کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۳۴

امکان خرید خودروهای برقی برای همه مردم / قیمت طلای سیاه صعودی شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

امکان خرید خودروهای برقی برای همه مردم / قیمت طلای سیاه صعودی شد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • حال بازار سهام استرالیا بهبود یافت

سه شرکت در استرالیا، از جمله Adbri Ltd (تولید‌کننده استرالیایی سیمان، آهک و محصولات مخلوط خشک است ) و Link Group، پیشنهادات خریدی به مبلغ ۳.۵ میلیارد دلار استرالیا (۲.۳۴ میلیارد دلار) را در انبوهی از معاملات در پایان سال دریافت کردند. بازار سهام استرالیا اخیراً وضعیت خوبی داشته است. شاخص اصلی سهام، S&P/ASX۲۰۰، در این سه ماهه ۵.۶ درصد افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که نرخ بهره به بالاترین حد خود رسیده است، بنابراین خوش بین هستند و سهام بیشتری می‌خرند. میزان پولی که شرکت‌های خارجی برای خرید یا ادغام با شرکت‌های امریکایی خرج می‌کنند با ۵۸ درصد افزایش به ۴۰.۹ میلیارد دلار رسیده است.

  • چین، صادرات این محصول را محدود کرد

خریداران کود در آسیا به دنبال گزینه‌های دیگری غیر از چین هستند زیرا نگران این هستند که چین، که بزرگترین صادرکننده کود در جهان است، دیگر تامین‌کننده قابل اعتمادی نباشد. این نگرانی پس از اعمال محدودیت‌های چین بر محموله‌های کود برای محافظت از بازار داخلی خود به وجود آمد. چین، بزرگترین صادرکننده فسفات در جهان و تامین‌کننده اصلی اوره، محدودیت هایی را برای ارسال این کودها به کشورهای دیگر وضع کرده و قوانین بازرسی گسترده‌ای را اضافه کرده است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • افت صادرات نفت روسیه، قیمت طلای سیاه را صعودی کرد

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه در معاملات آسیایی افزایش یافت. دلیل این افزایش، کاهش صادرات نفت از روسیه و نگرانی‌ها در مورد اختلالات احتمالی در عرضه نفت است. نفت خام برنت به ۷۶ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت امریکا به ۷۱ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که صادرات نفت خود را در ماه دسامبر حتی ۵۰ هزار بشکه در روز یا حتی بیشتر کاهش خواهد داد. این تصمیم زودتر از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود اتخاذ شد که بخشی از تلاش کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت برای کمک به ثبات قیمت جهانی نفت است.

  • امید به بهبود شرایط اقتصادی چین در سال آینده

به گفته مقامات حزب کمونیست چین، پیش‌بینی می‌شود اقتصاد چین در سال ۲۰۲۴ شرایط بهتر و فرصت‌های بیشتری نسبت به چالش‌ها داشته باشد. این بدان معناست که آنها انتظار دارند اوضاع بهبود یابد و شانس بیشتری برای رشد وجود داشته باشد. صندوق بین‌المللی پول اخیراً پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی چین را به ۵.۴ درصد برای امسال افزایش داده است. آنها اعلام کردند که این موضوع به دلیل بهبود قوی چین پس از همه گیری COVID-۱۹ است. دولت چین برای رشد حدود ۵ درصد هدف‌گذاری کرده بود.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • همه مردم صاحب خودروهای برقی می‌شوند

کانادا قصد دارد این هفته اعلام کند که از سال ۲۰۳۵، همه خودروهای جدید باید آلایندگی صفر داشته باشند. این حرکت بخشی از یک روند جهانی است که در آن بسیاری از کشورها مردم را به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی را تشویق می‌کنند. قوانین جدید که استاندارد در دسترس بودن وسایل نقلیه الکتریکی نامیده می‌شود، اطمینان حاصل می‌کند که خودروهای برقی کافی برای خرید مردم در کانادا وجود دارد. این امر به کاهش زمان انتظار افراد برای تهیه یک ماشین الکتریکی کمک می‌کند.

  • شرکت سازنده تست‌های تشخیصی سرطان واگذار شد

شرکت توالی‌یابی ژن Illumina روز یکشنبه اعلام کرد پس از اینکه این شرکت‌ها بیش از دو سال با مجریان ضدانحصار ایالات متحده و اروپا مبارزه کردند و با مخالفت شدید سرمایه‌گذار فعال Carl Icahn مواجه شدند، شرکت سازنده تست‌های تشخیصی سرطان Grail را واگذار خواهد کرد. Grail که اکنون بخشی از Illumina است و ارزش آن ۷.۱ میلیارد دلار است، روی آزمایش خونی کار می‌کند که می‌تواند انواع مختلف سرطان را تشخیص دهد. این آزمایش بیوپسی مایع نامیده می‌شود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر