ظلم بنزینی در حق تاکسی های اینترنتی

طبق گفته رانندگان اسنپ و تپ سی هنوز سهمیه سوخت آنها از بهمن ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون پرداخت نشده است. علت چیست؟

طبق گفته رانندگان تاکسی های اینترنتی (اسنپ و تپ سی) سهمیه بنزین آنها از بهمن ماه سال گذشته تا به امروز پرداخت نشده است و علت را که از شرکت های ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی پیگیری می کنند، این شرکت ها پاسخ روشنی نمی دهند و می گویند مشکل در دست بررسی است.

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌ های شهری کشور درباره اینکه آخرین پرداختی سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی مربوط به چه زمانی است؟ گفت: آخرین مرحله پرداختی سوخت تاکسی های اینترنتی مربوط به پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ است.

ضامنی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا مبنی بر عدم پرداختی سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی از اسفند ماه ۱۴۰۱ به بعد، گفت: تکلیف وزارت کشور این است که بعد از اخذ اطلاعات رانندگان (میزان پیمایش ماهانه رانندگان به همراه اسامی رانندگان واجد شرایط) از شرکت های ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی، جمع بندی و محاسبه سوخت در وزارت کشور انجام می شود و سپس اطلاعات برای مجموعه وزارت نفت جهت پرداخت سوخت ارسال می شود. بنا به گفته وزارت نفت، در حال حاضر مشکلاتی برای این وزارتخانه با بانک مرکزی ایجاد شده است که باید حل و فصل شود تا مجوز پرداخت داده شود.

متاسفانه سوخت کلیه ناوگانی که مشمول دریافت سهمیه سوخت یارانه ای هستند، هنوز پرداخت نشده است!

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در ادامه تاکید کرد: کار و تکلیفی که برعهده وزارت کشور بوده است، انجام شده و فهرست ها را به مجموعه وزارت نفت ارسال کرده است. وزارت نفت باید در این مرحله اعتبار مربوطه را روی کد ملی رانندگان شارژ کند. متاسفانه این مرحله نه تنها برای تاکسی های اینترنتی که برای کلیه ناوگانی که مشمول دریافت سهمیه سوخت یارانه ای هستند، هنوز انجام نشده است.

ضامنی در پاسخ به این سوال رکنا که چه زمانی مشکل برطرف می شود، گفت: طبق جلسه هفته گذشته که در وزارت کشور برگزار شد، به مجموعه وزارت نفت تکلیف شد تا ظرف ۱۰ الی ۱۵ روز مشکلات خود را حل کنند تا فرآیند پرداخت اجرا شود.

میزان سهمیه سوخت یارانه ای

به گزارش رکنا، به ازای هر لیتر بنزینی که راننده در سفرهای درون شهری طی می‌کند مبلغ ۱۵۰۰ تومان اعتبار به او تعلق می‌ گیرد. این مبلغ مابه‌التفاوت قیمت بنزین آزاد که راننده‌ های معمولی استفاده می‌ کنند و قیمت بنزین پایه است. به این ترتیب رانندگان تاکسی‌ های اینترنتی به ازای هر لیتر بنزین مصرفی (تا سقف ۳۰۰ لیتر) ۱۵۰۰ تومان پرداخت می‌ کنند.

خودروهای بنزینی به طور متوسط در هر ۱۰۰ کیلومتر نزدیک به ۸.۷۵ لیتر بنزین مصرف می‌ کنند و سقف سهمیه ماهانه در نظر گرفته شده برای آن‌ها ۳۰۰ لیتر است. به خودروهای دوگانه سوز که به طور متوسط در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۵.۲۵ لیتر بنزین مصرف می‌ کنند به صورت ماهانه حداکثر ۱۸۰ لیتر بنزین با قیمت پایه تعلق می‌ گیرد.

به هر راننده به ازای هر لیتر بنزین که در سفر با تاکسی‌ های اینترنتی مصرف می‌ کند، ۱۵۰۰ تومان سهمیه تعلق می‌ گیرد و میزان بنزین مصرفی فرد به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷۵/۸ لیتر محاسبه می‌ شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر