خبر مهم آموزش و پرورش خراسان جنوبی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به اهمیت آزمون نهایی دانش آموزان در خردادماه امسال نسبت به سال‌های گذشته اشاره و تاکید کرد: آزمون نهایی امسال از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۵ خردادماه به مدت ۱۱ روز برگزار می‌شود.

خبر مهم آموزش و پرورش خراسان جنوبی

علی نبوی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: برای نخستین بار آزمون نهایی پایه ۱۲ به میزان ۴۰ درصد تأثیر قطعی در ادامه تحصیل دانش آموزان دارد.

وی افزود: هر روز مسئولان مورد سوال بوده و باید در بخش‌های مختلف که نسبت به آن وظیفه مند هستند نسبت به گروه‌های مختلف پاسخگو باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به اهمیت آزمون نهایی دانش آموزان در خردادماه امسال نسبت به سال‌های گذشته اشاره داشت و افزود: آزمون نهایی امسال از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۵ خردادماه به مدت ۱۱ روز برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه استانداردهای آزمون نهایی امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار بالاتر خواهد بود، یادآور شد: برای نخستین بار آزمون نهایی پایه ۱۲ به میزان ۴۰ درصد تأثیر قطعی در ادامه تحصیل دانش آموزان از جمله انتخاب رشته دانشگاهی و نتایج آزمون کنکور سراسری خواهد داشت.

نبوی ادامه داد: به طور کلی امسال ۶۰ درصد سهم نتایج آزمون سراسری و ۴۰ درصد سهم آزمون‌های نهایی در نشستن دانش آموزان بر روی صندلی‌های دانشگاه‌ها دارد.

 

او بیان داشت: امتحانات آزمون نهایی دانش آموزان امسال روزهای یک شنبه، سه شنبه و پنج شنبه در طول هفته برگزار و در روزهای زوج امتحان برگزار نمی‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در کنکور سراسری امسال دروس اختصاصی دانش آموزان مورد آزمون قرار می‌گیرد بنابراین تأثیر دروس عمومی از طریق همین آزمون‌های نهایی است، افزود: در امتحانات نهایی امسال همچنان که در دی ماه با آمار پایین‌تری در سطح استان امتحان شد، تصحیح اوراق امتحانی به صورت الکترونیکی بوده بنابراین امکان خطا در به حداقل می‌رسد و دیگر مصح ها با یکدیگر ارتباط نداشته تا نظرات شخصی در نتایج آزمون مؤثر باشد.

نبوی ادامه داد: همچنین برگه‌های امتحانی دانش آموزان شخصی سازی شده و یک بارکد و رمزینه دارد.

او بیان کرد: دانش آموزان در موقع ورود به جلسه آزمون به صورت الکترونیک بر اساس رمزینه ای که بر روی کارت ورود به جلسه آزمونشان مشخص شده حضور و غیاب می‌شوند، بنابراین اگر دانش آموزی بعد از ساعت ۷:۴۰ وارد حوزه امتحانی شود هر چند حضورش ثبت گردد ولی برگه دانش‌آموز تصحیح نخواهد شد به همین سبب زمان ورود دانش آموزان بسیار مهم بوده که باید به موقع حضور یابند.

برگزاری آزمون نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم در ۵۹ حوزه اجرا در خراسان جنوبی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تفاوت دیگری که آزمون نهایی امسال با آزمون‌های سال‌های قبل داشته در رسیدگی به تخلفات امتحانی است، افزود: در آزمون نهایی رسیدگی به تخلفات در استان انجام نمی‌شود بلکه این تخلفات صورت جلسه شده و در تهران رأی صادر می‌شود.

نبوی ادامه داد: هر چند وقوع این گونه تخلفات در استان اندک بوده اما اگر چنان چه تخلفی ثبت شود دانش‌آموز متخلف نه تنها دیگر نخواهد توانست در مرحله بعد آزمون شرکت کند بلکه نخواهد توانست در آزمون کنکور هم شرکت کند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: در خراسان جنوبی در شش شهر استان حوزه تصحیح و ۵۹ حوزه اجرا وجود دارد و ۸۴۰۰ دانش‌آموز امسال در پایه ۱۲ در آزمون نهایی شرکت می‌کنند.

نبوی با بیان اینکه آزمون‌های نهایی امسال از این حیث که تأثیر قطعی در کنکور سراسری و در ادامه تحصیل دانش آموزان دارد با آزمون نهایی سال‌های گذشته متفاوت است، گفت: تا سال ۱۴۰۵ میزان این تأثیر از ۴۰ به ۶۰ درصد خواهد رسید یعنی نقش آزمون نهایی در تعیین صندلی که در آینده دانش آموزان در دانشگاه بر روی آن خواهند نشست بسیار زیاد است.

او با اشاره به اینکه تأثیر نمرات آزمون نهایی دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در کنکور سراسری در سال تحصیلی آینده بسیار خواهد بود، بیان داشت: دانش آموزان پایه دهم سال تحصیلی آینده در خردادماه سال ۱۴۰۳ امتحانات نهایی خواهند داشت.

توصیه آموزش و پرورش خراسان جنوبی به دانش‌آموزان و اولیای دانش‌آموزان پایه دوازدهم

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از خانواده دانش آموزان خواست با فضای آرامش، استراحت و تغذیه مناسب دانش آموزان را فراهم کنند.

نبوی به دانش آموزانی که امسال آزمون نهایی دارند توصیه کرد: هیچ وسیله‌ای به جز دو خودکار آن هم ترجیحاً مشکی به جز آزمون‌هایی که توسط معلمان به دانش آموزان برای آوردن دیگر لوازم‌التحریر گوش زد خواهد شد خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر