چالش جدید برای مدیران مدارس

چالش جدید برای مدیران مدارس

با گذشت بیش از سه سال از تعطیلی مدارس به دلیل کرونا، برخی پیمانکار سرویس مدارس بابت هزینه خدمات ارائه نشده در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از مدیر مدرسه شکایت کرده‌اند!

به گزارش تیترکوتاه، لزوم بازگشت هزینه‌ خدمات ارائه نشده به ازای روزهای تعطیلی مدارس در ایام کرونا و تعطیلات متعدد سال تحصیلی جاری همچنان یکی از سردرگٌمی‌های مدیران مدارس است.

البته قوه قضائیه چند روز قبل با تأکید بر صیانت از حقوق عامه اعلام کرد: پس از دستور رئیس قوه قضائیه درباره استرداد وجوه غیرقانونی دریافتی از اولیای دانش‌آموزان در  تعطیلات متعدد مدارس به علت آلودگی هوا در سال گذشته، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد، هزینه‌های دریافتی از اولیا به آنها بازگردانده خواهد شد.

با این وجود همچنان برخی مدیران مدارس بابت هزینه خدمات ارائه نشده آن هم برای سال 98 درگیر هستند و برخی پیمانکاران سرویس از مدیران برخی مدارس پایتخت شکایت کرده‌اند!

یکی از مدیران مدارس در این باره  می‌گوید: سال 98 به دلیل شیوع کرونا، مدارس از ابتدای اسفند تعطیل شدند به همین دلیل خدماتی توسط رانندگان سرویس مدارس ارائه نشد با این حال طبق بخشنامه ابلاغی آموزش و پرورش شهر تهران، هزینه سرویس مدارس تا پایان اسفند ماه پرداخت شد اما اکنون و با گذشت بیش از سه سال، پیمانکار سرویس مدارس بابت هزینه خدمات ارائه نشده در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال تحصیلی 99-98 از مدرسه شکایت کرده است!

تصویر اظهارنامه‌ را در ذیل مشاهده می‌کنید:

سرویس مدارس , دانش‌آموزان ,

 قاسم احمدی لاشکی؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت:‌ اگر چه در بحث هزینه سرویس مدارس،  قرارداد منعقد شده میان مدارس و پیمانکاران، ملاک کار است اما قرارداد به ازای خدمات ارائه شده است نه بابت خدماتی که به والدین ارائه نشده البته تا به امروز هنوز پرونده‌ای بابت مشکلات مدارس در بحث هزینه سرویس به واحد حقوقی آموزش و پرورش ارجاع نشده است.

وی افزود: اگر مدیران مدارس، مستندات خود را ارائه دهند قطعاً واحد حقوقی آموزش و پرورش از آنها حمایت خواهد کرد  و یکی از وظایف ما حمایت قضایی از فرهنگیان  و دانش‌آموزان است.

احمدی لاشکی متذکر شد:‌ مدیران مدارس بابت انعکاس مشکل خود به واحدهای حقوقی ادارات آموزش و پرورش استان مربوطه مراجعه کنند.

تا این لحظه علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره این موضوع و نحوه مساعدت به مدیران مدارس واکنشی نداشته است.

به نظر می‌رسد در کنار آموزش و پرورش، ورود دستگاه قضایی به این موضوع با توجه به تأکیدات اخیر رئیس قوه قضائیه درباره استرداد وجوه غیرقانونی دریافتی از اولیای دانش‌آموزان در  تعطیلات متعدد مدارس نیاز است.


 

 

برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر