مصرف گاز | مصرف برق | سازمان هواشناسی

موج سرما، مصرف گاز و برق را صعودی کرد؟

سخنگوی صنعت برق از هموطنان درخواست کرد: با توجه به بارش برف در اکثر نقاط کشور و کاهش محسوس دمای هوا، هموطنان نسبت به کاهش مصرف برق و‌گاز اقدام کنند.

موج سرما، مصرف گاز و برق را صعودی کرد؟

با کاهش دما، افراد بیشتر از سیستم‌های گرمایشی و برقی خود استفاده می‌کنند. همچنین، درخواست برق بیشتر نیز به دلیل استفاده فزاینده از روش‌های گرمایش و گرمکن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، در فصل سرما نیاز به مدیریت مصرف برق و گاز بیشتری احساس می‌شود تا منابع انرژی حفظ شده و هزینه‌های مالی کاهش یابد.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به بیانیه سازمان هواشناسی کشور که اعلام کرده بود در هفته پیش رو، کشور رسما  وارد زمستان می‌شود و در سطح گسترده‌ای از کشور با بارش برف شدید و کاهش قابل توجه دما مواجه خواهیم شد گفت : هم اکنون شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تامین برق هموطنان وجود ندارد .

مدیر عامل شرکت توانیر با اشاره به ورود سامانه‌جدید سرما به کشور و افزایش مصرف گاز و‌برق و اختلالاتی که ممکن است در سوخت رسانی به نیروگاهها رخ دهد از هموطنان درخواست کرد انرژی برق و گاز را بهینه مصرف کنند.   

عدم استفاده از بخاری برقی ، تنظیم دمای وسایل گرمایشی منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد و عایق بندی درب و‌پنجره های منازل از جمله توصیه های سخنگوی صنعت برق به هموطنان برای کمک به تامین برق و گاز پایدار است.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها