رویداد نمایشگاهی | نمایشگاه | صنعت نمایشگاهی

نمایش هویت مستقل گوهر سنگ ها برای اولین بار

هاشمی مجری طرح گوهر سنگ ایمیدرو، عنوان کرد: با هدف هویت بخشی به گوهر سنگ ها، اولین نمایشگاه بین المللی گوهر سنگ ها، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته از تاریخ ۳ الی ۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می شود

نمایش هویت مستقل گوهر سنگ ها برای اولین بار

سید ابو محمد، هاشمی مجری طرح گوهرسنگ ایمیدرو بیان داشت: در این نمایشگاه به صورت اختصاصی به دستاوردها، اقدامات و فعالیت های حوزه گوهرسنگ ها پرداخته شده و برای اولین بار هویت مستقل گوهر سنگ ها نمایش داده می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه زنجیره (اکتشاف تا فرآوری) تولید و تجارت گوهر سنگ ها به نمایش گذاشته می شود و بخش های مختلفی چون  ماشین آلات، تجهیزات آزمایشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و پژوهش ها حضور دارند.

هاشمی تصریح کرد: هدف این نمایشگاه که با حمایت و همکاری دفتر توسعه گوهر سنگ های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و با مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می شود، بر اساس اهداف سند ملی توسعه گوهر سنگ ها و رسیدن به چشم انداز سند توسعه گوهر سنگ های کشور و در نهایت توسعه بازار است.

وی اظهار داشت: ورود به بازارهای تخصصی داخلی و خارجی ملزم به فراهم شدن زیر ساخت هایی است که در این راستا تفاهم نامه ای برای شناسه دار کردن گوهر سنگ ها منعقد شده و اقداماتی برای ایجاد مرکز ارزیابی گوهر سنگ ها و  تجهیز و توسعه آزمایشگاه ها انجام شده است.

مجری طرح گوهر سنگ ایمیدرو بیان داشت: با شناسه دار شدن گوهر سنگ ها، هویت بخشی به این کالا انجام و اطلاعات شناسنامه ای و مکانی سنگ ها اعم از محل استخراج،نوع تراش، کد کالا مشخص می شود که با فراگیر شدن این مهم از خام فروشی سنگ ها جلوگیری می شود و کارگاه های تراش سنگ فعال  و برای کسب بازارهای جهانی کیفیت تراش ها بالا رفته و برند سازی تراشکاران و کارگاه های تراش انجام می شود.

هاشمی ادامه داد: با تامین زیرساخت هایی اعم از کد گذاری، شناسه دار کردن، تجهیز آزمایشگاه ها و .. امنیت سرمایه گذاری در تجارت گوهر سنگ ها ایجاد و تامین می شود و افرادی که امکان سرمایه گذاری در طلا را ندارند می توانند در حوزه گوهر سنگ ها سرمایه گذاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشور ما در حوزه ماشین آلات و تجهیزات برای تراش و فرآوری سنگ ها پیشرفت بسیاری داشته و هیچ کسری ندارد بیان داشت: در این نمایشگاه ها با حضور شرکت های تولید ماشین آلات و تجهیزات و تولیدکنندگان و فروشندگان گوهر سنگ ها جایگاه صنعت گوهرسنگ ایران نشان داده می شود.

مجری طرح گوهر سنگ ایمیدرو خاطر نشان کرد: برای راه اندازی این نمایشگاه شوراهای آموزش، پژوهش، تجهیزات، دانش بنیان و مجموعه ای از کمیته ها به عنوان شورای هماهنگی نمایشگاه تشکیل شده و شورای راهبری توسعه گوهر سنگ ها از سازمان های مختلف و مجموعه های فعال در حوزه گوهر سنگ ها و شرکت های بزرگ گل گهر و مس برای حضور در نمایشگاه دعوت کرده است.

وی اذعان داشت: هدف مهم در  برگزاری نمایشگاه تخصصی گوهر سنگ ها ارتقاء صنعت طلا و جواهر و گوهر سنگ ها بوده و تلاشی برای انحصاری بودن نیست و به همین جهت از اتحادیه طلا و جواهر تهران و اتحادیه های طلا و جواهر استان ها برای حضور در نمایشگاه دعوت شده است.

هاشمی با تاکید بر نقش و اهمیت برگزاری نمایشگاه ها به شکل های مختلف استانی، منطقه ای و یا برگزاری نمایشگاه ها و فروشگاه ها  موقت و دائمی در مراکز خرید بزرگ و .. در ارتقاء صنعت گوهر سنگ ها بیان داشت: به همین منظور پیش بینی ها و رایزنی هایی با میراث فرهنگی و دفتر بقاع متبرک جهت راه اندازی فروشگاه ها و نمایشگاه گوهر سنگ ها در روستا ها و در کنار اماکن گردشگری، تاریخی و جوار بقاع متبرکه در دستور کار ایمیدرو است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها