تویوتا هایلندر | قیمت تویوتا هایلندر | بازار خودرو ایران

قیمت بازار تویوتا هایلندر جانبازان مشخص شد + عکس و مشخصات

طبق مصوبه‌ی واردات خودرو ویژه‌ی جانبازان، امکان خرید تویوتا هایلندر ۲۰۲۴ دیده می‌شود. این محصول، بزرگ‌ترین شاسی‌بلند وارداتی از برند غیرچینی خواهد بود.

قیمت بازار تویوتا هایلندر  جانبازان مشخص شد + عکس و مشخصات

واردات خودرو ها به بازار خودرو کشورها تاثیر قابل توجهی دارد. این تاثیرات می‌تواند مثبت یا منفی باشد. از یک سو، واردات خودروها می‌تواند باعث افزایش رقابت در بازار شود و قیمت خودرو ها را کاهش دهد. این موضوع می‌تواند برای مصرف‌کنندگان مزیت باشد و باعث افزایش تقاضا برای خودروهای داخلی شود. از سوی دیگر، واردات خودروها می‌تواند باعث کاهش تولید خودروهای داخلی شود و در نتیجه باعث افزایش بیکاری در صنعت خودروسازی شود.

هایلندر برای عامه‌ی مردم، شاسی‌بلند اندازه متوسط یا کراس‌اور بزرگ محسوب می‌شود. اولین نمونه از این خودرو، سال ۲۰۰۰ معرفی شد و ۷ سال پرفروش باقی ماند. از ۲۰۱۹ تا امروز، هایلندر نسل چهارم در کشورهای مختلف دنیا فروخته می‌شود. اساس و پلتفرم این خودرو با لکسوس RX و کراون شاسی‌بلند مشترک است. هایلندر از معدود شاسی‌بلندهای تویوتا محسوب می‌شود که هرگز به تعداد بالا وارد ایران نشد و صرفا تعداد محدود برای استفاده‌ی نهادهای خاص، داخل کشور وجود دارند.
تویوتا-هایلندر

تویوتا هایلندر، خط تولید ژاپن ندارد و صرفا، مونتاژ چین یا امریکا محسوب می‌شود. به این ترتیب، نسخه‌های وارداتی به ایران، قطعا ساخت چین خواهند بود. این خودرو همچنین، پیشرانه‌های متنوع بنزینی و هیبریدی دارد؛ اما احتمالا ضعیف‌ترین نمونه را به خریدار کشورمان ارایه خواهد کرد.

تویوتا-هایلندر

طراحی بیرونی و نمای ظاهری تویوتا هایلندر وارداتی

نسل جدید و قدیم هایلندر شباهت‌های جالبی با یکدیگر دارند. نسخه‌ی ۲۰۲۴، چراغ‌های باریک‌تر و حس اسپرت بیشتری القا می‌کند؛ ضمن اینکه جلوه‌ی سنگین‌وزن خود را حفظ کرده است.

برخلاف بسیاری از تولیدات مدرن تویوتا، چراغ‌های اصلی هایلندر از نزدیک جلوپنجره تا شیشه‌ی روبروی راننده ادامه دارند. هواکش روبروی خودرو، حالت زوذنقه‌ای در نسل‌های قبل را به خوبی نشان می‌دهد و البته کوچک‌تر است. علاوه‌بر جلوپنجره، زیر سپر و طرفین بدنه در نمای اصلی نیز، ادوات پلاستیک سیاه‌رنگ دارند. دیگر نکته‌ی عجیب، مه‌شکن‌های کوچک هایلندر هستند.

تویوتا-هایلندر

نمای جانبی هایلندر، وابستگی چندانی به ادوات پلاستیک ارزان‌قیمت ندارد. سراسر درهای ورود به کابین، رکاب و فریم‌ها، فلزی هستند. خطوط عمیق روی بدنه، حجم‌دهی را به وضوح نشان می‌دهند. حالت قاب پنجره‌های نیز، نکته‌ی مثبت در طراحی تویوتا هایلندر محسوب می‌شود. این خودرو با رینگ‌های آلومینیوم ۱۸ و ۱۹ اینچ در بازار جهانی وحود دارد.

برای نمای پشت هم، خطوط جذاب با حجم‌دهی عمیق، استفاده شده است. جایگاه نصب پلاک، فرم اسپویلر عقب و سپر همرنگ بدنه، دیگر ادوات چشم‌گیر تویوتا هایلندر هستند؛ اما فاصله‌ی عقب بدنه تا سطح جاده به گونه‌ای است که خروجی اگزوز و تجهیزات فنی دیده می‌شوند.

تویوتا-هایلندر

تویوتا هایلندر با طول ۴,۹۵۰ و عرض ۱,۹۳۰  و ارتفاع ۱,۷۳۰ میلی‌متر، همراه فاصله محوری۲,۸۵۰  میلی‌متر تولید شده است. این مدل از انواع تویوتا پرداو ۵در بازار ایران، طول و عرض بیشتری دارد.

طراحی داخلی و کابین تویوتا هایلندر وارداتی

مدل پایه با نمایشگر لمسی ۸ اینچ و پنل عقربه‌ای تولید می‌شود اما نسخه‌های سفارشی، دو مانیتور دیجیتال رنگی ۱۲/۳ اینچ دارند.

تویوتا-هایلندر

ورود به کابین هایلندر، تفاوت یک خودروی پرفروش ژاپنی با کراس‌اورهای چینی را نشان می‌دهد. فرمان چرم، کاملا گرد فاقد تزئینات اضافی، نمایشگرهای جداگانه با کلیدهای گردان و دکمه‌های برجسته‌ی فلزی، حس یک شاسی‌بلند سنتی را برای هایلندر فراهم می‌کنند.

بخش بزرگی  از داشبورد خودرو با چرم و مواد نرم ارایه می‌شود. در کنسول میانی هم، تزئینات جذاب با طرح چوب مصنوعی وجود دارد.  پهنای این قسمت، فضای کاربردی برای محفظه‌ی بین صندلی‌ها، جالیوانی و کلیدهای مرتبط با ترمز پارک یا دیگر تجهیزات فنی را فراهم می‌کند.

هایلندر با صندلی‌های راحت و حجیم، فضای کافی برای ۵ سرنشین بلند قد دارد. این خودرو برای سفرهای طولانی مدت بین شهری، ایده‌آل است. مدل دو ردیفه، ۱۳۷۰ لیتر فضای صندوق عقب دارد. اگر صندلی‌های ردیف دوم جمع شوند، حجم قابل استفاده به ۲۴۰۰ لیتر می‌رسد.

پیشرانه و تجهیزات فنی تویوتا هایلندر وارداتی

در چین، ارزان‌ترین تویوتا هایلندر با موتور ۲ لیتر توربوشارژ عرضه می‌شود. این مدل، ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد که برای شاسی بلند پهن پیکر با وزن ۱۹۰۰ کیلوگرم، چندان جالب نیست؛ اما می‌تواند سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ تا ۱۱ ثانیه داشته باشد. نسخه‌ی پایه، گیربکس CVT و محرک محدود به دیفرانسیل جلو ارایه می‌کند.

تویوتا-هایلندر

پرفروش‌ترین مدل هایلندر در بازار جهانی، نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی ۲/۴ لیتر توربوشارژ است. این نمونه، ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت هایلندر با تجهیزات گفته شده، ۷ ثانیه است و میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومتر ارایه می‌کند.

تویوتا-هایلندر

هایلندر هیبرید با موتور برقی به اضافه‌ی محرک بنزینی ۲/۴ لیتر توربوشارژ در اروپا و امریکا فروخته می‌شود. این مدل برای کاهش مصرف سوخت و کنترل آلایندگی، ۲۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۳۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر برای هایلندر هیبرید وجود دارد. این خودرو با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و جعبه‌دنده‌ی eCVT در کشورهای مختلف قابل خرید است.

تویوتا-هایلندر

قیمت تویوتا هایلندر بازار جهانی و هزینه خرید برای ایران

مدل دو دیفرانسیل سه ردیف صندلی تویوتا هایلندر هیبرید در بازار امریکا، ۴۰ هزار دلار قیمت دارد. مدل محرک جلو، مجهز به موتور ۲ لیتر توربو در بازار چین به قیمت ۳۰ تا ۳۲ هزار دلار فروخته می‌شود. قیمت هایلندر همراه امکانات کامل و قوی‌ترین پیشرانه، ۵۲ هزار دلار است.

اگر نسخه‌ی ارزان قیمت و تک دیفرانسیل هایلندر مونتاژ چین وارد ایران شود، حداقل بودجه‌ی لازم برای خرید، حدود ۳/۵ میلیارد تومان خواهد بود که طبیعتا با حضور دلالان و تعداد محدود نمونه‌های وارداتی، بسیار گران‌تر خواهد شد. هم‌اکنون برای تویوتا راو ۴ کم‌کار مدل ۲۰۱۸ در بازار خودرو ایران، ۶/۵ میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

تویوتا-هایلندر

منبع: پدال
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر