تا فرصت هست هوشمند شوید

حسام گودرزی - فعال و برگزارکننده نمایشگاهی

هوش مصنوعی چندی است در تمام شئون زندگی و کار بشر امروز تاثیر گذاشته و البته در آینده‌ای نه چندان دور حجم این تأثیرگذاری بسیار بیشتر و اثرات آن در زندگی روزمره تمامی مردم جهان ملموس تر خواهد بود.

در این یادداشت سعی شده است برخی مواردی که هوش مصنوعی (AI) می تواند در صنعت نمایشگاهی و مدیریت رویداد اثربخش باشد به اختصار بیان شود.

حسام-گودرزی

تکنولوژی های برخاسته از هوش مصنوعی، مانند چت های هوشمند، تجزیه و تحلیل داده ها، واقعیت مجازی و فناوری تشخیص چهره و ... بدون شک بر برنامه ریزی رویداد، تجربه مشارکت کنندگان و موفقیت کلی رویداد تاثیرات برجسته ای ایفا خواهند کرد.

به طور خلاصه مزایای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در برگزاری و مدیریت یک رویداد در بخش های مختلف مانند غرفه سازی، بازاریابی، ارتباط با مخاطبان، مدیریت رویداد و تحلیل آن قابل بررسی است.

هوش مصنوعی وظایف تکراری و وقت گیر مانند پروسه های ثبت نام بازدیدکنندگان و تجزیه و تحلیل داده ها را به صورت خودکار انجام می دهد و به برگزار کنندگان رویداد اجازه می دهد تا بر جنبه ها و امور استراتژیک تر مدیریت رویداد، تمرکز کنند.

برای مثال در مرکز تماس رویداد در خصوص ارائه پاسخ های فوری به درخواست های مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان و کمک به فرآیندهای ثبت نام و ارائه راهنمایی های اختصاصی؛ چت های هوشمند یکی از ابزارهای در دسترس هستند. با انجام امور یاد شده، ربات های چت مجهز به هوش مصنوعی می توانند برنامه ریزی و مدیریت رویداد را به طور قابل توجهی بهبود بخشند و از سوی دیگر یک تجربه جذاب و به یاد ماندنی تر برای مخاطبان و مشارکت کنندگان ایجاد می کند که منجر به افزایش رضایت و وفاداری او می شود.

تجزیه و تحلیل داده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، بینش دقیقی در مورد رفتار، اولویت‌ها و جمعیت شرکت‌کنندگان در اختیار برگزار کنندگان رویداد قرار می‌دهد. این تصمیم‌گیری مبتنی بر داده، برگزار کنندگان رویداد را قادر می‌سازد تا در طراحی رویداد، کمپین‌های بازاریابی و تخصیص منابع را بهینه کنند و در نتیجه رویدادهای موفق‌تری را رقم زنند.

الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند حجم وسیعی از داده های جمع آوری شده از منابع مختلف را تجزیه و تحلیل کنند. با شناسایی الگوها و روندها، برگزار کنندگان رویدادها و نمایشگاه ها می توانند در فرایند بازاریابی خود از این اطلاعات استفاده بهینه ای نمایند.

همچنین برنامه ریزی رویداد همیشه مستلزم شناسایی نیازهای و خواست مخاطبان خود است. این تحلیل ها می تواند بینش ارزشمندی در مورد نیازها و ترجیحات شرکت کنندگان به دست آورند که در تدارکات برگزاری رویداد استفاده شود.

در فضاها و سایت های نمایشگاهی، فناوری تشخیص چهره و واقعیت مجازی مواردی از تکنولوژی هوش مصنوعی هستند که در روند برگزاری یک رویداد در آینده قطعا بیشتر استفاده خواهد شد. واقعیت مجازی (VR) می تواند تجربیات جدیدی را برای بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان در رویداد ایجاد کند و به آنها امکان جستجوی راحتتر، سریعتر و دقیقتر را می دهد. سیستم‌های تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند فرآیندهای ریجستری و ورود به سایت نمایشگاه را ساده‌سازی کنند، اقدامات امنیتی را افزایش داده و شناسایی مشارکت‌کنندگان را بهبود بخشند. با خودکار کردن این وظایف، برگزار کنندگان رویداد می توانند زمان انتظار را برای بازدید کنندگان کاهش دهند و کارایی کلی رویداد را افزایش دهند.

به طور کلی می توان نتیجه گرفت که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که صنعت برگزاری  و مدیریت رویداد را با افزایش کارایی، شخصی‌سازی تجربیات و بهبود فرآیندهای تصمیم‌گیری متحول کند.

با این حال، پذیرش هوش مصنوعی در برگزاری رویداد، چالش‌ها و ملاحظات اخلاقی مانند حفظ حریم خصوصی داده‌ها و اطلاعات را نیز به همراه خواهد داشت.

آینده صنعت نمایشگاهی جهان قطعاً تحت تاثیر هوش مصنوعی، تغییرات زیادی خواهد کرد و برای فعالان این صنعت در ایران نیز، هم فرصت بهره گیری از این تکنولوژی و ارائه خدمات مناسب تر و هم تهدید عقب ماندن و در نتیجه افزایش فاصله با استانداردهای جهانی در این صنعت وجود دارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها