نماینده مجلس خیال معلمان را راحت کرد

نماینده مجلس خیال معلمان را راحت کرد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از نبود سوابق معلمان در سامانه نظارت آموزش و پرورش گفت: چطور می‌شود معلمی پس از ۳۰ سال فعالیت در آموزش و پرورش، سوابقی نداشته باشد؟

رضا حاجی‌پور بعد از ظهر امروز در ادامه سفر اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به استان آذربایجان شرقی و نشست مشترک با سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مدیران و روسای نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی و استاندار این استان  با انتقاد از نبود سوابق معلمان در سامانه نظارت آموزش و پرورش اظهار کرد: چطور می شود معلمی پس از ۳۰ سال فعالیت در آموزش و پرورش، سوابقی نداشته باشد؟ این مسئله که معلم باید سوابق خود را تکمیل کند و به همین دلیل به او رتبه نمی دهند، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

منادی سفیدان: کمیسیون آموزش و تحقیقات، آموزش را به صورت یکپارچه دیده است

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات، آموزش را به صورت یکپارچه دیده است، گفت: این کمیسیون برای ساماندهی مهدهای کودک مصوبه داشته و این مصوبات از مهدهای کودک تا آموزش و پرورش و همسان سازی حقوق اساتید دانشگاه بوده که موجب تحول در حوزه آموزش خواهد بود، همچنین برای دانش بنیان‌ها نیز مصوبه جهش تولید دانش بنیان را داشته ایم.

پاک فطرت: اختیارات ادارات کل آموزش و پرورش در استان ها افزایش یابد

علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با بیان اینکه ضرورت دارد اختیارات در استان ها ارتقا یابد، افزود: همچنین توجه به سرایداران و خدمتگذاران مدارس نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود، دریافتی این عزیزان در حال حاضر بسیار پایین است.

حق وردی: اجازه نمی دهیم در رتبه بندی معلمان، حق یک همکار فرهنگی هم پایمال شود

حسین حق وردی، کمیسیون آموزش را یکی از کمیسیون های موفق مجلس یازدهم دانست و یادآور شد: بیشترین وقت در این کمیسیون صرف مسائل آموزش و پرورش شده و اکثر مصوبات کمیسیون در صحن علنی مجلس نیز تایید می شود.

وی با اشاره به روند سخت تصویب اجرای رتبه بندی معلمان در مجلس، از دولت گذشته تا رایزنی با شورای نگهبان گفت: در این مسیر سخت، فراز و نشیب های بسیاری طی کردیم، لذا اجازه نخواهیم داد حق فرهنگیان در رتبه بندی زیر پا گذاشته شود.

نادری: خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش مهار شود

احمد نادری نیز با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درخصوص اداره دولتی آموزش و پرورش عنوان کرد: ضرورت دارد نسبت به خصوصی سازی بی محابایی که در آموزش و پرورش در حال رخ دادن است، مهار صورت گیرد.

شادمهر: در هیات های ممیزی ارائه رتبه به معلمان هیچکس از آموزش و پرورش حضور ندارد

امان قلیچ شادمهر دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز با برشمردن جایگاه و اهمیت نقش معلم، آموزش و پرورش را نیازمند خانه تکانی دانست و گفت: متاسفانه در هیات های ممیزی که رتبه به معلمان داده می شود، هیچکس از آموزش و پرورش حضور ندارد و متاسفانه این کار با اعمال سلیقه دنبال می شود.

وی افزود: چرا نیروهای خرید خدماتی باید در مرکز استان ها مانند تهران، تمدید کار شوند، ولی در دورافتاده ترین نقاط با آنها قطع همکاری می شود و یا حقوق آنها با تاخیر پرداخت می شود.

شادمهر همچنین از نبود آمار درست در سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد.

 

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • معلم

    در چند سال اخیر فقط سامانه صمن خدمت دایر شده د. حالی که سامانه تشویقی و مقام های مسابقه و جشنواره خیلی مهم هستند که ثبت نمی شوند




  • معلم

    ای کاش از همین الان سامانه تجرببات و ......راه اندازی شود و سپس رتبه بندی

اخبار
پیشنهاد سردبیر