اختصاصی تیترکوتاه؛

توصیه مهم معاون رئیس جمهور به بخش خصوصی

معاون رییس جمهور به فعالان بخش خصوصی تاکید کرد که از همه ظرفیت های صنعت نفت استفاده کنند.

توصیه مهم معاون رئیس جمهور به بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار اقتصادی تیترکوتاه؛ مراسم افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران امروز (۲۷ اردیبهشت) با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، جواد اوجی وزیر نفت، زلفی‌گل وزیر علوم، نواک معاون نخست وزیر روسیه، جمعی از سفرا و نمایندگان مجلس در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه تهران برگزار شد.

محمد مخبر معاون رییس جمهور نیز در این مراسم ضمن تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: ما در این حوزه با ظرفیت‌های بسیار خوبی مواجه هستیم. بخش عمده ای از تحقق شعار سال در حوزه نفت قرار دارد. همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشتند این مهم با مردمی کردن اقتصاد رخ خواهد داد و تدوین برنامه هفتم فرصت خوبی است که راهبردهای تعریف شده برای تحقق شعار سال را مطرح کنیم در این راستا تمام بخش های کشور باید با همه ظرفیت های موجود پای کار بیایند و دولت از سختی هایی که امروزه بخش خصوصی با آنها روبرو است آشنا است. بنابراین دولت باید تمام اقدامات لازم برای کاستن این چالش ها را به کار بگیرد.

وی افزود: ما چند هزار میلیارد دلار دارایی در حوزه نفت داریم اما استفاده خاصی از آن نمیکنیم.  باید بخش خصوصی پای کار بیاد. خواهش ما از بحش خصوصی این است که مسائل را تقسیم بندی کرده و به ما مطرح کند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت: میدان های مشترک ما با کشور های همسایه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد که این در حالی است که آن کشورها در حال برداشت از این میدان های مشترک هستند اما ما در این زمینه ناکام مانده ایم و بخش خصوصی باید به این عرصه بزرگ ورود کند. 

وی تاکید کرد: این نمایشگاه باید تاثیر مهمی داشته باشد و برگزاری این رویداد باید نتایج مطلوب داشته باشد و کارهای بزرگی در کشور رخ دهد. 

مخبر همچنین گفت: چیزی حدود ۱۶۰ میلیارد دلار پروژه تعریف شده وجود دارد که ما ۳۰ پروژه را آغاز  کرده ایم و ما باقی این پروژه ها را بخش خصوصی انجام دهد که ما آمادگی کامل برای همکاری با شرکت های خارجی داریم منتهی محور اصلی این همکاری بخش خصوصی خواهد بود.

وی گفت: دولت اساساً به شکلی است که جدا شدنش از امکاناتی که در اختیار دارد بسیار سخت است و مقاومت می‌کند و البته کار خودشان هم نیست؛ اینکه وزیر یا معاون وزیر به تنهایی اراده انجام کاری را داشته باشد مسأله را حل نمی‌کند بلکه چارچوب وزارتخانه‌ها و همه ارکان وزارتخانه باید چنین اراده‌ای داشته باشند که این اتفاق کمتر می‌افتد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر