کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۶۳

سرنوشت سیاه اقتصاد در تلاطم دریای سرخ / گام بزرگ بانک مرکزی در راستای کنترل تورم

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

سرنوشت سیاه اقتصاد در تلاطم دریای سرخ / گام بزرگ بانک مرکزی در راستای کنترل تورم

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ ( ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • سرنوشت سیاه اقتصاد در تلاطم دریای سرخ

حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ، شوک دیگری را به تجارت جهانی وارد کرده است. شورشیان حوثی در یمن در تلاش برای توقف اقدامات اسرائیل در غزه به کشتی‌های باری حمله می‌کنند. این امر منجر به تاخیر و افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل می‌شود زیرا کشتی‌ها را مجبور می‌کند به جای استفاده از کانال سوئز مسیرهای طولانی تری را در اطراف افریقا طی کنند. اگر جنگ غزه برای مدت طولانی ادامه یابد، می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. تجارت از طریق دریای سرخ ممکن است برای یک سال مختل شود، که ممکن است قیمت تمام شده کالاها را تا ۲ درصد افزایش دهد. این به مشکلاتی که مردم درحال‌حاضر با قیمت‌های بالاتر برای چیزهایی مانند غذا و اجاره با آن مواجه هستند، می‌افزاید. همچنین می‌تواند به نرخ‌های بهره بالاتر منجر شود و رشد اقتصادی را دشوارتر کند.

  • سرمایه‌گذاران در انتظار تصمیم فدرال رزرو

سیاستگذاران فدرال رزرو ممکن است در آستانه کاهش نرخ بهره باشند. سرمایه‌گذاران مطمئن نیستند که آیا بانک مرکزی ایالات متحده در نشست این هفته خود تصمیم به کاهش نرخ بهره خواهد گرفت یا خیر. برخی فکر می‌کنند که احتمال کاهش نرخ‌ها در ماه مارس ۵۰/۵۰ است. این بدان معنی است که کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، واقعاً مهم است، زیرا مردم می‌خواهند بدانند که او در مورد داده‌های اقتصادی اخیر چه فکر می‌کند. نحوه توضیح او بر آنچه مردم فکر می‌کنند در اقتصاد اتفاق می‌افتد تأثیر می‌گذارد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • گام مثبت بانک مرکزی اروپا در جهت کنترل تورم

بانک مرکزی اروپا ممکن است در امسال نرخ‌های بهره را کاهش دهد و آنها در جلسات آتی خود در حال بررسی همه احتمالات هستند. بانک مرکزی اروپا گامی مثبت برای کنترل تورم برمی دارد. آنها با افزایش نرخ سپرده به بالای ۴ درصد، به کاهش سرعت افزایش قیمت‌ها کمک کرده‌اند. بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیم گرفت نرخ بهره خود را بدون تغییر نگه دارد. اظهارات کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، نشان از مقاومت کمتری نسبت به ایده کاهش نرخ بهره در ماه‌های آینده نسبت به آنچه برخی انتظار داشتند، داشت. با این حال، بانک مرکزی اروپا نشانه روشنی در مورد برنامه‌های آتی خود ارائه نکرد و سایر سیاست‌گذاران نیز رویکرد محتاطانه‌ای را ابراز کرده‌اند.

  • تصمیم ایلان ماسک برای استخدام ۱۰۰ ناظر محتوا

شرکت رسانه‌های اجتماعی X در حال برنامه‌ریزی برای استخدام ۱۰۰ ناظر محتوا برای یک دفتر جدید در آستین، تگزاس است. تمرکز این ناظران بر توقف محتوای کودک آزاری خواهد بود. این شرکت قصد دارد این فرآیند استخدام را تا پایان سال به پایان برساند. جو بناروک، رئیس عملیات تجاری X، گفت که تیم دفتر آستین هنوز در حال تشکیل است. آنها امیدوارند تا پایان سال پست‌های آزاد را پر کنند، اما این بستگی به یافتن افراد مناسب برای این کار دارد. از زمانی که ایلان ماسک توییتر را در سال ۲۰۲۲ خرید، به دلیل توییت‌های جنجالی خود و تلاش برای تغییر نحوه تصمیم‌گیری توییتر در مورد آنچه می‌تواند در این پلتفرم پست شود، با انتقاد مواجه شده است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • کمک مالی دولت امریکا به تولیدکنندگان تراشه‌های رایانه ای

ایالات متحده قصد دارد تا پایان ماه مارس بودجه مهمی را برای سازندگان تراشه اعلام کند. این بدان معناست که آنها می‌خواهند پول زیادی به شرکت‌هایی بدهند که تراشه‌های رایانه‌ای تولید می‌کنند تا به آنها در تولید تراشه‌های بیشتر در ایالات متحده کمک کنند. این جوایز، که قرار بود به شرکت اینتل و سایر سازندگان تراشه تعلق گیرد، بخش مهمی از قانون تراشه‌ها و علم ۲۰۲۲ است. این قانون ۳۹ میلیارد دلار کمک بلاعوض مستقیم برای کمک به تقویت تولید در ایالات متحده اختصاص داد.

  • از سرگیری پروازهای مسافری امریکا پس از حادثه در خطوط هوایی

یونایتد ایرلاینز استفاده از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ MAX ۹ خود را از روز شنبه دوباره برای پروازهای مسافری آغاز کرد. این پس از آن صورت می‌گیرد که قانون‌گذاران ایالات متحده این تصمیم را پس از یک حادثه در پرواز خطوط هوایی آلاسکا در اوایل ماه جاری تایید کردند. هواپیمایی یونایتد نخستین پرواز MAX ۹ خود را با مسافران از ۶ ژانویه انجام داد. این هواپیما با ۱۷۵ مسافر و ۶ خدمه از نیوآرک به سمت لاس وگاس حرکت کرد. هواپیمایی یونایتد، مستقر در شیکاگو، قصد دارد چند پرواز مسافری دیگر را با استفاده از MAX ۹ در روز شنبه انجام دهد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر