زمان بررسی اعتراض‌ معلمان به رتبه بندی مشخص شد

زمان بررسی اعتراض‌ معلمان به رتبه بندی مشخص شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش پایان یافتن رتبه بندی تمام معلمان را از اولویت‌های این وزارتخانه برشمرد و گفت: در حال حاضر ۷۵ هزار معلم رتبه دریافت نکرده‌اند که این کار تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد و از اول خردادماه، اعتراضات معلمان بررسی خواهد شد.

رضامراد صحرایی ظهر امروز در ادامه سفر خود به استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در جمع اعضای کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به برگزاری دیدار اخیر معلمان با مقام معظم رهبری که ایشان، معلم را معمار آینده کشور دانست، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش باید وزیری باشد که پا به پای کمیسیون آموزش بتواند در خدمت‌رسانی همراهی کند.

۱۶ میلیون دانش آموز و ۸ میلیون مهدکودکی

وی با اشاره به اهمیت جایگاه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: این وزارتخانه با بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز و ۸ میلیون مهدکودکی مواجه است که اگر پدر و مادر آنها را نیز در نظر بگیریم، جمعیتی معادل کل کشور را شامل می شود، لذا این وزارتخانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

صحرایی تصریح کرد: آینده ایران از دریچه تربیت معلم عبور می کند، اما متاسفانه دولت گذشته کم کاری‌های زیادی به ویژه در مسئله حمایت از فرهنگیان داشت، به همین دلیل مجبور بودیم ورودی دانشگاه را طی چند سال اخیر افزایش دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه راه قوی شدن کشور برخورداری از آموزش و پرورش قوی است، گفت: یک راهبردی باید در صدر امور کشور باشد و آن اول بودن آموزش و پرورش در کشور است تا در صدر همه مسائل قرار گیرد.

صحرایی بیان داشت: چطور می شود آموزش و پرورشی را ارتقا داد که درصد سهم آن از بودجه عمومی در قیاس با سایر کشورها کمتر است، ولی اهداف ما برای آن، ارتقای بیشتر از سایر کشورها است.

 نباید اجازه دهیم برای ما از بیرون آموزش و پرورش دستور کار تعیین کنند

وی با بیان اینکه برنامه های فوری و اولویت داری در آموزش و پرورش داریم و در صدر آنها توجه به معیشت معلمان و منزلت و همچنین مرجعیت جایگاه معلم است، گفت: نباید اجازه دهیم برای ما از بیرون آموزش و پرورش دستور کار تعیین کنند.

بررسی اعتراض‌های معلمان  به رتبه‌بندی از اول خرداد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، پایان یافتن رتبه بندی تمام معلمان را دیگر اولویت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در حال حاضر ۷۵ هزار معلم رتبه دریافت نکرده اند که این کار تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می رسد و از اول خردادماه، اعتراضات معلمان بررسی خواهد شد.

کسری ۱۵۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش

وی توجه به ساماندهی نیروی انسانی را یکی دیگر از اولویت های کاری خود برشمرد و اضافه کرد: کم کاری و ترک فعل گذشتگان باعث شده تا آموزش و پرورش امروز با ۱۵۰ هزار کسری نیرو مواجه شده باشد.

صحرایی، برگزاری کنکور ۱۴۰۲ را یکی دیگر از اولویت های آموزش و پرورش دانست و گفت: تمام زیرساخت های لازم برای برگزاری امتحانات نهایی نیز باید مانند برگزاری آزمون سراسری فراهم باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تدوین برنامه هفتم توسعه را دیگر اولویت خود برشمرد و افزود: در این راستا برنامه ای تحولی همخوان با روح سند تحول بنیادین تدوین شده و مدرسه اصل و محور قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی از نکاتی که امسال در مدیریت مدرسه به چشم خواهد آمد، تصمیمی بود که به همت کمیسیون آموزش اتخاذ شد و سرانه مدارس مستقیماً و بدون واسطه به مدارس پرداخت خواهد شد که موجب تحول در مدیریت مدرسه می شود، همچنین با تصمیمی که در مجلس اتخاذ شده، سرانه مدارس حداقل دو برابر خواهد شد.

صحرایی یادآور شد: برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه دستگاه ها باید پای کار بیایند و ما از وزارت ارشاد، صداوسیما و سایر دستگاه های متولی از آنها مطالبه خواهیم کرد.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • معلم

    اقا .کسانی که بعضی عناوین اعتراض نزدن تکلیفشون چیه ؟چرا دیگه سامانه باز نمیکنید .تا اعتراض بزنیم ؟لطفا جواب بدید .

  • حسین

    تو هم مثل قبلی ها وعده و وعید دروغ بده و چند صباحی اسب خودتو برون بعد هم خدا نگهدار.
    خدا لعنت کنه کسانی را که حق معلم را می خورن.

  • مریم محمدپور

    به رتبه م اعتراض دارم .وقتی هم مراجعه می کنم به اداره کل میگم مهلت اعتراض تمام شده .

اخبار
پیشنهاد سردبیر