قیمت بیت کوین | ارزش بیت کوین | بازار رمزارز

سقوط قیمت این رمز ارز ها + جدول قیمت

قیمت بیت‌کوین نسبت به هفته قبل چهار درصد کاهش داشته و بازدهی هفتگی آلت‌کوین‌های سرشناس مثل دوج‌کوین و ریپل به منفی هشت درصد می‌رسد.

سقوط قیمت این رمز ارز ها + جدول قیمت

رمز ارز یا ارز دیجیتال یک نوع ارز است که بر اساس فناوری رمزنگاری (cryptography) بنا شده است. این ارزها به شکل الکترونیکی و دیجیتالی وجود دارند و از سیستم‌های رمزنگاری برای ایمن‌سازی معاملات مالی و کنترل ایجاد واحد پولی استفاده می‌کنند.

بیت‌کوین (Bitcoin) اولین رمز ارز معروف بوده و توسط شخص یا گروهی با نام مستعار "ناشناس ساتوشی ناکاموتو" در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. این ارزها از تکنولوژی بلاک‌چین (blockchain) برای ثبت تمام معاملات استفاده می‌کنند. بلاک‌چین یک سیستم غیرمتمرکز است که اطلاعات تراکنش‌ها را در بلوک‌ها زنجیره‌ای ذخیره می‌کند.

دیگر ارزهای دیجیتال نیز به عنوان الترکوین (Ethereum)، ریپل (Ripple)، لایت‌کوین (Litecoin) و ارزهای دیگر وجود دارند که هرکدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. تکنولوژی رمزارزها و بلاک‌چین به عنوان یک نوآوری مهم در حوزه مالی و فناوری شناخته می‌شوند.

بیت کوین یک هفته بعد از سرک‌کشیدن به کانال ۴۴ هزار دلار، از قله سالانه خودش پایین آمده است. اگر آن موقع پولتان را به بازار ارز دیجیتال می‌بردید و با آن برای خرید بیت‌کوین اقدام می‌کردید، متحمل ضرر چهار درصدی می‌شدید. در روزهایی که روند صعودی بیت‌کوین متوقف شده، اوضاع برای اغلب آلت‌کوین‌های سرشناس هم تعریفی ندارد و مثلا آن‌هایی که در کیف پولشان دوج‌کوین و ریپل داشتند، چیزی نزدیک هشت درصد سرمایه‌شان را از دست دادند. این وسط فعلا فقط آوالانچ از ریزش قیمت بیت‌کوین در امان مانده و بایننس‌کوین هم عملکرد قابل قبولی از خودش نشان داده است.

ریزش بیت‌کوین، دوج‌کوین و ریپل

دوج‌کوین و ریپل در یک هفته گذشته بدترین عملکرد را بین انواع ارز دیجیتال سرشناس داشتند. ریپل که از نظر تسلط به بازار ارز دیجیتال فعلا جایگاه پنجم را دراختیار دارد، نسبت به شنبه هفته قبل هشت درصد قیمتش را از دست داده و همین اتفاق برای دوج‌کوین تکرار شده است.

قیمت ریپل یا همان XRP در این مدت از ۰.۶۸ دلار به ۰.۶۲ دلار یعنی چیزی حدود ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و دوج‌کوین درحالی الان حدود ۰.۰۹۴ دلار معامله می‌شود، که هفته قبل ۰.۱۰۲ دلار ارزش داشت. شیبااینو و اتریوم از این حیث در رتبه دوم قرار می‌گیرند.​

بیت‌کوین به‌عنوان پرچمدار بازار کریپتو در محدوده ۴۲ هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود، درحالی که شنبه هفته قبل بیت‌کوین با ایستادن روی مرز ۴۴ هزار دلار، بهترین شرایطش از فروردین پارسال را تجربه کرد، اما نسبت به هفته قبل شاهد کاهش چهار درصدی ارزش بیت‌کوین هستیم.

قیمت اتریوم که بعد بیت‌کوین دومین رمزارز مهم دنیاست، نسبت به هفته قبل پنج درصد آب رفته و سرمایه‌گذاران شیبااینو تقریبا به همین اندازه متحمل ضرر شدند.

اتریوم که یک هفته قبل با رسیدن به محدوده دو هزار و ۳۷۰ دلار روی قله سالانه ایستاد بود، فعلا بیشتر از دو هزار و ۲۴۵ دلار ارزش ندارد و در یک هفته ریزش پنج درصدی داشته است. مثل شیبااینو که بادراختیار داشتن سه‌دهم درصد از سهم بازار در جایگاه شانزدهم بهترین رمزارزهای دنیا قرار دارد.

پولکادات و ترون رفتاری مثل بیت‌کوین داشتند و آن‌ها هم نسبت به شنبه هفته قبل افت قیمت چهار درصدی را تجربه کردند.
ترون یکی از ۱۰ رمزارز برتردنیاست و پولکادات با سهم نیم‌درصدی از کریپتو در رتبه دوازدهم قرار دارد. قیمت ترون در عرض یک هفته گذشته از ۰.۱۰۷ دلار به ۰.۱۰۳ دلار برگشته و پولکادات که الان ۷.۱ دلار قیمت دارد، شنبه قبلی کمی بیش از ۷.۵ دلار خریدوفروش می‌شد.

سولانا و کاردانو هم بازدهی هفتگی منفی داشتند و به‌ترتیب ۲.۵ و یک درصد از ارزششان را از دست دادند. سولانا با نماد SOL درحالی ۷۴.۳۰ دلار قیمت دارد که یک هفته قبل حدود ۷۶ دلار قیمت داشت و در همین مدت ارزش کاردانو با کاهش جزیی از ۰.۶۲ به ۰.۶۱ دلار تقلیل پیدا کرد.

رستگاری آوالانچ و صعود بایننس

آوالانچ و بایننس‌کوین جزو معدود رمزارزهای سرشناسی محسوب می‌شوند که از یک هفته قبل بازدهی مثبت داشتند.

آوالاچ بدون هیچ اغراقی شگفتی‌ساز این روزهای بازار کریپتو است و ظرف یک هفته بازدهی خیره‌کننده ۲۵ درصدی از خودش به‌جا گذاشته است.

قیمت آوالانچ در این مدت از حدود ۳۳ به مرز ۴۲ دلار رسیده است. همزمان با افزایش قیمت آوالانچ و بالارفتن تب خرید آوالانچ، ارزش بازار این ارز دیجیتال به حدود ۱۵.۵ میلیارد دلار ارتقا کرده و این عدد از حجم معاملات رمزارزهای سرشناسی مثل دوج‌کوین و ترون پیشی گرفته.

بایننس‌کوین یا همان BNB هم برخلاف اغلب آلت‌کوین‌های معروف بازار، مسیرش را از بیت‌کوین جدا کرده و فعلا هولدرهای آن نسبت به هفته قبل حدود دو درصد سود نصیبشان شده است. قیمت بایننس‌کوین در یک هفته اخیر از ۲۴۱ به ۲۴۶ دلار یعنی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تبدیل شده است.

بازدهی هفتگی انواع ارز دیجیتال

بازدهی هفتگی انواع ارز دیجیتال

انواع ارز دیجیتال

قیمت

بازدهی هفتگی

بیت‌‌کوین

۴۲ هزار و ۲۰۰ دلار

منفی چهار درصد

اتریوم

دو هزار و ۲۴۵ دلار

منفی پنج درصد

بایننس‌کوین

۲۴۶ دلار

منفی ۲.۵ درصد

ریپل

۰.۶۲ دلار

منفی هشت درصد

سولانا

۷۴.۳۰ دلار

منفی ۲.۵ درصد

کاردانو

۰.۶۱ دلار

منفی یک درصد

آوالانچ

۰.۶۱ دلار

مثبت ۲۷ درصد

دوج‌کوین

۰.۰۹۴ دلار

منفی هشت درصد

ترون

۰.۱۰۳ دلار

منفی چهار درصد

پولکادات

۷.۱ دلار

منفی چهار درصد

شیبا اینو

۰.۰۰۰۰۰۹ دلار

منفی پنج درصد

لایت‌کوین

۷۲.۲ دلار

منفی شش درصد

 

منبع: فرارو
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر