کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۳۳

شمارش معکوس برای تحولی بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال / جشن پیروزی برای تغییر سیستم مالیاتی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

شمارش معکوس برای تحولی بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال / جشن پیروزی برای تغییر سیستم مالیاتی

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۲۶ آذرماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • نیسان خودروهای الکتریکی ساخت چین را به بازارهای جهانی صادر می‌کند

نیسان اعلام کرد که قصد دارد خودروهای الکتریکی تولید شده در چین را در سراسر جهان بفروشد. آنها برای کمک به سرعت بخشیدن به تحقیق و توسعه وسایل نقلیه الکتریکی با یک دانشگاه برتر در چین قراردادی بسته‌اند. این شرکت خودروسازی ژاپنی به فکر فروش خودروهای خود در چین است که شامل خودروهای گازسوز معمولی و خودروهای برقی و هیبریدی جدید می‌شود. این شرکت در حال پیوستن به سایر برندهای خارجی مانند تسلا، بی‌ام و و فورد در فروش خودروهای ساخت چین است. آنها این کار را انجام می‌دهند تا از هزینه‌های تولید پایین در چین بهره ببرند و از کارخانه‌های خود در آنجا بهتر استفاده کنند.

  • تبعیض جنسیتی برای این شرکت دردسر شد

Activision Blizzard ) سازنده بازی‌های ویدیویی(با پرداخت حدود ۵۴ میلیون دلار برای رسیدگی به ادعاهای تبعیض توسط آژانس حقوق مدنی کالیفرنیا به نمایندگی از زنان شاغل موافقت کرده است. شرکت سازنده بازی هایی مانند Call of Duty و Overwatch موافقت کرده است که دعوی خود را حل و فصل کند که ادعا می‌کند با زنان ناعادلانه رفتار کرده است. این اتهامات شامل عدم دادن فرصت‌های یکسان برای ارتقاء شغلی به زنان و پرداخت دستمزد کمتر از مردان برای کارهای مشابه است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • فراخوان محصولات غذایی آلوده به باکتری

Quaker Oats روز جمعه چندین محصول گرانولا خود از جمله گرانولا و غلات را فراخواند و گفت که این غذاها ممکن است به سالمونلا آلوده باشند. عفونت‌های سالمونلا می‌توانند با تب، اسهال، حالت تهوع، استفراغ و درد معده احساس بیماری کنید. در موارد بسیار نادر، حتی می‌تواند کشنده باشد. شرکت Quaker Oats که با نام Quaker شناخته می‌شود، یک شرکت غذایی امریکایی مستقر در شیکاگو است. این شرکت اعلام کرد که محصولات آسیب دیده در تمام ۵۰ ایالت ایالات متحده فروخته شده است و از مشتریانی که محصولات فراخوان شده دارند می‌خواهد آنها را دور بریزند و با خط پشتیبانی مشتری خود تماس بگیرند یا برای اطلاعات بیشتر و بازپرداخت به وب‌سایت فراخوان مراجعه کنند.

  • شمارش معکوس برای تحولی بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال

احتمالا کمتر از ۳۰ روز باقی مانده است تا جهش اجتناب ناپذیر دنیای ارزهای دیجیتال به سمت امور مالی سنتی، راهی را برای بازخرید پس از FTX (یک صرافی بین‌المللی مشتقات ارزهای دیجیتال بود که توکن‌های اهرمی، معاملات OTC و فیوچرز را ارائه می‌کرد )به طرفداران پول دیجیتال ارائه دهد. با نزدیک‌تر شدن به ۱۰ ژانویه، روزی که قانون‌گذاران ایالات متحده در مورد تایید ETF (صندوق ETF (صندوق قابل معامله) نوعی صندوق است که خرید و فروش آن‌ از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری‌ها (ایزی تریدر نسخه اربیس) انجام می‌شود )تصمیم می‌گیرند، هیجان در دنیای ارز دیجیتال روز به روز بیشتر می‌شود. ETF به مردم اجازه می‌دهد تا به راحتی از طریق پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری سنتی در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار باید به درخواست ARK Investment و ۲۱Shares که برای نخستین بار در امسال درخواست دادند، بله یا خیر بگوید. همچنین شرکت‌های دیگری نیز تلاش می‌کنند تا همین کار را انجام دهند.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • راهکار ایلان ماسک برای مقابله با آلودگی هوا

ایلان ماسک گفت که در آینده نزدیک نباید زیاد از نفت و گاز انتقاد کنیم، بلکه باید راه هایی برای کاهش انتشار کربن برای حفاظت از محیط‌زیست پیدا کنیم. ماسک، در یک گردهمایی سیاسی جناح راست که توسط حزب برادران ایتالیا به رهبری جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا سازماندهی شده بود، گفت: "هشدار تغییرات آب و هوایی در کوتاه مدت اغراق آمیز است" و افزود که جنبش زیست محیطی ممکن است بیش از حد پیش رفته باشد و باعث ضرر مردم شود. در اجلاس آب و هوای COP۲۸ این ماه، نمایندگانی از نزدیک به ۲۰۰ کشور توافق کردند که کاهش مصرف جهانی سوخت‌های فسیلی را برای جلوگیری از بدترین تغییرات اقلیمی آغاز کنند که نشان دهنده پایان نهایی عصر نفت است.

  • تغییر سیستم مالیاتی، جهشی بزرگ برای برزیل

مجلس سفلی برزیل به یک تغییر بزرگ در سیستم مالیاتی بسیار پیچیده این کشور چراغ سبز نشان داده است. این یک پیروزی قابل توجه برای رئیس‌جمهوری لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا است که از این پیشنهاد حمایت کرد. هدف اصلاحات مالیاتی که مدت‌ها در انتظار آن بودند، ساده‌سازی سیستمی است که به طور گسترده برای افراد و مشاغل بسیار سنگین تلقی می‌شود و رشد اقتصادی را تقویت می‌کند. لولا که اواخر روز جمعه تایید این پیشنهاد را جشن گرفت و از کنگره تشکر کرد، در توییتی نوشت: این اصلاحات سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌کند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر