اسکان نوروزی فرهنگیان | فرهنگیان | معیشت فرهنگیان | آموزش و پرورش

فرهنگیان این فرصت را از دست ندهند / سفر نوروزی با شبی ۵۰ هزار تومان

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از آمادگی ۶ هزار و ۷۰۴ مدرسه برای طرح اسکان موقت فرهنگیان در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

فرهنگیان این فرصت را از دست ندهند / سفر نوروزی با شبی ۵۰ هزار تومان

طرح اسکان نوروزی برای فرهنگیان به عنوان یک اقدام مهم و پر اهمیت در جهت حمایت از اعضای با ارزش جامعه آموزشی، هر ساله در دوره‌ تعطیلات نوروز، طراحی و اجرا می‌شود. این طرح به منظور ارائه فضایی آرام و راحت برای استراحت و بازی فرهنگیان و خانواده‌هایشان در ایام پر شور و شاداب نوروز است. زیرساخت‌های مورد نیاز برای اقامت، تفریح و تفریح، از جمله امکانات اقامتی، رستوران‌ها، فضاهای بازی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و خدمات درمانی در این مکان‌ها فراهم می‌شود تا فرهنگیان بتوانند از تعطیلات خود در محیطی دوستانه و سرشار از خاطره‌های خوب لذت ببرند.

در همین راستا سیدسعید مقدم‌زاده مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش‌و‌پرورش با ارائه خدمات ارزان و فراگیر بار سنگینی از دوش متولیان گردشگری کشور برداشته و عملاً نقش مهمی در توسعه گردشگری و رونق اقتصادی در مناطق محروم کشور داشته است. همچنین تلاش شده است ارتقای سطح کیفی خدمات برای حفظ و ارتقای شأن و جایگاه فرهنگیان با حداقل هزینه و حداکثر خدمات فراهم شود.

به گفته این مقام مسئول ، ۶ هزار و ۷۰۴ مدرسه شامل ۶۱ هزار و ۴۵۱ کلاس برای ارائه خدمات اسکان موقت فرهنگیان در نوروز ۱۴۰۳ آماده‌سازی شده است.

مقدم زاده گفت: همچنین ۳۰۰ اردوگاه (۳۰۰۰ سوئیت)، ۵۰ مرکز (۲۰۰۰ خوابگاه) و تعداد ۲۰ هزار و ۱۵۸ نفر عوامل اجرایی آماده ارائه خدمات به فرهنگیان عزیز سراسر کشور هستند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پذیرش فرهنگیان به دو روش حضوری و رزرو اینترنتی انجام می‌شود، گفت: «فرهنگیان می‌توانند از امروز (۲۰ اسفند ۱۴۰۲) با استفاده از سامانه متمرکز اسکان به آدرس Eskan.medu.ir نسبت به رزرو اینترنتی مراکز اسکان نوروزی اقدام کنند و پذیرش حضوری فرهنگیان از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ است.»

مقدم‌زاده در پایان بیان کرد: «پیش‌بینی می‌شود در نوروز ۱۴۰۳، ۴۲۰ هزار خانوار به تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در مراکز اسکان آموزش و پرورش پذیرش شوند. همچنین ۵ استان که بیشترین فراوانی پذیرش مسافران در نوروز ۱۴۰۲ را داشتند، استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و یزد است.»

‌به گفته مقدم‌زاده افرادی که در مراکز اسکان نوروزی پذیرش می‌شوند تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. همچنین مدارس نوساز، بزرگ و با دسترسی آسان به طرح اسکان نوروزی اختصاص می‌یابند.

گفتنی است هزینه رزرو خانه معلم ۱۴۰۳ به طور دقیق مشخص نیست اما حدودا بسیاری از خانه معلم ها هر شب برای هر نفر مبلغی حدود ۶۰ تا ۵۰ هزار تومان دریافت می کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    چقدر رفاااااه 😑😑

  • علی

    سلام
    خجالت نمیکشیدحقوق شندرغاز معلم مظلوم را بوق وکرنا میزنید.نه لیاقت مدیریت دارید ونه توان حفظ زبانتان.به روزنامه ها ورسانه چه ربطی داره که شما درمورد کوچکترین مسایل مالی معلم حرف میزنید؟؟

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر