بیانیه تند و تیز فرهنگیان خطاب به سرپرست آموزش و پرورش

تشکل های مختلف دانش‌آموزی استان فارس در پی سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش دغدغه های خود را در بیانیه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش بیان کردند.

بیانیه تند و تیز فرهنگیان خطاب به سرپرست آموزش و پرورش

در متن این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا حجت الله فی ارضه

با سلام به ساحت مقدس حضرت حجت بن الحسن عجل الله تعالی فرجه

امروز بیست و یک اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ شاهد سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به استان فارس هستیم که ضمن عرض سلام و خوش آمد به ایشان برحسب رسالت و وظیفه دینی و انقلابی خویش نکاتی را از جانب جامعه دانش آموزی به ویژه دانش آموزان استان فارسی به ایشان اعلام می‌داریم؛

سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش

ما دانش آموزان حداقل انتظار داشتیم که جنابعالی در اولین سفر خویش به سومین حرم اهل بیت، جلسه‌ای با «جامعه هدف اصلی وزارت آموزش و پرورش یعنی ما دانش آموزان» برگزار نمایید تا مستقیم و بی واسطه پای درد دل آینده‌سازانی که امروز رسانه‌ها در سایه برخی بی تدبیری‌ها و کم‌کاری‌ها، متمرکز بر انعکاس نمای نادرستی از ویژگی‌های آنها شده‌اند، بنشینید و حداقل مسیر وزیر پیشین را در گفتگو با دانش آموزان ادامه دهید.

جناب آقای دکتر صحرایی؛ همه‌ آنچه که در سال تحصیلی جاری گذشت، اکنون پیش روی شماست و هیچ نیازی به توضیح ندارد؛ از سوءمدیریت برخی‌ها در وزارت آموزش و پرورش تا بی تدبیری برخی مدیران در میدان مدرسه؛ از عدم اهتمام به اجرای برنامه‌های عمیق فرهنگی و تربیتی تا بی‌تعهدی برخی دبیران نسبت به هدایت درست دانش آموزان؛ از استمرار عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا تأکید چندباره رهبر انقلاب مبنی بر تدوین برنامه اجرایی سند؛ از حاشیه‌های گوناگون سیاسی تا غفلت از بروزرسانی قالب‌های تربیتی و ... . و آیندگان نیز، عمل امروز شما را به قضاوت خواهند نشست و چه کسی بهتر از ما دانش آموزان آیینه سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات شما خواهیم بود؟

پس جناب آقای دکتر صحرایی

دغدغه پرداختن جریان انقلابی به آموزش و پرورش به خصوص بخش پرورشی، دغدغه همه دلسوزانی است که امروز اعتمادشان به آموزش و پرورش با مشاهده برنامه‌های تکراری، کم بازده، سمبلیک و نمایشی دچار خدشه شده و زمانی این اعتماد به سرمایه تبدیل خواهد شد که همه ارکان (معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها) تحول در آموزش و پرورش را درک کنند. این مهم محقق نخواهد شد مگر در سایه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و استفاده مستمر و مؤثر از نظرات معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها.

سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش

تصور، انتظار و توقع ما دانش آموزان از شما، مدیریت تحولی و مقتدرانه آموزش و پرورش است. تحول معنا دارد.

آموزش و پرورش نیاز ضروری به بازنگری در راهبردها دارد. اجلاسیه‌ها، همایش‌ها، گردهمایی‌ها، دوره‌های آموزشی و... زمانی به موضوع تربیت کمک می‌کند که نتیجه آن در مدارس قابل ارزیابی باشد، موجب تقویت هویت ملی شده باشد، سبب تقویت ارزش‌های دینی مثل نماز، ایثار و... شده باشد، منتج به افزایش نشاط یا کاهش آسیب‌های اجتماعی شده باشد و... اگر می‌بینید نتیجه تربیتی که ندارند بعضاً ضدتربیت شده‌اند پس یا از اساس تغییرش دهید یا تعطیلش کنید.

جناب آقای صحرایی

وظیفه خود میدانیم منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب را سر دست بگیریم و با حساسیت مطالبه کنیم فلذا امیدواریم سفر شما به سومین حرم اهل بیت سلام الله علیهم پیامدهای مثبت تربیتی و پرورشی را در مدارس استان فارس به دنبال داشته باشد و با حساسیت این مسیر را زیر نظر خواهیم داشت.

بدون تردید سیاست زدگی را آفت اصلی آموزش و پرورش میدانیم؛ از رسانه‌ها و افکار عمومی انتظار داریم هرگونه برداشت سیاست زده را از متن پیش رو بزدایند.

در آخر کلام باید بگوییم که شما به خون شهدا خصوصاً شهدای دانش آموز آرمیده در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی علیهم السلام در قبال تربیت صالح این نسل مدیونید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

مجمع همفکری علوی بسیج دانش آموزی استان فارس

قرارگاه دانش آموزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان فارس

مجلس دانش آموزی استان فارس

مجمع همفکری فاطمی بسیج دانش آموزی استان فارس

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر