آموزش و پرورش | فرهنگیان | دانش آموزان

ترسیم صحرایی از تصویر واقعی آموزش و پرورش

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: پیام اعتکاف امسال این است که دهه هشتاد و نودی‌ها، گام دوم انقلاب را مستحکم‌تر از گام اول برداشته‌اند. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویر واقعی نظام تعلیم و تربیت کشور، اظهار کرد: تصویر واقعی آموزش و پرورش را باید در همین اعتکافها، ۱۳ آبان‌ها و ۲۲ بهمن‌ها دید و عظمت کار معلمان در مدارس را درک کرد.

ترسیم صحرایی از تصویر واقعی آموزش و پرورش

مراسم معنوی اعتکاف یکی از مراسم مهم در اسلام است. اعتکاف به معنای انزوا و عبادت مخصوص در مسجد است. طی این مراسم، مسلمانان به مدت سه روز  با حضور در مسجد به عبادت  پروردگار می پردازند. این مراسم فرصتی مناسب برای تفکر، تدبر و ارتباط مستقیم با خداست و در طول اعتکاف، شرایط زندگی روزمره به حداقل محدود می‌شود تا فرد بتواند به زیارت و عبادت بپردازد. این مراسم به عنوان یک زمان مناسب برای تجدید عهد با خدا و افزایش ایمان و تقوا شناخته می‌شود و برخی مردم در طول این مراسم سعی در حفظ قرآن و انجام عبادات و زیارت‌های خاص دارند. 

رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش به حضور دانش آموزان در مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: پیام اعتکاف امسال این است که دهه هشتاد و نودی‌ها، گام دوم انقلاب را مستحکم‌تر از گام اول برداشته‌اند.

 رضامراد صحرایی، در جمع دانش آموزان، دانشجومعلمان و فرهنگیان معتکف در مسجد امام خمینی(ره) بازار بزرگ تهران، اظهار کرد: برگزاری باشکوه اعتکاف و حضور نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و دهه نودی در این مراسم جلوه‌های کم نظیری از تجلی انقلاب اسلامی در میان نسل های جدید است.

وی در ادامه افزود: قطعا حضور نوجوانان و جوانان در این مراسم نشان از گام دومی مقتدرانه تر، هوشمنداته تر و مدبرانه‌تر از گام اول داشته که بدست این فرزندان ایران اسلامی برداشته خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویر واقعی نظام تعلیم و تربیت کشور، اظهار کرد: تصویر واقعی آموزش و پرورش را باید در همین اعتکافها، ۱۳ آبان‌ها و ۲۲ بهمن‌ها دید و عظمت کار معلمان در مدارس را درک کرد.

وی در پایان، حضور در اعتکاف را یک فرصت مهم برای نوجوانان و جوانان دانست و افزود: دعوتنامه حضور در اعتکاف ویژه است و دعوتی است که از سوی خداوند متعال برای افراد ارسال می‌شود در نتیجه این فرصت عظیم را غنیمت شرمنده و برای سربلندی ایران اسلامی دعا کنید.

منبع: انتخاب
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر