مهر ۱۴۰۱ موفق به انعقاد تفاهم‌نامه جدید با بانک ملی ایران شدیم و براساس آن ۱۴هزار میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات مرابحه ۱۲ درصدی به فرهنگیان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و از مهر ۱۴۰۱ تا به امروز ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات به فرهنگیان پرداخت شده است.

وام ۱۰۰ میلیون تومانی

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تا به امروز در آموزش و پرورش سابقه اعطای تسهیلات بانکی ۱۰۰ میلیون تومانی نداشتیم که در قالب این تفاهم‌نامه اتفاق افتاد. البته سقف وام را استان‌ها متناسب با تعداد فرهنگیان تعیین کردند یعنی به جای ۱۰۰ میلیون تومان ۵۰ یا ۶۰ میلیون پرداخت کردند.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه جدید در حقیقت الحاقیه همان تفاهم‌نامه مهر ۱۴۰۱ است و امتیازات جدیدی را به فرهنگیان ارائه خواهد داد، گفت: در مذاکره با بانک ملی ایران مقرر شد به ازای رقمی که ماهانه بابت پرداخت حقوق به بانک واریز می‌کنیم معادل ۲.۵ درصد آن را بابت پرداخت وام به فرهنگیان در اختیار ما قرار دهند.

دریافت وام بدون سپرده و با یک ضامن

مقدم‌زاده ادامه داد: براین اساس ماهانه ۲.۵ درصد از رقم واریزی بابت حقوق در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد به فرهنگیان پرداخت کنیم. این وام نیاز به سپرده ندارد و به یک ضامن فرهنگی نیاز است.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: شیوه‌نامه اجرایی اعطای وام به فرهنگیان به زودی به استان‌ها ارسال خواهد شد و براساس عملکرد واریز حقوق در استان‌ها تخصیص خواهد یافت.

وام غیرحضوری در ۴ استان

وی ادامه داد: سقف پرداخت وام بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است که در ۴ استان (اصفهان، قزوین، شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران) دریافت غیرحضوری وام نیز انجام شده است ، بدین صورت که فرهنگیان فرم الکترونیک را تکمیل می‌کنند و پس از تأیید آموزش و پرورش به بانک ارسال می‌شود و در صورت تکمیل مدارک ، بعد از حدوداً ۱۰ روز کاری، رقم وام به حساب متقاضی تسهیلات واریز می‌شود.

تلاش برای ایجاد سازمان رفاهی معلمان

وی درباره چاره اندیشی برای پرداخت رفاهیات به فرهنگیان گفت: در جهت تحول در حوزه رفاه و معیشت فرهنگیان، تمام تلاش وزیر آموزش و پرورش و معاون برنامه و ریزی و توسعه منابع، پیگیری برای ایجاد سازمان رفاهی معلمان است تا با یکپارچگی منابع وتمرکز بیشتری در این حوزه بتوان خدمت‌رسانی کرد.

اسکان در مدارس پایان یابد، گردشگری کشور دچار مشکل می‌شود

مقدم‌زاده در ادامه در پاسخ به این پرسش که معلمان نسبت به مدارس طرح اسکان نوروزی و وضعیت نامناسب آنها گلایه دارند، گفت: با وجود کمبودها، امسال سعی داریم به سمتی برویم که کلاس‌های گروه "ج" را که امکانات کمتری دارد، حذف کنیم. لازم بذکر است که وزارت آموزش و پرورش عضو اصلی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور است و می‌توان گفت هم‌اکنون ظرفیت‌های اسکان وزارت آموزش و پرورش در بُعد کمی به یک تکیه‌گاه تبدیل شده‌است و اگر مدارس را از چرخه خدمات گردشگری خارج کنیم، به نظر می‌رسد گردشگری کشور دچار مشکل خواهد شد.

میراث فرهنگی به آموزش و پرورش امکانات جدید بدهد

وی افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش خلأ کمبود فضای اقامتی در کشور را جبران می‌کند شایسته است وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در جهت جبران این مهم و ارتقای کیفیت خدمات و حفظ شأن و منزلت فرهنگیان با تخصیص منابع و امکانات جدید کمک ویژه‌ای را به وزارت آموزش و پرورش داشته باشند.

کارمندان سایر دستگاه‌ها هم از مدارس طرح اسکان استفاده می‌کنند

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه استقبال از طرح اسکان موقت فرهنگیان در بهار و تابستان زیاد است، ادامه داد: ما هم از اختصاص مدارس برای اسکان موقت رضایت نداریم و تمایل نداریم مدارس مراکز اسکان شوند اما در برخی از شهرها و مناطق نیز به ناچار کارمندان سایر دستگاه‌ها و شهروندان عادی از مدارس طرح اسکان استفاده می‌کنند.

خرید اقساطی با توانا کارت

مقدم‌زاده درباره کارت اعتباری توانا ویژه فرهنگیان گفت: این کارت مجازی از آبان ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده است و فرهنگیان آن را بر روی موبایل خود نصب کرده و می‌توانند خرید اقساطی انجام دهند.

وی افزود: توانا کارت با توجه به وضعیت حقوقی فرهنگیان، اعتباری را برای خرید اقساطی به آنها اختصاص می‌دهد که تا سقف ۲۴ قسط از آنها کسر می‌شود. این طرح هم‌اکنون در اکثر استان‌ها اجرایی ‌شده و اجرای آن در تمام استان‌ها به تقاضای فرهنگیان بستگی دارد و تا به امروز ۷۶ میلیارد تومان خرید از آن انجام شده است که بیشترین خریدها مربوط به کالای دیجیتال (۶۲ درصد)، پوشاک و هدایا، مواد غذایی، خانه و آشپزخانه و ... بوده است.

مقدم‌زاده گفت: به دنبال این هستیم تا تسهیلات سفر اقساطی را به فرهنگیان ارائه دهیم یعنی آنها به سفر بروند و بعد هزینه آن را به صورت اقساط پرداخت کنند و این موضوع را از طریق بسترهایی مثل توانا کارت و اتما دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که صندوق ذخیره فرهنگیان معتقد است که وظیفه ارائه خدمات به معلمان در دوران اشتغال را ندارد، بیان کرد: دلیل ایجاد صندوق ذخیره فرهنگیان در دهه هفتاد ایجاد بستری برای ارائه خدمات رفاهی و معیشتی به فرهنگیان بود، خدماتی که گاهی از طریق ظرفیت‌های دولتی امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: متاسفانه در طول سنوات گذشته شاهد فراز و نشیب‌هایی در صندوق ذخیره فرهنگیان بودیم که امیدواریم با تغییرات جدید مدیریتی و بهبود روش‌ها، تغییر نگرش‌ها و تعامل سازنده صندوق با مجموعه‌های داخل وزارت آموزش وپرورش مثل اداره کل رفاه و پشتیبانی، ارتقای رفاه، معیشت و در نهایت منزلت فرهنگیان را شاهد باشیم.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • محمد رضا

    این آقا حرف دیگه ای نداره بزنه بهتر نیست بجای حرف زدن ساکت باشی وام کجا بود چرا با این مزخرفاتتون جامعه رو بر علیه فرهنگی جماعت میشورانید بیا با هم بریم بانک یک نفر رو بگو که این وام رو گرفته

  • ناشناس

    ببخشید،ماهاسرایداروخدمتگذارکدام ارگان یکنفر دوشغل سخت کارکنن وماشالله حقوق وفردی که بازنشسته باشند کجاهازندگی کنن اگر، پول داشته باشند برندچادر بخرند خداوند خوشش میآد،لطفا بدادمان برسید ممنون

  • ناشناس

    خداوند لعنت کند آدم دروغگو را

  • حسین زنگویی

    چرا دروغ می گویید اول مهر که اعلام می کنید حق التدریس ماه به ماه پرداخت می شود ولی الان ۵ ماه گذشته بخدا بچه های ما را بی دین کردید

  • ناشناس

    ارگانهای دیگه وام ومزایای ورفاهیات را در دسترس کارمندها قرار می دهند بدون اینکه تو بوغ وکرنا کنند آنوقت آموزش وپرورش طبل توخالی همه اش سر وصدا میکنه ولی هیچ کار خاصی هم نمیکنه الان مدتهاست این وام را مطرح کردند ولی وقتی از بانک می پرسی میگن خبری نیست تازه اگه اعلام هم بشه فقط به یک تعداد خاصی تعلق میگیره مثل همیشه

  • ناشناس

    بشنو و باور نکن. درضمن مشکل حقوق های پایین و معیشت رو به فنای فرهنگیان با وام حل نمیشه.
    و وقتی نتونی قسط بدی وام به چه دردی می خوره؟

  • ناشناس

    طبل تو خالی .وام کجا بود بانک اِلان حساباش رو بسته ...رفاهیات برای شماست نه ما ...

  • جعفر

    چرا اینقدر دروغ میگید بیشرفا

  • سام

    سلام علیکم ،ضمن عرض ادب و احترام،متاسفانه پاداش اخر خدمت فرهنگیان باتوجه به اینکه مبلغ ازحقوق فرهنگی درزمان شاغل ازحسابشون کسر گردیده الان با هزار منت،هیچ مبلغ رو بصورت اقساط یا مرحله ای مثل این میماند به گدایی صدقه میدهند،الان ماه مبارک،یک هفته دیگرمیباشد

  • امیر

    مگه دروغ شاخ و بال داره چرا عزیز. وانمود میکنی همه چیز عالیه مدرسه در مرکز استان فاقد صندلیه دیگه بقیه موارد پیشکش شما و وزیر محترمتان بچسبید به مدارس تیزهوشان،نمونه وشاهد مدارس عادی دیگه کشک

  • حسین محبی

    کدام به معدل میدهند به معلم نمیدهند الکی تبلیغ نکن

  • حسین محبی

    هفت پشت معلم بدبخت شدن با این طرز تفکر معلمی شغل انبیاست ثروتمندترین آدمها شجاعترین انسانها انبیا بودن ما فقیرترین آدمهای تاریخ کیلومتری انسانهای قرن هستیم و هیچ شباهتی به انبیا نداریم هم گرسنه هم فقیر

  • آسیه

    شما لطفا پاداش مارا پرداخت کنید وام هم پیش کشی تان

  • محمد محمدی بمرود

    لال از دنیا بری اقا وزیر.و تمام وزیرای قبل از اقای صحرایی.همشون یه جماعت به درد نخور و پاچه خوار بدبخت.

  • نگار

    مرده شور بشور هرکس از این خبرها در باره فرهنگیان پخش می کنه. بقیه ارگان ها وام نمی گیرن... حقوق نمی گیرن... رفاهیات چراغ خاموش نمی گیرن... فرهنگیان شرمنده خانواده. هاشون هستن....

  • طاهره باقری

    وام ۵۰۰۰۰میلیونی را

  • فرشته

    چرا آموزش و پرورش درآمد ندارد؟
    این همه امکانات ، زمین های مرغوب و ... در اختیارتان است ، از شهرهای بزرگ تا دل روستاها، در مناطق توریستی ، مذهبی و ...
    مشکلات مالی شما ناشی از نداری نیست مدیریت اقتصادی بلد نیستید ، به کسانی هم که می دانند و می توانند میدان نمی دهید.

  • معلم بازنشسته

    من ۳۰ سال معلم بودم الان ۱۸ ماه هست بازنشسته شدم تازه پاداش من تو چند قسط دادید ،اقایان مقام پرست تا حالا هیچ وامی ندادید هیچ پشتیبانی از معلم نکردید جز از پول صندق ذخیره ما دزدی کردید ، خواهشا حرفهایی مفت و بی ربط نزنید ،همه معلمان شما رو میشناسند ،امیدواریم به دردی گرفتار بشید که چاره درمان نداشته باشید ،ما فرهنگیان شما رو به ترازوی عدالت خدا واگزار میکنیم و هرگز فراموش نخواهیم کرد ،پس خواهشا داغ دل ما رو تازه نکنید

  • ناشناس

    ضمنا تمام وزیران آموزش و پرورش همشون دزد صندق ذخیره فرهنگیان بودند از روز اول تا حالا ،
    خواهشا خواهشا خواهشا حرف مفت نزنید ما گاز همه وزیران را شمرده ایم

  • کورش

    سلام خسته نباشید وام ازدواج فرزندان بازنشستگان را چرا نمی دهید الان نزدیک یک ساله که ثبت نام کردن ولله بچه هامون فک می کنن دادین ما بهشون نمیدیم پس ما فرهنگیان بازنشسته با این حقوقا تو زندگیمون کم آوردیم که بچه های خودمون هم باورمون ندارن .خدا خودش کمکون کنه

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر