شهرداری تهران | فضای مجازی | دست فروش |

ماجرای حمله ماموران شهرداری به یک لبو فروش / چرا دست فروشان حمایت نمی شوند؟

شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران درباره ویدیویی که اخیرا در فضای مجازی با موضوع برهم زدن بساط یک دستفروش بازنشر داده شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

ماجرای حمله ماموران شهرداری به یک لبو فروش / چرا دست فروشان حمایت نمی شوند؟

اخیرا فیلمی از تخریب گالری یک لبو فروش در فضای مجازی و شبکه های اینترنتی منتشر شد که احساسات مردم را جریحه کرده است. این روزها دست فروشان بسیاری در سطح شهر هستند که برای امرار و معاش زندگی شان مجبورند در گوشه و خیابان شهرها بساط کنند. اما همیشه شیوه برخورد ماموران سد معبر شهرداری با این دست فروشان محل سوال و انتقاد مردم قرار گرفته است.

در همین رابطه شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران درباره ویدیویی که اخیرا در فضای مجازی با موضوع برهم زدن بساط یک دستفروش بازنشر داده شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران با انتشار اطلاعیه‌ای درباره بازنشر ویدیویی در فضای مجازی درخصوص برهم زدن بساط یک دست‌فروش تاکید کرد این فیلم مربوط به ۸ سال قبل است.

در متن این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع می رساند ویدیویی که طی شب و روز گذشته در خصوص جلوگیری از سدمعبر منتشر شده مربوط به سنوات گذشته (حدود ۸ سال پیش -همان طور که در بالای تصویر پیوست مشخص است ۱۲ دی ماه ۱۳۹۴) که پیداست انتشار چنین ویدیویی از سوی برخی کانال‌های خبری در فضای مجازی کاملاً هدفمند و با برنامه قبلی می‌باشد چرا که با توجه به سیاست شهرداری تهران، شرکت شهربان و حریم بان با گفتمانی جدید و کاملاً اخلاق مدارانه و محترمانه با همراهی و مشارکت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران و در کمال احترام، بساط گستران را ساماندهی نموده و مکانی را برای کسب و کار ایشان فراهم می نماید. لازم به تاکید و ذکر مجدد است مجموعه مدیریت و کارکنان و نیروهای اجرایی شرکت شهربان و حریم بان صیانت از حقوق شهر و شهروندان را از اولویت های اصلی کار خود می داند.»

دستفروشی در شهر تهران یکی از موضوعات مورد بحث میان دستگاه‌های اجرایی، مدیریت شهری و شهروندان است. تا کنون اقدامات گوناگونی برای ساماندهی دستفروشان انجام شده اما پدیده حضور دستفروش در معابر عمومی همچنان ادامه دارد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر