کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۷۲

قیمت بیت کوین پرواز کرد / چالش مالی جدید برای غول خودروسازی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

قیمت بیت کوین پرواز کرد / چالش مالی جدید برای غول خودروسازی

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۲۴ ( ۲۱ بهمن ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • رقیب جدید برای ایلان ماسک

جف بزوس ( مدیرعامل ارشد سابق شرکت آمازون ) در این هفته ۱۲ میلیون سهم از Amazon.com را فروخت. این نخستین باری است که او از سال ۲۰۲۱ سهام این شرکت را فروخته است. در ۲ فوریه، آمازون اعلام کرد که جف بزوس قصد دارد تا ۵۰ میلیون سهم آمازون را در سال آینده بفروشد. این می‌تواند به او اجازه دهد تا از افزایش قیمت سهام استفاده کند و به طور بالقوه تبدیل به ثروتمندترین فرد جهان شود. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت بزوس در امسال ۲۲.۶ میلیارد دلار افزایش یافته و تا جمعه گذشته به ۱۹۹.۵ میلیارد دلار رسیده است.

  • چالش مالی جدید برای تسلا

شرکت ایلان ماسک، Neuralink Corp.، شرکت تجاری خود را از Delaware به نوادا منتقل کرد. این تغییر به منظور کاهش روابط با ایالتی انجام شد که ماسک در آن با چالش‌های حقوقی مرتبط با حقوق خود و خرید توییتر مواجه بود. دفتر وزیر امور خارجه Delaware گفت که تغییر در شرکت روز پنجشنبه به پایان رسید و اطلاعیه‌ای برای سهامداران ارسال شد. هفته گذشته، یک قاضی در دلاور بسته دستمزد ۵۵ میلیارد دلاری ایلان ماسک از شرکت تسلا را باطل کرد. ماسک، مالک شبکه اجتماعی X، به کارآفرینان توصیه کرد که شرکت‌های خود را در ایالت راه‌اندازی نکنند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • جدال شرکت‌های فناوری بر سر تراشه‌های کامپیوتری

اپل قصد دارد به دعوی رسیدگی کند که ادعا می‌کند استارت‌آپ فناوری Rivos اسرار فناوری تراشه‌های کامپیوتری آن را دزدیده است. هر دو طرف بیانیه مشترکی را در دادگاه ارائه کردند و نشان دادند که قصد دارند موضوع را حل و فصل کنند. این شرکت‌ها به دادگاه گفتند که به توافقی رسیده‌اند که ممکن است به این پرونده پایان دهد. در این قرارداد، اپل می‌تواند سیستم‌های Rivos را بررسی کرده و هرگونه اطلاعات خصوصی را بازیابی کند.

  • قیمت بیت کوین اوج گرفت

قیمت بیت کوین برای نخستین بار از زمان معرفی ETF‌های نقطه ای، که صندوق‌های قابل معامله در بورس هستند، به بیش از ۴۷۰۰۰ دلار رسیده است. این پس از آن است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ۱۱ مورد از این صندوق‌ها را در ماه گذشته تأیید کرد. این موج ناشی از این تحولات است.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد یر پرداخت:

  • ترفند این شرکت بزرگ برای مدیریت بحران مالی

در سال ۲۰۲۳، امریکن اکسپرس ( شرکت خدمات مالی امریکایی ) در مجموع ۲۷۷ میلیون دلار برای بازسازی برنامه‌هایی که در سال‌های گذشته آغاز کرده بود و در سال ۲۰۲۳ همچنان ادامه داشت، هزینه کرد. در سال ۲۰۲۳، هزینه بازسازی، بدون تغییرات در ذخایر موجود، ۱۷۹ میلیون دلار بود، در حالی که در سال ۲۰۲۲، ۱۴۲ میلیون دلار بود. این شرکت بزرگ کارت اعتباری در آزمایشی توسط فدرال رزرو شرکت خواهد کرد تا ببیند که چگونه می‌تواند زیان‌های مالی بزرگ را در طول یک بحران مدیریت کند.

  • قیمت نفت باز هم صعودی شد

قیمت نفت در این هفته به دلیل نگرانی‌ها در مورد درگیری اسرائیل و حماس صعودی شد که خطر ژئوپلیتیکی در بازار نفت را افزایش داد. این بدان معناست که احتمال آتش بس در درگیری کاهش یافته و باعث نگرانی در مورد عرضه نفت و افزایش قیمت‌ها شده است. نفت وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به ۷۶ دلار در هر بشکه فروخته شد و رشد هفتگی ۶.۳ درصدی را تقویت کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، آتش‌بس احتمالی را رد کرد و پیش‌بینی حمله نظامی به جنوب غزه را داشت، جایی که بیش از یک میلیون نفر در آن پناه گرفته‌اند. تشدید تنش‌های نظامی خطرات جدیدی را برای جریان نفت خام در منطقه‌ای ایجاد کرد که حدود یک سوم تولید نفت جهان را تشکیل می‌دهد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر