به گزارش تیتر کوتاه - افزایش قیمت طلا تغییراتی در رفتار مصرفکنندگان ایجاد کرده است؛ بهطوری که استقبال از محصولات سنتی مانند زیورآلات و جواهرات کاهش یافته و در مقابل، تقاضا برای شمش و سکههای طلا به عنوان ابزار سرمایهگذاری افزایش یافته است.
به نقل از رویترز، بر اساس این گزارش، مصرف جواهرات طلایی طی سهماهه نخست امسال با افت ۲۶.۸۵ درصدی به ۱۳۴.۵۳۱ تن کاهش یافته، در حالی که مصرف شمش و سکههای طلا با رشد ۲۹.۸۱ درصدی به ۱۳۸.۰۱۸ تن رسیده است. این رشد عمدتاً به افزایش تمایل سرمایهگذاران به داراییهای امن در شرایط بیثباتی ژئوپولیتیکی و نوسانات اقتصادی نسبت داده میشود.
در بخش تولید، طلای داخلی چین در سهماهه نخست سال ۲۰۲۵ با رشد ۱.۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸۷.۲۴۳ تن رسید. با احتساب طلای تولید شده از مواد اولیه وارداتی که بالغ بر ۵۳.۵۸۷ تن بوده است، مجموع تولید طلای این کشور در این بازه زمانی به ۱۴۰.۸۳۰ تن رسید که نسبت به سال گذشته ۱.۱۸ درصد رشد نشان میدهد.