مردم رکورد خرید و فروش خودرو را شکستند

در سال ۱۴۰۲ نیز با احتساب تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در کشور، بیش از ۴.۵ میلیون خو درو در کشور خرید و فروش شده که حول‌وحوش ۲۰ درصد از آنها مربوط به خودروهای نو و ۸۰ درصد مابقی مربوط به خودروهای کارکرده بوده است.

مردم رکورد خرید و فروش خودرو را شکستند

خرید و فروش خودرو در سال های اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است، مردم که از پس انداز پول دیگر نا امید شده اند به سمت بازار خودرو کشیده شده تا با خرید خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای سرمایه و درآمد خود را به هر نحوی حفظ کنند.

اگرچه گزارش رسمی از تعداد و ارزش خرید و فروش خودرو در ایران از سوی نهادهای رسمی منتشر نمی‌شود اما با این حال پلتفرم خرید و فروش خودرو «باما» در گزارش سال ۱۴۰۰ خود به بررسی وضعیت بازار خودرو پرداخته است. طبق گزارش این پتلفرم، در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۸‌درصد خودروهای معامله‌شده در بازار خودروی ایران کارکرده و ۲۲‌درصد نو بوده‌اند.

همچنین طی سال ۱۴۰۰ تعداد ۴.۵ ‌میلیون دستگاه خودرو معامله شد که حدود یک‌میلیون از آنها نو بوده است. براساس گزارش باما، سالانه به‌طور کلی به ازای هر خودروی صفر، ۳.۵ خودروی کارکرده معامله می‌شود.

اگر این آمار را در نظر بگیریم، در سال ۱۴۰۲ نیز با احتساب تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در کشور، بیش از ۴.۵ میلیون خودرو در کشور خرید و فروش شده که حول‌وحوش ۲۰ درصد از آنها مربوط به خودروهای نو و ۸۰ درصد مابقی مربوط به خودروهای کارکرده بوده است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها