مدیرعامل نمایشگاه تهران در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ عنوان کرد:

مترو نمایشگاه تهران را با لج بازی احداث نکردند / دود کم کاری مدیریت شهری در چشم مردم

علائی طباطبایی: یک محدوده مهم از پایتخت را از تمام ابزارهای مهم شهری اعم از معابر یا مترو محروم کردیم و توقع داریم ترافیک ایجاد نشود!

مترو نمایشگاه تهران را با لج بازی احداث نکردند / دود کم کاری مدیریت شهری در چشم مردم

احمدرضا علائی طباطبایی مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تهران شب گذشته میهمان تلفنی برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ با موضوع تاثیر برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بر ترافیک این کلان شهر بود. 

وی در این برنامه و در پاسخ به اینکه چرا دولت برای انتقال تمام رویدادهای نمایشگاهی به شهر آفتاب اقدامات لازم را انجام نمی دهد، گفت: همکاران ما از مرداد ماه امسال هجمه های زیادی را تحمل کردند. واقعیت اینجاست که این موضوع بسیار فنی بوده و همه ابعاد آن در قالب یک برنامه تلویزیونی نمی گنجد.  متاسفانه هیچگاه هم نتوانستیم مسئولان مدیریت شهری را در مقابل خود ببینیم و پیرامون این موضوع با یکدیگر صبحت کنیم. من راه حل را در جلسات دوجانبه ای می بینم که اگر تشکیل بشود، مشکلی که وجود دارد به طور کامل مرتفع خواهد شد.

علایی طباطبایی با بیان اینکه در رابطه با معیشت مردم و صنعت گران نمی توان با نگاه احساسی برخورد کرد، گفت: در شرایط تحریم و وضعیت نامناسب اقتصادی فعلی، حرف از تعطیلی نمایشگاه معنا ندارد. تاکید مقام معظم رهبری همواره بر توسعه اقتصادی بوده و نمایشگاه بین المللی تهران هم اهرمی برای دستیابی به همین امر است. اغلب موضع گیری هایی که می شود دور از انصاف و اخلاق است. دوستان در مدیریت شهری مطالعات دهه هفتاد را ملاک تعطیلی امروز نمایشگاه تهران می دانند! اما واقعیت اینجاست که مطالعات شهری عمر و اعتبار خیلی کمی می توانند داشته باشند. مثلا مطالعاتی که سال ۸۲ انجام شده قطعا در سال ۸۵ به درد شهر تهران نمی خورد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران همچنین گفت: ما یک محدوده مهم از پایتخت را از تمام ابزارهای مهم شهری اعم از معابر یا مترو محروم کردیم و توقع داریم ترافیک ایجاد نشود! احداث مترو سالهاست که مصوبه دارد اما تا کیلومترها اطراف نمایشگاه تهران هم شما نمی توانید حتی یک ایستگاه مترو پیدا کنید! اینها لج بازی است و دود آن هم در چشم نمایشگاه تهران و فعالان اقتصادی می رود، مردم را هم با گره های ترافیکی اذیت می کند. ما فقط ۱۲۰ روز در سال نمایشگاه برگزار میکنیم. باقی روزها که تقریبا ۶۰ درصد یک سال را تشکیل می دهد، ما تردد نمایشگاهی نداریم. آیا در آن ۲۴۰ روز هیچ ترافیکی در این منطقه نیست؟

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها