کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۴۷

این بانک‌ها زیر ذره بین دولت / پیش‌بینی اقتصاددانان از میزان تورم در سال جدید

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

این بانک‌ها زیر ذره بین دولت / پیش‌بینی اقتصاددانان از میزان تورم در سال جدید

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۴ ( ۱۷ دی ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • پس لرزه‌های زلزله ژاپن، دامن کارخانه تویوتا را گرفت

تویوتا موتور اعلام کرد که قصد دارد کارخانه‌های خودروسازی خود را در ژاپن از روز دوشنبه بازگشایی کند. اما با توجه به زلزله اخیر در روز سال نو، این شرکت تصمیم جداگانه‌ای در مورد عملیات از ۱۵ ژانویه اتخاذ خواهد کرد. با ادامه پس لرزه‌های زمین لرزه ۷.۶ ریشتری که سواحل غربی ژاپن را ویران کرد و با توجه به اینکه بسیاری از تامین‌کنندگان قطعات خودروهای تویوتا و شرکت‌های وابسته آنها در مناطق آسیب دیده هستند، تویوتا در بیانیه مطبوعاتی روز یکشنبه اعلام کرد از قطعات موجود در انبار خارج از این مناطق استفاده خواهد کرد.

  • بانک‌های کره جنوبی زیر ذره بین دولت

قانون‌گذاران کره جنوبی تحقیقات گسترده تری را در مورد بانک‌ها و کارگزاران محلی که اسکناس‌های عجیب و غریب مرتبط با سهام چین را می‌فروختند، در میان نگرانی از اینکه این اوراق ممکن است سرمایه‌گذاران را با ضررهای سنگین مواجه کند، آغاز خواهد کرد. بر اساس بیانیه‌ای از سرویس نظارت مالی، مقامات از روز دوشنبه تحقیقات ۱۲ موسسه را آغاز خواهند کرد تا مشخص کنند آیا تخلفی در مورد فروش اوراق بهادار مرتبط با سهام مرتبط با شاخص شرکت هانگ سنگ چین وجود دارد یا خیر. بانک KB کوکمین و شرکت سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار کره از جمله شرکت هایی هستند که مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • واکنش چین به تحریم‌های امریکا

چین روز یکشنبه در واکنش به فروش تسلیحات امریکا به تایوان و تحریم‌های امریکا علیه شرکت‌ها و افراد چینی، پنج شرکت مرتبط با وزارت دفاع امریکا را تحریم کرد. وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای که به صورت آنلاین منتشر شد، گفت: تحریم‌ها هرگونه دارایی شرکت‌ها در چین را مسدود می‌کند و سازمان‌ها و افراد در چین را از تجارت با آنها منع می‌کند. وزارت امور خارجه گفت: اقدامات ایالات متحده به حاکمیت و منافع امنیتی چین لطمه می‌زند، صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان را تضعیف می‌کند و حقوق و منافع شرکت‌ها و افراد چینی را نقض می‌کند.

  • سرنوشت بیت کوین در انتظار تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهاردار امریکا

شرکت‌های سرمایه‌گذاری، بازارهای سهام، و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای انجام ویرایش‌های نهایی اسناد مربوط به انواع جدید صندوق‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با بیت‌کوین، با یکدیگر همکاری کردند. مدیران اجرایی و نمایندگان پنج شرکت در حال گفت‌وگو با مقامات SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا) در مورد اسنادی هستند که صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) را باید برای تایید ارائه کنند. گفت‌وگوها ادامه دارد و افراد درگیر در این گفت‌وگو به دلیل محرمانه بودن بحث ترجیح دادند ناشناس بمانند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • پیش‌بینی اقتصاددانان از تورم ۲۰۲۴

بر اساس نظرسنجی کارشناسان اقتصادی، اندیشکده آلمانی مؤسسه آیفو روز جمعه اعلام کرد، اقتصاددانان در سراسر جهان پیش‌بینی می‌کنند که تورم در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد. این نظرسنجی نشان داد که اقتصاددانان نرخ تورم جهانی را برای سال ۲۰۲۴، ۵ درصد پیش‌بینی می‌کنند که کمتر از انتظار قبلی ۶ درصد بود. برعکس، امریکای جنوبی و شمال افریقا انتظارات تورمی را برای سال ۲۰۲۴ افزایش داده‌اند که به ترتیب در ۲۹ و ۴۵ درصد قرار دارند که هر دو از میانگین جهانی بالاتر هستند.

  • قرارداد میلیاردی برای ساخت خط راه آهن برقی

ترکیه و بریتانیا یک قرارداد مالی ۱.۳ میلیارد دلاری برای ساخت یک خط راه آهن برقی پرسرعت جدید در مرکز ترکیه، بین شهر کایسری و شهر کوچک یرکوی امضا کردند. کیمی بادنوچ، وزیر بازرگانی بریتانیا، در جریان نشستی در سرکنسولگری بریتانیا در استانبول در روز جمعه، از این توافق به عنوان یک گواهی بزرگ برای روابط تجاری ما استقبال کرد و در مورد دو کشور صحبت کرد. بادنوک گفت این سومین بار است که بریتانیا با ترکیه برای تضمین آینده یک پروژه حمل‌ونقل در مقیاس بزرگ پایدار همکاری می‌کند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر