اختصاصی تیترکوتاه از رویداد ملی صنعت دانش بنیان؛

برگزاری سومین رویداد صنعت دانش بنیان / امضای قرارداد مهم برای کاهش مصرف برق

سومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان صبح امروز ۷ دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

برگزاری سومین رویداد صنعت دانش بنیان / امضای قرارداد مهم برای کاهش مصرف برق

سومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان صبح امروز ۷ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور عباس علی آبادی - وزیر صمت، دهقانی فیروز آبادی - معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و منوچهر منطقی - معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در مرکز همایش های بین المللی هتل بزرگ ارم آغاز شد.

در جریان برگزاری سومین رویداد صنعت دانش بنیان، قراردادی با هدف مدیریت مصرف برق در شهرک ها و نواحی صنعتی در اوج بار مصرف در سال ۱۴۰۳ میان وزارت نیرو با حضور معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به امضاء رسید.

امیر رضا شاهانی، رئیس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی طی سخنرانی در این رویداد بیان کرد: دولت باید در هدایت صنایع و تنظیم گری ورود کند. یکی از مباحثی که در صنعت دانش بنیان مهم است، مباحث مالی است. دولت و وزارت اقتصاد و همینطور مجلس شورای اسلامی می بایست در این زمینه نظارت ویژه ای داشته باشند.

دهقانی فیروز آبادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص شهرک های صنعتی خطاب به وزیر صمت گفت: صنایع کوچک نمی‌توانند تحولات عجیب و بزرگی را در اقتصاد ایجاد کنند. همه کشورهای دنیا یک‌سری ابر شرکت هایی دارند که کشنده صنایع کوچک هستند و ما از داشتن آنها بی نصیب هستیم.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور در سومین رویداد صنعت دانش بنیان عنوان کرد: دانشگاه ها در همه جای دنیا موتور پیشران نوآوری و فناوری هستند در کشور ما دانشگاه ها مرجع و مرجعیت ساز هستند زیرا به واسطه فرهنگ شایسته جامعه ما هر خانواده ایرانی آرزو دارد تا فرزندش وارد دانشگاه شده و تحصیلات دانشگاهی داشته باشد. خانواده‌های ما حاضر هستند تا فرش زیر پای خود را بفروشند و خرج تحصیلات فرزندان خود کنند در حالی که در سایر جوامع این‌طور نیست که آرزوی هر خانواده باشد که فرزندانشان وارد محیط آموزشی شوند. دانش آموختگان دانشگاهی هستند که با نبوغ خود صنعت را سرپا نگه می دارند. برگزاری رویدادهای صنعت دانش بنیان و استمرار آنها  باعث اثربخشی دانشگاه ها می شود.

وی‌ همچنین توضیح داد: بزرگ‌ترین سرمایه هر کشور فرهنگ آن است. کشورهای پیشرفته کار را مقدس می دانند . اقدام مبارک وزیر صمت در ایجاد چنین رویدادهایی،  فرهنگ کار گروهی و تیمی را تقویت می کند. همچنین درخواست من از وزیر محترم صمت این است که کمک کنند تا پردیس های علم و فناوری با همراهی وزارت علوم شکل گیرند.

وزیر علوم در ادامه افزود: امروز‌ مهم‌ترین معضل جامعه ما اشتغال است. به همین دلیل ما بورس صنعت را تعریف کردیم تا هرکس بر اساس میزان توانمندی در این زمینه همراهی کنند. همچنین برنامه ما این است که رتبه های برتر کنکور نیز بتوانند بورسیه شوند و از این طریق میزان مهاجرت نیز کاهش یابد.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور در سومین رویداد صنعت دانش بنیان عنوان کرد: دانشگاه ها در همه جای دنیا موتور پیشران نوآوری و فناوری هستند در کشور ما دانشگاه ها مرجع و مرجعیت ساز هستند زیرا به واسطه فرهنگ شایسته جامعه ما هر خانواده ایرانی آرزو دارد تا فرزندش وارد دانشگاه شده و تحصیلات دانشگاهی داشته باشد. خانواده‌های ما حاضر هستند تا فرش زیر پای خود را بفروشند و خرج تحصیلات فرزندان خود کنند در حالی که در سایر جوامع این‌طور نیست که آرزوی هر خانواده باشد که فرزندانشان وارد محیط آموزشی شوند. دانش آموختگان دانشگاهی هستند که با نبوغ خود صنعت را سرپا نگه می دارند.

برگزاری رویدادهای صنعت دانش بنیان و استمرار آنها  باعث اثربخشی دانشگاه ها می شود .

وی‌ همچنین توضیح داد  : بزرگ‌ترین سرمایه هر کشور فرهنگ آن است. کشورهای پیشرفته کار را مقدس می دانند . اقدام مبارک وزیر صمت در ایجاد چنین رویدادهایی،  فرهنگ کار گروهی و تیمی را تقویت می کند. همچنین درخواست من از وزیر محترم صمت این است که کمک کنند تا پردیس های علم و فناوری با همراهی وزارت علوم شکل گیرند.

وزیر علوم در ادامه افزود: امروز‌ مهم‌ترین معضل جامعه ما اشتغال است. به همین دلیل ما بورس صنعت را تعریف کردیم تا هرکس بر اساس میزان توانمندی در این زمینه همراهی کنند. همچنین برنامه ما این است که رتبه های برتر کنکور نیز بتوانند بورسیه شوند و از این طریق میزان مهاجرت نیز کاهش یابد.

عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس  شورای اسلامی همچنین در جریان سومین رویداد صنعت دانش بنیان عنوان کرد : قبل از این که جنگ اقتصاد باشد جنگ علم است. من به عنوان نماینده مردم شاهد این هستم که شبکه خاصی تلاش می کنند تا پول نفت را از ما بگیرند. ظرفیت کشور ما بالاتر از چیزی است که فکرش را می کنید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر