افزایش باورنکردنی ارزش سهام غول فناوری دنیا

افزایش باورنکردنی ارزش سهام غول فناوری دنیا

صعود ارزش سهام شرکت اپل در سال ۲۰۲۳، این غول فناوری آمریکایی را در آستانه بازگشت به ارزش بازار سه تریلیون دلاری قرار داده است.

به گزارش خبرنگار فناوری تیتر کوتاه؛ ارزش سهام اپل امسال که سرمایه‌گذاران جذب درآمد باثبات و جریان نقدینگی عظیم این شرکت شده‌اند، ۳۵ درصد رشد کرده و حدود ۶۹۰ میلیارد دلار به ارزش بازار سازنده آیفون افزوده است.

اپل و سایر غول‌های فناوری، استثناهای بازار در سال میلادی جاری بوده‌اند که سرمایه گذاران به سمت شرکت‌های بزرگ کشش پیدا کرده و همزمان، به دنبال کاهش ریسک در برابر رکود احتمالی، ورشکستگی بانکی و بحران سقف بدهی دولت آمریکا بوده‌اند. این سهام، محبوب سرمایه‌گذاران موسسه‌ای، صندوق‌های پوشش ریسک، سرمایه‌گذاران خرد و وارن بافت بوده است.

اما این عملکرد خیره کننده، دستمایه بحث فراوانی پیرامون ارزش اپل شده است. ارزش سهام این شرکت که ۲۸ برابر درآمد پیش بینی شده است، بسیار بالا محسوب می‌شود، به خصوص که پیش‌بینی می‌شود درآمد اپل امسال کاهش پیدا کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در اوایل سال ۲۰۲۲ برای مدت کوتاهی به بالای مرز سه تریلیون دلار صعود کرد اما موفق نشد بالای این سطح بماند و این اوج‌گیری، سرآغاز روند نزولی شد که به کاهش ۲۷ درصد ارزش سهام در سال گذشته منتهی شد. اگر اپل به این نقطه عطف دست پیدا کند، نخستین شرکتی خواهد بود که سه تریلیون دلاری می‌شود. اپل اکنون با ارزش ۲.۷۶ تریلیون دلار، بزرگتر از کل شاخص راسل ۲۰۰۰ است.

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر