امتیاز جدید گوگل برای ایرانی ها

گوگل پشتیبانی از زبان فارسی را به چت بات هوش مصنوعی گوگل بارد اضافه کرد. اما این مورد تنها مورد اضافه شده به بارد نیست.

امتیاز جدید گوگل برای ایرانی ها

گوگل به‌عنوان شرکت مادر هوش مصنوعی بارد یک به‌روزرسانی مهم را برای چت‌بات خود منتشر کرد که شامل قابلیت‌های جدیدی می‌شود. یکی از موارد اضافه شده به چت‌بات هوش مصنوعی گوگل بارد، پشتیبانی از زبان فارسی و  چند زبان دیگر است که پیش‌تر قولش را داده بود. غیر از این مورد، غول جست‌وجوی جهان ۳ ویژگی جدید دیگر نیز به هوش مصنوعی اختصاصی خود اضافه کرده است که جزئیات آنها را در ادامه منتشر کرده‌ایم.

پشتیبانی از زبان فارسی به هوش مصنوعی گوگل بارد افزوده شد

غول جستجوی جهان فروردین‌ماه امسال از چت‌بات هوش مصنوعی خود به عنوان رقیب ChatGPT رونمایی کرد. این ابزار هوشمند که نهایتا به صفحه جستجو شما می‌آید، چندین مرتبه، از جمله در Google I/O ۲۰۲۳ بروزرسانی شده است.

OpenAI، رقیب گوگل که از حمایت تمام قد مایکروسافت برخوردار است نیز ChatGPT را بروزرسانی کرده است که از جمله می‌توان به اپلیکیشن iOS این چت‌بات و اضافه شدن دستور‌های صوتی اشاره کرد.

به نقل از CNBC،‌ بروزرسانی جدید گوگل موارد زیر را شامل می‌شود:

    اضافه شدن زبان‌ها و مناطق جدید: به گفته گوگل کاربران می‌توانند از این پس بارد را به ۴۰ زبان مختلف از جمله فارسی، عربی، چینی، آلمانی، هندی و اسپانیایی استفاده کنند. افزون بر این، بارد که پیش از این به دلیل نگرانی‌های حریم خصوصی کمیسیون محافظت از داده ایرلند در اروپا فعالیتی نداشت به قاره سبز می‌آید. گوگل در پست وبلاگی خود گفت: «ما با متخصصان، سیاست‌گذاران و رگولاتور‌های حریم خصوصی در مورد این توسعه مشورت کرده‌ایم.»

تحلیل عکس: بارد از این پست توانمندی‌هایی برای تحلیل عکس خواهد داشت. گوگل این قابلیت را در مراسم گوگل IO به عنوان امکانی در گوگل لنز معرفی کرده بود. کاربران از این پس می‌توانند تصویری را بارگذاری کرده و از بارد درمورد اطلاعات آن سوال کنند یا از این چت‌بات بخواهند که براساس تصویر زیرنویسی برای آن بنویسد. این قابلیت در حال حاضر تنها برای زبان انگلیسی قابل دسترسی است.

سبک‌های مختلف پاسخ‌دهی: به گفته گوگل بارد از این پس می‌تواند تن و سبک پاسخ‌های خود را به پنج گزینه مختلف ساده، طولانی، کوتاه، حرفه‌ای یا معمولی تغییر دهد. گوگل در توضیح این قابلیت مثالی را ارائه کرده که از بارد می‌خواهد متنی برای فروش یک صندلی راحتی قدیمی نوشته و سپس آن را کوتاه کند. این امکان در حال حاضر تنها به زبان انگلیسی قابل دسترسی است و به‌زودی به زبان‌های دیگر می‌آید.

خواندن پاسخ‌ها: بارد از این پس می‌تواند پاسخ خود را به صورت صوتی برای شما بخواند گه به‌گفته گوگل برای درک بهتر تلفظ یک کلمه یا نحوه خواندن شعر و نوشته مفید است. این قابلیت برای بیش از ۴۰ زبان فعال است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تکراتو
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها