مدیران وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال خسته نمی‌شوند

وعده دنباله‌دار برای آوردن VAR

وزیر ورزش و جوانان همانند هر سال از حضور VAR در فوتبال ایران خبر داد؛ وعده‌ای تکراری که خودشان هم می‌دانند به این زودی‌ها محقق نمی‌شود.

وعده دنباله‌دار برای آوردن VAR

به گزارش تیترکوتاه، یادمان نیست اولین بار کدام مسئول و در چه برهه‌ای وعده داد که پای VAR را به فوتبال ایران باز می‌کند. حداقل درباره مهدی تاج به یاد داریم که در دوره اول ریاستش در فدراسیون فوتبال چنین وعده‌ای داد و بعدها کنار رفت و بعد از چند سال به فدراسیون برگشت و چه قبل از انتخابات و چه طی این مدت همان وعده قدیمی را تکرار کرد.

مدیران بعد از تاج هم قول VAR را به مردم و اهالی فوتبال دادند. مدیران وزارت ورزش هم همینطور اما تا الان خبری نشده و در حالی که مردم به قدر کافی آگاه شده‌اند که ورزشگاه‌های ما و داوران ما شرایط لازم برای استفاده از سیستم کمک داور ویدویی را ندارند، همچنان مسئولان در حال تکرار یک وعده قدیمی هستند.

تازه‌ترینش مربوط به صحبت های امروز وزیر ورزش و جوانان است. حمید سجادی در حاشیه بازدید از روند بازسازی ورزشگاه قدیمی آزادی درباره استفاده از VAR در فوتبال ایران گفت: «زحمت این موضوع را به تاج دادم. او اقدامات خوبی کرده و به نتایج خوبی هم رسیده‌اند. به من قول‌های خوبی هم داده‌اند. ظاهراً در فصلی که پیش‌رو داریم، قرار است از VAR استفاده کنند، البته اگر مجدداً به مشکل برنخوریم.»

مدیران وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در حالی همچنان وعده می‌دهند که برای استفاده از این سیستم باید از هفت خان رستم گذشت! مسائل مربوط به تحریم‌ها و مشکلات عقد قرارداد با شرکت‌های مورد تایید فیفا به کنار. به فرض که همه ورزشگاه‌های ما در سریعترین زمان از زیرساخت لازم برای استفاده از VAR برخوردار شوند (بماند که همین ورزشگاه آزادی مدت زیادی است که در دست نوسازی است و به گفته وزیر، حداقل یک سال و نیم دیگر زمان برای آماده شدنش نیاز است!) آیا همه باشگاه‌ها توان پرداخت هزینه بیش از 200 هزار یورویی برای تهیه این سیستم را دارند؟

حتی فرض کنیم که مشکلات مالی هم به طور کامل و یک شبه حل شوند، به فرض که با پیشنهاد اخیر مسئولان، شرکت‌های داخلی این سیستم را در اسرع وقت تولید کردند. آیا فیفا که تنها چند شرکت تولیدکننده VAR را مورد تایید قرار داده، در این فاصله حاضر به تایید شرکت‌های داخلی ما خواهد بود و آنقدر این زمان کوتاه است که ما در فصل جدید از این سیستم استفاده کنیم؟

حتی به فرض محال که این اتفاق هم رخ دهد، آیا مدیران نمی‌دانند یا کسی به آنها اطلاع نداده که داوران مدت قابل توجهی (6 تا 9 ماه) برای استفاده از VAR نیاز به آموزش توسط افراد اعزامی از فیفا دارند و این اتفاق تا الان در داخل رخ نداده و در این فاصله تا شروع لیگ جدید نیز فرصت کافی برای انجام این کار وجود ندارد؟

حقیقت این است که همه این مدیران در جریان مشکلات پیش روی فوتبال برای استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی قرار دارند اما با این حال همچنان با قدرت وعده می‌دهند تا دوره‌شان تمام شود و مسئول بعدی در راس کار قرار بگیرد و این داستان ادامه دارد!

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها