جنجال برخورد با تخلفات قراردادی لیگ برتری‌ها ادامه دارد؛

شکایت پرسپولیس از استقلال، کسر امتیاز از تراکتور؟

ماجرای برخورد با تخلفات تیم‌های لیگ برتری در بحث عبور از سقف بودجه به کسر امتیاز از سپاهان و پرسپولیس ختم نمی‌شود.

شکایت پرسپولیس از استقلال، کسر امتیاز از تراکتور؟

به گزارش تیترکوتاه، تیم های لیگ برتری فصل جدید را با قوانین جدیدی شروع کردند و بر اساس قوانین وضع شده سازمان لیگ برای تیم های لیگ برتری سقف مشخص بودجه تعیین شد که البته یکسان نبود. مبلغ پایه برای تمام تیم ها ۲۵۰ میلیارد تومان تعیین و آپشن‌هایی نیز به این شرح در نظر گرفته شد: تیم‌ها می‌توانند ۲۵ میلیارد تومان برای اخذ مجوز حرفه‌ای و ۱۰ میلیارد تومان برای اخذ مجوز ملی هزینه کنند. ضمن اینکه برای تیم‌های اول تا چهارم فصل گذشته مجوز هزینه ۲۵ میلیارد تومان بیشتر در نظر گرفته شده که مجموع این ارقام حدود ۳۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

در ادامه باشگاه ها موظف به ارائه لیست کامل قراردادها شدند و مشخص شد برخی تیم ها تخلفاتی داشته اند که ابتدا مانع از ثبت قرارداد بازیکنان و در ادامه منجر به کسر امتیاز شد. سپاهان اصفهان اولین تیمی بود که مورد عنایت کمیته انضباطی قرار گرفت و علاوه بر کسر ۴ امتیاز در فصل جاری مسابقات به پرداخت مبلغ چهارصد میلیارد ریال جریمه نقدی و همچنین اصلاح قراردادهای ۶ بازیکن مورد گزارش مطابق با مفاد دستورالعمل‌های مذکور محکوم شد تا صدر جدول را به پرسپولیس واگذار کند.

در ادامه نوبت به پرسپولیس رسید که به خاطر به خاطر نقض برخی بندهای دستورالعمل نقل‌وانتقالاتی در قرارداد گئورگی گولسیانی گرجستانی توسط کمیته انضباطی به کسر یک امتیاز و جریمه ۱۰ میلیارد تومانی محکوم شود تا این تیم هم صدر جدول را به استقلال واگذار کند(دو تیم در همه موارد برابر هستند و استقلال طبق حروف الفبا به عنوان صدرنشین انتخاب شد هر چند که برخی عقیده دارند این تیم اخطارهای بیشتری داشته و باید تیم دوم باشد) در حالی که هواداران سپاهان و پرسپولیس مشغول اعتراض به احکام انضباطی هستند برخی منابع می گویند که ماجرا به همین جا ختم نشده و به زودی وضعیت نقل و انتقالات تراکتور که به مشکوک به عبور از سقف بودجه است نیز رسیدگی می شود و احتمالا این تیم هم با کسر امتیاز مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر خبر رسیده که مدیران پرسپولیس با تاکید بر این نکته که در قراردادهای تیم رقیب همشهری نیز تخلف رخ داده خواستار رسیدگی به وضعیت استقلال هستند و حتی قصد شکایت از این تیم را هم دارند و ممکن است ماجرای کسر امتیاز دامن آبی پوشان تهرانی را هم بگیرد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها