مجلس | مجلس شورای اسلامی | لایحه بودجه

اهداف لوایح بودجه ‍۱۴۰۳ از زبان رئیسی در صحن علنی مجلس / کارکنان هیچگونه مالیاتی پرداخت نمی کنند

رئیس جمهور در صحن علنی مجلس گفت: تلاش شده در بودجه تقدیمی بسیاری از معضلاتی که معیشت مردم را به خطر انداخته است مهار شود. همچنین با سه اقدامی جهادی تلاش شده است که تورم به نحوه احسن مهار شود. همچنین دولت در تلاش است که اجرایی قوانین به رشد تولید و مهار تورم منجر شود.

اهداف لوایح بودجه ‍۱۴۰۳ از زبان رئیسی در صحن علنی مجلس / کارکنان هیچگونه مالیاتی پرداخت نمی کنند

رئیس جمهور در صحن علنی مجلس گفت: تلاش شده در بوجه تقدیمی بسیاری از معضلاتی که معیشت مردم را به خطر انداخته است مهار شود. همچنین با سه اقدامی جهادی تلاش شده است که تورم به نحوه احسن مهار شود. همچنین دولت در تلاش است که اجرایی قوانین به رشد تولید و مهار تورم منجر شود.  

وی افزود: همچنین در بودجه سال آینده تلاش شده است کسری بودجه وجود نداشته باشد، در ۶ ماهه نخست کسری بودجه زیادی دیده شد اما با کسب درآمد این کسری در ۶ ماهه دوم از بین رفت. همچنین برای رشد اقتصادی تلاش های زیادی انجام شده است. از طرفی در تلاش هستیم رشد نقدینگی را مهار کردیم و از ۲۶ درصد به ۲۵ درصد رسیده است. با توجه به قانونی که تازگی تصویب شد تا ناترازی بانک ها به زودی مرتفع شود در این باین باید گفت تعیین تکلیف موسسات و بانک های ناتراز از ابتدای امسال یکی پس از آن در جهت انضباط مالی صورت می‌گیرد.

رئیسی تشریح کرد: تمام این اقدامات در جهت کنترل تورم بود، تورم ماهانه ۲.۵ درصد، نقطه به نقطه و تمام شاخصه های تورمی کاهشی بود. از طرفی برای نقدینگی برنامه ریزی شده است تا به سمت تولید سراریز شود تا تولید هم رشد کند. چراکه در اقتصاد مقاومتی تولید نقش مهمی را ایفا می‌کند. مبارزه با فقر مطلق و فاصله طبقاتی در برنامه های دولت در حال پیگیری است و بی شک با لوایح این بودجه این فاصله کاهش پیدا می کند.

رئیس جمهور در پایان گفت: نگاه واقعی و در نظر گرفتن برنامه هفتم از محورهای این لایحه است، در بودجه سال آینده  ناترازی انرژی صندوق های بازنستگی و دیگر ناترازی های مختلف رفع می شود؛ انضباط  مالی هم از اهداف لوایح بودجه ۱۴۰۳ است. هدف گذاری ۸ درصد رشد اقتصادی است و برنامه بودجه هم بر مبنای آن ریخته شده است. مسئله مالیات ها را باید اشاره کرد، مالیات حقوق بگیران افزایش پیدا نمی‌کند در بودجه ۱۴۰۳ بیشتر به افرادی که مودی جدید هستند توجه شده است. افرادی که درآمد هنگفت دارند و مالیات پرداخت نمی‌کنند،هدف مالیاتی هستند. باید تاکید کرد، هیچ افزایش مالیاتی برای حقوق بگیران دولت وجود ندارد. از طرفی همسان سازی حقوق بازنشستگان و کارکنان هم هدف گذاری شده است. در بوجه ۱۴۰۳ تلاش شده است و همکاران بر این اعتقادند که احکام دائمی در آن آورده نشود و آن موردی که شان بودجه ای دارد باید وارد لوایح بودجه شود. تلاش شده است که احکام دائمی در بودجه وجود نداشته باشد امیدواریم که این بودجه با سرعت و دقت تصویب شود و در اختیار دولت قرار گیرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر