گفت‌وگوی تیترکوتاه با دختر نقره‌ای قایقرانی بازی‌های آسیایی:

مهساجاور: از سئول، سهمیه المپیک می‌خواهم

مهساجاور گفت: از نظر تجهیزات، امکانات سخت‌افزاری دچار مشکل هستیم. واقعا امیدواریم که نگاه ویژه‌ای به ما شود .

مهساجاور: از سئول، سهمیه المپیک می‌خواهم

گروه ورزشی تیترکوتاه - نسیم شیرازی: «مهسا جاور» از آن جهت در مسابقات رویینگ بازی‌های آسیایی شگفتی‌ساز شد که کم‌تر فردی فکر می‌کرد او بعد از بازی‌های جاکارتا بخواهد دوباره به تیم‌ملی برگردد و این‌گونه با قایق رویینگ ایران از آن‌های هانگژو مدال صید کند. او به همراه زینب نورزی در رویینگ دونفره و به همراه نازنین ملایی و فاطمه جلالی در تیمی توانست دو مدال را از آن خود کند و بی بروبرگرد سهمش را از کسب مدال ایران بازی‌ها سوا کند. او که یک مادر هم هست سختی‌های دوری و تمرین سخت را به جان خریده و پیراهن تیم ملی ایران را دوباره برتن کرده تا دوباره با اعتماد به سرمربی کاربلد رویینگ ایران برای کسب سهمیه المپیک هم سخت‌تر از قبل تلاش کند. گفت‌وگوی تیترکوتاه با مهسای رویینگ ایران را در ادامه خواهید خواند.

قبل از صحبت از مدالت، درباره‌ی برگشتت بعد از مدت‌ها دوری از قایقرانی بگو که سختی‌های این بازگشت را به جان خریدی، آن موقع فکر می‌کردی دوباره بتوانی مدال‌آور تیم ملی ایران باشی؟

بعد از جاکارتا اصلا فکر نمی‌کردم که به دنیای حرفه ای رویینگ برگردم، بعد از آن سال‌ها، با اعتمادی که سرمربی‌ام و رئیس فدراسیون به من داشتند برگشتم، و واقعیتش این است که خیلی از این برگشتن خوشحالم، این‌که دوباره به خودم اعتماد کردم چون واقعا در شرایط مساعدی برای برگشت نبودم خوشحالم می‌کند، هدف درستی را انتخاب کردم و توانستم به آن برسم برایم باارزش است.

در بازی‌های آسیایی انگار مهسا جاور گذشته به دریاچه‌ی مسابقات برگشته بود و علاقه‌مندان به قایقرانی را هم شگفت‌زده کردی، از دو مدالی که به دست آوردی بگو.

خدا را شکر بله، شاید حتی خودم هم فکرش را نمی‌کردم که با دو نقره و با یک رکورد و نتیجه خیلی خوب این بازی‌ها را تمامش کنم، البته نزدیک بازی‌ها که شده بودیم مسابقه و اردوهای طولانی را می‌گذراندیم و حالا برای هر ارنجی که بدست آوردم، غریب به ده تا پانزده تست انتخابی بین خودمان داشتیم که خب من و زینب رکوردها را بارها و بارها تکرارش کردیم و همین اتفاق هم در مسابقه افتاد و خدارا خیلی شاکرم که همه چیز خیلی خوب پیش رفت و یک نگاه ویژه به ما کرد.

رئیس فدراسیون گفتند بعد از کسب مدال اول کف دستان دخترهای‌مان را ببینید و بعد سوال بپرسید، حالا خودت کف دستت را نگاه کن و جمله‌ای به خودت بگو.

بله واقعا کف دستان ما همیشه پینه بسته، پر از تاول و پر از زخم است چون ما واقعا در شرایط خیلی سختی تمرین می‌کنیم، حالا من که مادر هستم جدا از وضعیت شخصی زندگی‌ام، مانند دیگر ورزشکاران این رشته واقعا از نظر تجهیزات، امکانات سخت‌افزاری دچار مشکل بودیم و هنوز هم متاسفانه هستیم. همیشه در لیگ‌ها و چه در جوایز ما حضور داریم و مدال‌آوریم و یا در المپیک هستیم، اما کمی با ما نامهربانی می‌شود و امیدوارم که نگاه‌ها به ما ویژه‌تر بشود.

مهسا جاور 1

مهسا جاور را می‌توانیم در المپیک پاریس ببینیم؟

قطعا تمام تلاشم حضور در پاریس است و هستم، هدف بعدی ما سهمیه است و انشاا... اردیبهشت ماه در کشور کره برگزار می‌شود که همه تلاشم را می‌کنم تا آنجا هم بتوانم با یک نتیجه فوق‌العاده حضور پیدا بکنم و در المپیک پاریس هم باشم.

کار با افشین فرزام و کادر فنی فعلی چطور است؟

اصلا خودم اینطور برگشتم که حتما مربی من باید آقای فرزام باشند. به‌هرحال او مربی خیلی باتجربه‌ای است که من در ده سالی که  ورزشکارش بودم هر سال رکوردهای بهتر و نتایج  بهتر را داشتم، مربی‌ای که همه ما به‌خصوص خودم به او واقعا اعتماد قلبی و باور داریم و خدا را شکر همیشه نتایج فوق‌العاده‌ای را هم با افشین فرزام تجربه کردیم. کادر فنی هم که دو مربی  آقای رضایی و خانم خاتمی کنارمان بودند و واقعا خیلی زحمت کشیدند و همه به‌عنوان یک تیم دست به دست هم دادیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم و گرفتیم.

پارو زدن کنار زینب نوروزی چطور بود؟

زینب نوروزی واقعا یک استروکر ‌فوق‌العاده در این مسابقه بود و ما با همدیگر توانستیم یک تجربه خیلی خوب را داشته باشیم، به‌هرحال این رقابت یک مسابقه‌ی کاملا ذهنی است که باید استروکر باهوش باشد و باید همدیگر را کمک کنیم و قبول داشته باشیم،  فکر می‌کنم که واقعا این اتفاق افتاد و ما به همدیگر اعتماد کردیم و توانستیم یک خاطره خیلی خوب را با هم برای هم بسازیم.

دوست دارید برای رسیدن به المپیک یا مسابقات انتخابی تک نفره را امتحان کنید یا دو نفره و تیمی؟

واقعا تجربه خیلی فوق‌العاده‌ای را در این دو نفره تجربه کردم، دوست دارم این قایق را و قطعا ما برایش برنامه‌ریزی‌های زیادی را کردیم، امیدواریم که همه چیز خوب پیش برود و بتوانیم در دو نفره‌ای که انتخاب کردیم نتایج خیلی بهتری را برای کشورمان بگیریم و هر روز نتایج خیلی بهتری را برایش رقم بزنیم.

حرف پایانی شما برای این گفت‌وگو؟

ممنونم از تیترکوتاه و همه مردم ایران و همه آن‌هایی که به ما کمک کردند، برای مدال آوردن یک ورزشکار خیلی‌ها دخیل هستند که شاید فقط ما دیده می‌شویم ولی از پدر و مادرم ،دخترم مینل، مربیانم، رئیس فدراسیون و همه و همه ممنونم و خوشحالیم که توانستیم گوشه‌ای از زحمات‌شان را جبران کنیم.

نسیم شیرازی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها