مصرف سوخت | آلودگی هوا | خودروهای برقی

ناوگان تاکسیرانی جان تازه گرفت / خودرو های برقی به ایران رسیدند + عکس

در مراسم رونمایی از تاکسی‌های برقی، شادی مالکی اعلام کرد: کمبود زیرساخت حمل و نقل «انبوه بر» باعث شده که سهم تاکسی‌ها در جابجایی مسافر ۱۸ درصد باشد. شهرداری تهران با اقدامات نوسازی و تسهیلات مالی به تاکسیرانان، تاکسی‌های برقی را ترویج می‌دهد و امیدوار است تاکسی‌های برقی به عنوان جزئی از راهکارهای کاهش آلودگی محیطی و صوتی شهر تهران مؤثر هستند.

ناوگان تاکسیرانی جان تازه گرفت / خودرو های برقی به ایران رسیدند + عکس

تاکسی برقی می‌تواند در جوانب مختلف تاثیر گذار باشد؛ از کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت تا افزایش انعطاف‌پذیری در حمل‌ونقل شهری. همچنین، ممکن است ایجاد فرصت‌های شغلی در صنعت خودروسازی و فناوری پایدار ارتقا دهد.

شادی مالکی در مراسم آیین رونمایی از تاکسی‌های برقی که ظهر امروز در سازمان تاکسیرانی برگزار شد با بیان اینکه آلودگی هوا همیشه جزو دغدغه‌های اصلی شهر تهران است، گفت: کمبود زیرساخت‌های حمل و نقل «انبوه بر» سبب شده که سهم تاکسی‌ها در جابجایی مسافر ۱۸ درصد است؛ اما عمده این خودروها نیز فرسوده هستند.

وی بیان کرد: شهرداری تهران گام‌های موثر و رو به جلویی در زمینه نوسازی تاکسی‌ها برداشته است به گونه‌ای که با کمک صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات ۸درصد با اقساط ۶۰ ماهه به تاکسیرانان داده شده است که تاکنون ۴۰۰۰ تاکسی نوسازی شدند و تا پایان سال نیز ۱۰۰۰ تاکسی دیگر نوسازی می‌شود.

مالکی با تأکید بر اینکه در کنار نوسازی تاکسی‌ها باید به فناوری‌های نوین فرصت داد و خودروهای برقی در کاهش آلودگی هوا و صوتی بسیار موثر است، گفت: با قرارداد طرف چینی ۲۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی به زودی وارد ناوگان می‌شود و امید است با کمک‌ وزارت صمت از تولیدات برقی داخلی استفاده کنیم.

تاکسی-برقی

منبع: ایسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    برای خودتان
    با این نرخ گران
    کی تاکسی سوار میشه .
    ۲۰۰ تومان ۲ قدم راه می گیرن .
    صد رحمت به اسنپ.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر