اطلاعیه مهم وزارت آموزش و پرورش

اطلاعیه مهم وزارت آموزش و پرورش

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش اطلاعیه جدیدی صادر کرد.

به گزارش تیترکوتاه؛ وزارت آموزش و پرورش چند اطلاعیه مهم صادر کرد. مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش اطلاعیه جدیدی صادر کرد. وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان و نحوه تصحیح برگه‌های امتحانات دانش‌آموزان را اعلام کرد. وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات دانش‌آموزان صادر کرد. اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یک اطلاعیه صادر کرد. 

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نحوه تصحیح سوالات و تولید کارنامه آزمون‌های نهایی را اعلام کرد. نحوه تصحیح سوالات و تولید کارنامه آزمون‌های نهایی اعلام شد.

در این اطلاعیه آمده است: آزمون امتحانات نهایی سال جاری به دلیل تاثیر آن در سوابق کنکور دارای اهمیت زیادی برای دانش آموزان و خانواده‌های آنان است لذا آموزش و پرورش برای انجام دقیق و بدون خطای این آزمون‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

یکی از کارهای مهمی که در آزمون‌های امتحان نهایی باید صورت گیرد، تصحیح سوالات و تولید کارنامه آزمون‌های نهایی به صورت امن، مکانیزه، با کمترین خطا و سوگیری مثبت و منفی از سوی مصححان و... است.

روند تصحیح سوالات و تولید کارنامه آزمون‌های نهایی به طور خلاصه در زیر آمده است:

1ـ پاسخ برگ‌های تمامی حوزه‌ها به صورت رندم توسط سامانه هوشمند به مصحانی خارج از استان محل آزمون ارسال می‌شود.

2ـ توزیع تصویر پاسخ برگ بی نام(کد گذاری شده) توسط سامانه بین مصححین در سطح کشور.

3ـ تصحیح تصویر هر پاسخبرگ با استفاده از رایانه توسط دو مصحح مستقل.

4ـ احصاء و ثبت نمره نهایی توسط سامانه.

5ـ تولید کارنامه و اعلام نتیجه.

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری امتحانات دانش‌آموزان

امتحانات دانش‌آموزان پایه ششم و نهم از اول خردادماه به‌صورت منطقه‌ای و استانی آغاز می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

«امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم به‌صورت کشوری از 31 اردیبهشت آغاز می‌شود و تا 25 خرداد ادامه دارد.

امتحانات دانش‌آموزان پایه ششم و نهم نیز به‌صورت منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان این دو پایه تحصیلی از اول خردادماه باید در امتحانات شرکت کنند.

طراحی سوالات امتحانات پایه ششم به‌صورت منطقه‌ای است اما برگزاری و تصحیح آن در مدرسه انجام می‌شود.

در پایه ششم، علاوه بر ابزارهای مختلف ارزشیابی کیفی ـ توصیفی، آزمون هماهنگ منطقه‌ای برای تمام دروس (با سؤالات واحد و برنامه معین و به‌طور همزمان از سوی اداره آموزش و پرورش منطقه) در مدرسه برگزار می‌شود.

نتایج آزمون‌های کتبی، کنار سایر ابزارهای ارزشیابی توصیفی برای توصیف عملکرد، بهبود و جبران ضعف دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

طراحی سوالات امتحانات پایه نهم به‌صورت استانی است اما برگزاری و تصحیح آن در مدرسه انجام می‌شود.

دانش‌آموزان در سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی علاوه بر ارزشیابی توصیفی در امتحانات پایان سال که توسط معلم گرفته می‌شود، شرکت می‌کنند.»

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی خرداد ماه

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شرکت کنندگان در آزمون نهایی خرداد ماه سال ۱۴۰۲، کارت ورود به جلسه خود را با مراجعه به آدرس ‌my.medu.ir دریافت کنند.

در اطلاعیه مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش آمده است: «شرکت کنندگان در آزمون نهایی خرداد ماه سال ۱۴۰۲، کارت ورود به جلسه خود را با مراجعه به آدرس ‌my.medu.ir دریافت کنند.

بر اساس این اطلاعیه، کارت ورود به جلسه نیاز به تایید مدیر مدرسه ندارد، اما در صورت وجود نقص لازم است به مدرسه محل تحصیل مراجعه شود.»

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی

بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، از خردادماه امسال، تصحیح دستی برگه‌های امتحانی به کلی جمع می‌شود و تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی در کل کشور به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

 آزمون امتحانات نهایی سال جاری به دلیل تاثیر آن در سوابق کنکور دارای اهمیت زیادی برای دانش آموزان و خانواده‌های آنان است لذا آموزش و پرورش برای انجام دقیق و بدون خطای این آزمون‌ها برنامه‌ریزی کرده است. یکی از کارهای مهمی که در آزمون‌های امتحان نهایی باید صورت گیرد، تصحیح سوالات امتحانات نهایی است.

این تصحیح باید طوری دقیق باشد که حقی از دانش آموزی ضایع نشود لذا بر اساس تکلیفی که طبق مصوبات به آموزش و پرورش شده، راه حل جدی برای رفع این مشکل، تصحیح الکترونیکی بود که از خرداد پارسال به صورت آزمایشی برای حوزه‌های خارج از کشور و از دی‌ماه برای یک حوزه در هر استان انجام شد و از خرداد امسال، تصحیح دستی برگه‌ها به کلی جمع می‌شود و تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی در کل کشور به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

در تصحیح الکترونیکی، مصحح دوم، نظرات مصحح اول را نمی‌بیند و اگر اختلاف نظری بین مصحح اول و دوم وجود داشته باشد به مصحح سوم ارجاع داده می‌شود. همچنین سه نوبت، راهنمای تصحیح به سوالات ارسال می‌شود و برای مصححینی ابلاغ صادر می‌شود که مورد تایید گروه‌های آموزشی باشند. همچنین جمع نمره هر صفحه را سامانه انجام می‌دهد و نمره نهایی را هم سامانه، جمع و ثبت می‌کند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر