کاهش قیمت سکه و طلا در هفته سوم اردیبهشت

کاهش قیمت سکه و طلا در هفته سوم اردیبهشت

فعال بازار طلا و جواهرات گفت: در مجموع هفته گذشته قیمت انواع سکه با کاهش همراه بود و بازار طلا آرام و دادوستدها هم کند و کاهشی بود و پیش‌بینی نمی‌کنیم که هفته آینده قیمت‌ها افزایشی باشد بلکه ممکن است قیمت‌ها با تعدیل همراه باشد.

به گزارش تیترکوتاه؛ محمد کشتی‌آرای روز جمعه درباره وضعیت هفته گذشته بازار طلا گفت: هفته گذشته با توجه به ورشکستکی برخی از بانک‌های آمریکا، کاهش ارزش دلار و منفی شدن برخی از شاخص‌ها، قیمت جهانی طلا و انواع فلزات گران‌بها با افزایش همراه بود.

این فعال بازار طلا ادامه داد: انس جهانی طلا به دلیل افزایش تقاضا و سرمایه‌گذاری با هشت دلار افزایش به ۲ هزار و ۲۵ دلار رسید.

کشتی‌آرای گفت: برخلاف افزایش بهای انس جهانی در داخل کشور با توجه به کاهش و تعدیل نرخ ارز قیمت طلا و سکه سیر نزولی داشت و با کاهش همراه بود.

وی افزود: براین اساس در آخرین معاملات هفته گذشته سکه طرح قدیم ۷۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید یک میلیون تومان، نیم سکه و ربع سکه هرکدام ۷۰۰ هزار تومان، سکه‌های یک گرمی نیز ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشتند.

این فعال بازار طلا بیان کرد: هر مثقال طلای آب شده با ۲۵۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۸ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز ۷۸ هزار تومان افت قیمت هفتگی را ثبت کردند.

کشتی‌آرای افزود: حباب سکه هم با توجه به کاهش تقاضا و قیمت با ۴۰۰ هزار تومان کاهش به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

وی تصریح کرد: در مجموع هفته گذشته قیمت انواع سکه با کاهش همراه بود و بازار طلا آرام و دادوستدها هم کند و کاهشی بود.

این فعال بازار طلا در پیش‌بینی بازار طلا در هفته آینده گفت: در سیاست‌های جدید دولت برای مهار تورم و به طور طبیعی اولین عامل در این خصوص مهار نرخ ارز است که بر روی قیمت طلا تاثیر مستقیم دارد؛ در نتیجه پیش‌بینی نمی‌کنیم که هفته آینده قیمت‌ها افزایشی باشد بلکه قیمت‌ها با تعدیل همراه باشد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر