کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۲۷

این کارمندان به بخت خود لگد زدند / استراتژی جدید برای کاهش آمار مهاجرت

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

 این کارمندان به بخت خود لگد زدند / استراتژی جدید برای کاهش آمار مهاجرت

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • رقیب جدید ایلان ماسک دست به کار شد

روز شنبه، موشکی که توسط LandSpace Technology ساخته شد، سه ماهواره را با موفقیت به مدار فرستاد. این یک دستاورد بزرگ برای شرکت خصوصی راکت چینی است. هدف از انجام این آزمایش این است که آیا این موشک که از متان و اکسیژن مایع به عنوان سوخت استفاده می‌کند، برای پرتاب‌های فضایی تجاری منظم آماده است یا خیر. چندین شرکت خصوصی راکت چینی در حال آماده شدن برای آزمایش و پرتاب موشک‌های خود هستند. آنها می‌خواهند برای نیاز روزافزون به خدمات فضایی تجاری در چین آماده باشند. همچنین رقابت برای ایجاد شبکه‌ای از ماهواره‌ها مانند Starlink ایلان ماسک وجود دارد.

  • این کارمندان به بخت خود لگد زدند

خدمه هواپیمای Southwest Airlines با قراردادی که شرکت هواپیمایی و اتحادیه بر سر آن توافق کرده بودند، مخالف هستند. لین مونتگومری، رئیس محلی، گفت که این رای پس از پنج سال مذاکره صورت گرفت که طی آن خدمه پرواز افزایش حقوق نداشتند.مونتگومری گفته بود که این پیشنهاد به مهمانداران Southwest دستمزد بسیار خوبی می‌داد، ۱۶ درصد بیشتر از آنچه که خدمه غیر اتحادیه دلتا ایر لاین دریافت می‌کنند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • این کشور به فروش گاز طبیعی روی آورد

تلوریان، یک شرکت امریکایی گاز طبیعی مایع، رئیس و یکی از بنیانگذاران خود، شریف سوکی را از سمت خود به عنوان یک افسر اجرایی برکنار کرد. این تصمیم پس از ابراز نگرانی حسابرسان شرکت در مورد توانایی آن در پرداخت هزینه‌های آتی اتخاذ شد. سوکی در سال ۱۹۹۶ به ایالات متحده کمک کرد تا گاز طبیعی زیادی به کشورهای دیگر بفروشد. او برنامه Cheniere Energy را از خرید گاز طبیعی به فروش مقدار زیادی از آن به کشورهای دیگر تغییر داد.

  • هوش مصنوعی، اتحادیه اروپا را متحول می‌کند

اتحادیه اروپا بر سر قوانینی که برخی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین برای هوش مصنوعی در جهان غرب هستند، توافق سختی امضا کرد. تیری برتون، مسئول بازار داخلی اتحادیه اروپا، گفت که این توافق، تعادلی میان ایده‌های جدید و حفاظت از حقوق افراد و مشاغل ایجاد می‌کند. پس از ۳۷ ساعت گفت‌وگو در این هفته، نمایندگان کمیسیون اروپا، پارلمان اروپا و ۲۷ کشور عضو در مورد قوانین ابزارهای هوش مصنوعی پیشرفته که می‌توانند محتوا تولید کنند، مانند ChatGPT شرکت OpenAI و Bard به توافق رسیده‌اند.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی نسخه امروز به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • استراتژی استرالیا برای کاهش آمار مهاجرت

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا گفت که دولت استرالیا هفته آینده طرحی را برای کاهش مهاجرت ارائه خواهد کرد. او روز شنبه در سیدنی به خبرنگاران گفت: «استراتژی جدیدی که ما اعلام خواهیم کرد، مهاجرت را به سطوح پایدار باز خواهد گرداند. ما باید یک سیستم مهاجرت داشته باشیم که استرالیا را قادر می‌سازد تا مهارت‌های مورد نیاز ما را به‌دست آورد، اما باید مطمئن شویم که این سیستم در راستای منافع همه استرالیایی‌ها کار می‌کند.

  • پیشرفت روزافزون خودروهای الکتریکی

شاسی بلندهای R۱S و پیکاپ R۱T ریویان طرفدارن زیادی دارند. آنها با آمازون همکاری می‌کنند تا با استفاده از تخصص Rivian (ریویان شرکت خودروسازی امریکایی است، که در زمینه تولید خودروی خودران، خودروی برقی و باتری اتومبیل فعالیت می‌کند )در وسایل نقلیه الکتریکی، ون‌های تحویل الکتریکی بسازند. آنها همچنین در حال آماده شدن برای عرضه یک کراس اوور برقی مقرون به صرفه جدید در سال ۲۰۲۶ هستند. بسیاری از مردم مشتاقانه منتظر انتخاب‌های کاربردی تر و مطلوب تر خودروهای الکتریکی هستند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر